Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
13 apr 2006 20:39
Double G schreef:Als ik precies wist waar het zat wel. Maar de laatste tijd komt het er maar niet van om wat tijd te vinden om aan de P te werken. Ik ben namelijk ook m'n badkamer aan het verbouwen (dus kit heb ik genoeg

), en m'n vriendin vindt dat belangrijker dat de P! Snap jij die vrouwen?

In een badkamer kan het ook leuk zijn, hoor!
13 apr 2006 20:45
Ja, daar heb ik zelfs meestal wat minder "haast" ook
13 apr 2006 22:14
Ik heb inmiddels de tip van Johnnyboyporsche opgevolgd en het opvangreservoir bekeken. Lamel losgehaald, met de gieter water erin en............klater de klater, water (onderuit de auto waar het eruit hoort te komen). Blij dat dit het dus naar behoren doet en minder blij dat er wederom een reden waarom ik nattigheid voel in de auto is afgevallen.
the journey continues...........
Martin
13 apr 2006 22:47
Hallo,
Probleem jaar of wat terug ook gehad, alleen rechts (passagierskant). Eerst deurrubber vervangen (beide maar meteen, links en rechts) hielp niet echt. Toen kwam ik er achter dat vooraan onder in de deur er een ontwateringsgat zit (er zitten er trouwens meerdere). Slob vormig, en daar hoort een rubbertje in te zitten.
Die zat er alleen links (bestuurderskant) in, rechts dus niet. Vervolgens ook zon ding rechts gemonteerd en nooit geen last meer mee gehad..
Roi
13 apr 2006 22:50
Dank je Roi, ik ga het zeker proberen

Ik hoop echt dat het hiermee is opgelost want ik ga net zolang door totdat dit probleem is opgelost.
Martin
13 apr 2006 22:58
hallo
me-964-targa.
ik snap niet goed welke lamel je er hebt afgehaalt en waar ik die opvang bak kan vinden.kan je dat nog eens uitleggen?
anton964
13 apr 2006 23:36
ME-964-Targa schreef:Ik heb inmiddels de tip van Johnnyboyporsche opgevolgd en het opvangreservoir bekeken. Lamel losgehaald, met de gieter water erin en............klater de klater, water (onderuit de auto waar het eruit hoort te komen). Blij dat dit het dus naar behoren doet en minder blij dat er wederom een reden waarom ik nattigheid voel in de auto is afgevallen.
the journey continues...........
Martin
zou kunnen maar er zitten zo wel links als rechts een afvoer aan, en nu kan het zijn dat er bv rechts water in blijft staan e links er water uitloopt onder de auto, zo lijkt alles goed te werken.
Ik heb ook eens gehad snel opterkken en er kwam gewoon water uit de ventilator aan de linker zijde op mijn knie stoel en zat ik met een natte kont
Bij sommige auto's kan je merken of er water in blijft staan door de ruiten ontwasem stand van de ventilator aan te zetten (snelste stand) dan kan het links en of rechts er lichtjes uit spetteren.
ik zou zeker nog even met lucht druk vanaf onder door spuiten.
robert
o ja je "moet"en de isolatie matten eruit halen om te drogen zelfd buiten de auto en naast de verwarming opgehangen duurt het dagen voordat het droog is, deze super spons van porsche.
14 apr 2006 13:59
Anton: -> PB
Robert, ik zal zeker die leidingen door laten spuiten... baat het niet...

Voor wat betreft die matten heb je helemaal gelijk: werkelijk onvoorstelbaar hoeveel vocht die dingen opnemen

Ik houd nu angstvallig alles in de gaten om te kijken wat er gebeurt.
Wat is de functie van die rubbertjes in de deurafwatering waar Roi het over had?
Martin
14 apr 2006 15:03
Bij de mijne waren de afdichtingsrubbers, onderaan de ramen van de portiers, gekrompen. De auto is geïmporteerd uit Italië alwaar de felle zon deze rubbers enkele centimeters (!!) korter heeft gemaakt. De regen liep zo het portier in.
Door de jaren heen is zo de afdekfolie broos geworden, waardoor het water door het folie in de bekleding van de deur is getrokken. Gevolg: bij een flinke regenbui stond mijn opbergvak vol met water en waren dus ook de matten zeiknat.
Nu met nieuwe afdichtingsrubbers (enkele euro's 't stuk) en nieuwe folie achter de bekleding is de boel weer droog.
En inderdaad je matten buiten de auto laten drogen, anders blijft het nat.
Mijn tip: haal je bekleding van je portier eens los en kijk een hoe de folie erbij hangt
14 apr 2006 16:25
ME-964-Targa schreef:
the journey continues...........
Martin
Met al die vochtigheid is het meer een voyage.
15 apr 2006 10:41
Heb hetzelfde met mn e30 M3.
Bij mij is het een deels verrot schutbord. Dus dash/interieur eruit, motor eruit, nieuw schutbord erin. Minimaal 2k verder.
Suc6 met je zoektocht...
Mark.
16 apr 2006 20:41
Vanmiddag nieuwe matten in het 3.2'tje gelegd. Er lagen originele voor een 3.2 in, maar omdat die al een tijdje alleen nog maar in zwart verkrijgbaar zijn, hadden deze ook die kleur.
Nu heb ik er 964-matten ingelegd, met wat fröbelen past dat prima, en nu heb ik weer matten in marineblauw, de interieurkleur. Staat stukken beter!
En on-topic: alles kurkdroog!
18 apr 2006 15:43
Heb ook last van lekkage gehad. Bij mijn P bleek na het overspuiten de ruiten opnieuw gemonteerd te zijn met de oude rubbers, welke slap waren geworden en daardoor niet goed meer afdichte. Dacht altijd dat rubbers na verloop van tijd hard gaan worden, maar die Duitse blijkbaar niet. Ik had lekkage via de voorruit en ook flink via de achterruit. De lekkage heb ik opgelost door een zachte zwarte afdichtingskit te gebruiken en de ruiten tussen ruit en rubber en rubber en carressorie af te dichten. Dacht eerst alleen de liggende delen te doen, maar daarmee was ik nog niet klaar, dus uiteindelijk alle liggende en staande delen gedaan.
Ow, en als je achterruit lekt is dus ook de gehele geluidsisolatie onder de houdenplank drijfnat. Ook even demonteren dus en een weekje op de kachel ermee.
Lekkage via de achterste zijruitrubbers komt schijnbaar zelde voor (behalve bij mij dus). Ook de deurrubbers schijnen zelde te lekken. De raamstijlen van de deuren kan je overigens strakker stellen aan de slotkant. Heb ook horen zeggen dat via de portieren water in het interieur kan komen als er geen plastic achter de deurbekleding zit of als hier gaten o.i.d. in zitten.
Bij regen in je P rijden met ramen die constant aanslaan is goed waardeloos moet ik zeggen, ik werd er in ieder geval razend van...
18 apr 2006 21:44
ik word er ook steeds onvriendelijker van.......

maar heb mezelf wel voorgenomen om door te gaan totdat er geen vocht meer binnenkomt. Ik begrijp dat ik er met een targa rekening mee moet houden dat ik het nooit 100% waterdicht krijg, maar een druppeltje hier of daar is toch wat anders dan je eigen privezwembad met targadak.....
19 aug 2007 12:25
Het topic is al een tijdje op non actief, maar leek mij niet verkeerd om de vraag hier te plaatsen.
Over twee weken worden de rubbers van mijn targa vervangen, d.w.z. achterruit, voorruit, targabeugel etc. omdat de beugel zelf wordt vervangen voor een RVS exemplaar... Dus veel water zal ik niet meer verwachten onder mijn voeteneind...
Omdat ik komende winter (na het waterdicht maken van de bovenkant) mijn interieur wil upgraden, nieuwe matten, Tarten inlays, bekleden panelen etc. ben ik van plan om preventief de bodemplaat te behandelen. Nu las ik de link (hierboven) op Pelican Parts over een behandeling met POR-15.
Heeft iemand ervaring hiermee? Is Hammerite niet vergelijkbaar?
Of moet ik juist helemaal de bodem niet behandelen?
(Het tectyleren van de onderkant van de P. wordt immers ook in twijfel gebracht...

)
22 aug 2007 19:47
Weet iemand wat een isolatiemat (/spons) voor rechtsvoor kost (964) ?
30 aug 2007 12:58
MyFirst964 schreef:Weet iemand wat een isolatiemat (/spons) voor rechtsvoor kost (964) ?
Iemand idee toevallig?
En iemand ervaring met POR-15?
31 aug 2007 9:42
heb hier ook last van gehad bij m'n eerste 911. was een amerikaanse uitvoering sc. lekkage bleek via achterraamrubber te komen. onderzocht door aantal emmers water over water heen te laten gooien door iemand anders en zelf in de wagen te gaan zitten. bleek dus via onderste hoeken van achterraam naar binnen te sijpelen. echter, dus niet alleen onder mijn voormatjes wat het nat, maar ook onder de achtermatjes en achterstoeltjes. als dit bij jou niet het geval is, is deze tip waardeloos, maar maak uit probleemstelling niet echt op dat achter alles droog is, vandaar voor de zekerheid. succes+ groet
03 okt 2007 11:29
GhostRider schreef:MyFirst964 schreef:Weet iemand wat een isolatiemat (/spons) voor rechtsvoor kost (964) ?
Iemand idee toevallig?
In de isolatie mat van mijn p zitten een paar scheurtjes,zijn die matten zelf te vervangen als je de bekleding die op het rubber gelijmd zit los maakt?
Heeft iemand een antwoord op de quote
06 okt 2007 21:13
Taatjen schreef:GhostRider schreef:MyFirst964 schreef:Weet iemand wat een isolatiemat (/spons) voor rechtsvoor kost (964) ?
Iemand idee toevallig?
In de isolatie mat van mijn p zitten een paar scheurtjes,zijn die matten zelf te vervangen als je de bekleding die op het rubber gelijmd zit los maakt?
Heeft iemand een antwoord op de quote

Blijkbaar weet men hier het antwoord ook niet

zal het volgende week eens aan de porsche specialist vragen,jullie horen het nog
06 okt 2007 21:20
... geen idee wat zo'n mat kost

heel er uit krijgen doe je ze overigens niet
ik zou 'm lekker laten zitten - van die scheurtjes heb je geen last en mijn idee is dat de meeste 964tjes dat wel hebben
02 nov 2007 21:19
De mat zit aan de randen gelijmd.Dus eerst bekleding losmaken,oude mat eruit (inderdaad niet heel eruit te krijgen).Nieuwe kost ongeveer 90 euro.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.