14 sep 2014 10:02
14 sep 2014 10:33
14 sep 2014 11:38
Elferhenkie2 schreef:Ik lees met grote verbazing deze discussie.![]()
Hoe hoger het octaangetal, hoe slechter het benzine wil ontbranden.
Waarom zou een auto beter presteren bij 102 als je 98 of zelfs 95 hoort te tanken?![]()
Als je een motor gaat tunen en daarbij de compressie gaat verhogen kan het zijn dat er 102 getankt moet worden, dat is dan puur en alleen om vroegtijdige verbranding te voorkomen.
Ik tank in mijn Hemi V8 minimaal Ron 108. Wil ik eens een keer een sprintje trekken, zet ik hem over op brandstof met ron 95 waarbij hij merkbaar sneller is.
21 sep 2014 18:08
erwin996 schreef:Sunoco Racing Fuel zegt er dit over (http://www.sunocoracing.nl/technisch-benzine-tips.php)
erwin996 schreef:Ja, getest en goed bevonden, ik merkte echt duidelijk verschil, acceleratie boven de 160km/h was merkbaar feller.
erwin996 schreef:Gewoon je eigen gevoel volgen is vaak beter dan anderen met technische verhalen napraten.
21 sep 2014 20:50
21 sep 2014 21:10
21 sep 2014 21:27
21 sep 2014 21:38
Die Grundregel lautet: Je höher die Oktanzahl, desto unwahrscheinlicher ist das ungewollte Klopfen und desto höher ist die maximal mögliche Verdichtung des Motors.
21 sep 2014 21:44
Wijnand 2.7 schreef:En hier staat bij 102 een stukje over de klopsensor.
http://www.aral.de/kraftstoffe-und-prei ... sicht.html
21 sep 2014 21:56
21 sep 2014 21:58
21 sep 2014 22:18
21 sep 2014 22:23
Elferhenkie2 schreef:In dit geval lijkt het me beter bij de feiten te blijven, want jouw gevoel zat er duidelijk naast
21 sep 2014 22:35
dobbelsteen schreef:dat is omdat je het je inbeeldt. De kracht van suggestie doet namelijk zeer veel.
21 sep 2014 22:45
21 sep 2014 22:48
22 sep 2014 9:54
erwin996 schreef:Jij wil ook graag in de 'feiten' geloven die je ergens leest. Dat is ook een sterke suggestie. Feiten zijn niet altijd feiten. Dat is een feit.
22 sep 2014 10:52
22 sep 2014 11:32
04 okt 2014 21:53
05 okt 2014 0:27
05 okt 2014 0:41
05 okt 2014 20:04
05 okt 2014 20:25
05 okt 2014 22:08