Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
17 maart 2016 1:18
Een stapel facturen bij een auto met slechts 22.000 km op de teller maakt mij wel nieuwsgierig.
17 maart 2016 6:37
willem51 schreef:Auto is feitelijk ongedocumenteerd en de grote stapel facturen in het Japans zegt mij ook weinig.
beetje kort door de bocht. Ik zou als historie blijer zijn met een grote stapel facturen dan met een boekje met stempels. Dat laatste is toch makkelijker te faken. Maar omdat jij geen japans kan lezen is de auto ongedocumenteerd? Dan zoek je toch iemand op die wel japans kan lezen? Is dezelfde auto ineens volledig gedocumenteerd...
Een te hoge prijs is natuutlijk een prima reden om het niet te doen, maar 'omdat het een Japanner is'? Zou voor mij geen reden zijn.
17 maart 2016 7:14
Wat Franz al schrijft, normaal is hooguit twee of drie facturen maar een factuur of 10 en dan in het Japans ?
En dan ook nog een reeks papieren waarvan de betekenis mij ontgaat.
Ok wel gedocumenteerd, zelfs overgedocumenteerd maar dat maakt de km stand niet geloofwaardiger.
17 maart 2016 7:55
Heb net aantal facturen geteld afgelopen twee jaar, stuk of 12 twv 23K incluis spuiten
17 maart 2016 9:15
Ik 6 over de afgelopen 8 weken. Maar de mijne heeft er inmiddels 149.000km op zitten en dan krijg je gewoon wat meer te maken met bepaald onderhoud. Een auto met 20k op de teller incl. een stapel rekeningen maken mij gewoon nieuwsgierig. Dus mocht er interesse zijn zou ik zeker de rekeningen laten vertalen en checken.
17 maart 2016 9:50
Ben je wel even mee bezig en de nota's zien eruit als kopiën van kopiën.
En dan de prijs nog.
17 maart 2016 10:29
Op zich hecht ik meer waarde aan rekeningen van een specialist van de afgelopen jaren dan een legio aan vage documentatie uit het buitenland. Maar hoe goed een auto ook uit een AKK komt, het zal nooit een garantie zijn dat je een probleemloze auto gekocht hebt. Het blijven gewoon auto's van inmiddels 25 jaar oud. Uiteindelijk kom je daar in de komende jaren zelf achter door erin te rijden. Ik kocht de mijne ook naar aanleiding van een prima AKK en toch heb ik de afgelopen jaren wat zaken moeten laten vervangen. Gelukkig geen spannende dingen maar een nieuwe ontsteking, oliepomp + leidingen, roest parafan, enz. kunnen ook aardig in de papieren lopen naast het regulier onderhoud zoals de onderhoudsbeurten, remmen, oliewissels, banden enz. Maar ik weet nu inmiddels na 8 jaar wel wat ik heb en dat geeft me veel meer vertrouwen dan dat ik nu een auto zou aanschaffen met weinig kilometers, icl. vol stempelboekje en een pak aan rekeningen.
17 maart 2016 11:29
Wel of geen facturen maakt allemaal niks uit. Keuring doen en je weet veel...niet alles want je kan er niet doorheen kijken.
Bij mijn 964 die 10 jaar in bezit was van de vorige eigenaar zat een ordner van 10 cm met facturen toen deze werd ingeruild. Het inkopende bedrijf heeft de hele map weggeflikkerd want oude auto....
Ik heb stempels van Lammertink en facturen uit Duitsland en van mijn bezitperiode...that's it.
Afgelopen december is hij naar een Porschespecialist gegaan voor grote beurt en wat frutsels. Dan zit je toch op de een of andere manier te wachten tot het doomsday telefoontje komt. Die kwam niet en kreeg bij het ophalen te horen dat de 964 in zeer goede staat is en dat je kan zien dat er in het verleden flink aan onderhoud is gespendeerd.
Ergo...ik heb nog steeds heel weinig factuurhistorie van de auto, wel keurig afgestempeld boekje maar een recente beoordeling op de kwaliteit van de 964. En dat is wat telt.
17 maart 2016 13:21
Ja bij een Outlaw zeker?! Papieren moet je hebben Arjan
Geintje natuurlijk. Als het er bij zit leuk, zegt nog niks. AKK
17 maart 2016 18:24
Alle rekeningen bewaren en de boel gedocumenteerd houden is echt iets van de laatste 10 jaar. Ik heb hier ook nog ergens allerlei rekeningen van mijn vorige auto's liggen en een onderhoudsboekje heb ik er nog nooit bijgekregen.
21 maart 2016 21:09
Ben tegen een SC aangelopen, PCA had gelukkig vanmorgen vroeg een mogelijkheid voor een aankoopkeuring.
Auto is op een paar rubbers na goed bevonden.
100000km, Grijs metallic met Fuchs velgen, uiteindelijk geen 964 maar wel de Porsche waar ik op jonge leeftijd mee ben begonnen.
Iedereen hartelijk dank voor alle bruikbare adviezen.
21 maart 2016 21:33
Van harte!
21 maart 2016 21:34
Leuk, Dank je wel
26 maart 2016 3:29
giulia schreef:Wel of geen facturen maakt allemaal niks uit. Keuring doen en je weet veel...niet alles want je kan er niet doorheen kijken.
Bij mijn 964 die 10 jaar in bezit was van de vorige eigenaar zat een ordner van 10 cm met facturen toen deze werd ingeruild. Het inkopende bedrijf heeft de hele map weggeflikkerd want oude auto....

..............................
Een oude auto kopen gaat gepaard met risico's. Er gaat op een gegeven moment wat stuk, dat is een gegeven. It's all in the game. Maar het is wel heel goed om te weten of de vorige eigenaar(s) serieus goed onderhoud hebben gepleegd en waar aan .Dat doe ik ook met mijn auto's en ik documenteer dat. En ik zou het heel zuur vinden als mijn "opvolgers" deze gegevens zouden wegflikkeren. Respectloos. En eigenlijk heb je het dan niet goed begrepen.
Maar natuurlijk wel een AKK doen. ( hoewel ik dat zelf nog nooit heb gedaan

, EIGENWIJS)
26 maart 2016 8:24
giulia schreef:Dan zit je toch op de een of andere manier te wachten tot het doomsday telefoontje komt.
Been there done that got the t-shirt. Herkenbaar. 2x het 'Zit je?' telefoontje mogen ontvangen... Brrrrrrrr...
Marquez93 schreef:En ik zou het heel zuur vinden als mijn "opvolgers" deze gegevens zouden wegflikkeren. Respectloos. En eigenlijk heb je het dan niet goed begrepen.
Dat zou mij dan weer niks doen. Net als de opmerking 'ik verkoop alleen aan een liefhebber' in verkoopadvertenties. Als ze goede prijs betalen, is hij van hen. Al maken ze er een kippenhok van. Zou mij echt niks doen.
Andersom zou ik het wel heel prettig vinden als mijn voorgangers de documentatie compleet hadden gehouden.
26 maart 2016 10:03
Een gerenommeerd bedrijf in o.a. Porsches heb ik ooit horen vertellen dat klanten van nu veel meer waarde hechten aan het onderhoudsboekje dan aan een stapeltje rekeningen van de afgelopen tig jaar. Zelfs al komt deze met allerlei gebreken uit een keuring dan nog wordt zo'n auto ineens heel interessant voor een bepaalde markt. En dan te bedenken dat bij de meeste oude Porsches die voor meer dan een ton weggaan niets bij zit. Hooguit een rekening van een revisie. Rare markt.
Ik kocht destijds mijn Porsche met een duplicaat onderhoudsboekje erbij. Was hier wel huiverig voor, ook al zat er een originele sticker voorin met stempel van de importeur, maar er zaten gelukkig ook een aantal originele rekeningen bij van de laatste vier jaar. Een belletje naar de verschillende bedrijven gaven me de bevestiging dat de onderhoudsbeurten en stempels overeen kwamen maar het allerbelangrijkste was de aankoopkeuring. De opmerking was destijds tijdens de akk dan ook dat als mensen kwaadwillend zouden zijn ze nooit een duplicaat hiervoor gebruiken omdat je met het grootste gemak eerder aan een origineel boekje met stempels kunt komen. En daar zit ook wel wat in natuurlijk. Onder het mom van 'geen slapende honden wakker maken'. Inmiddels rijd ik al bijna 8 jaar probleemloos rond in m'n 964 dus dat was een verstandige keus geweest toen.
Ik vraag me ook af wat zo'n onderhoudsboekje uiteindelijk aan meerwaarde heeft als je Porsche uiteindelijk een complete gedocumenteerde revisie heeft ondergaan met vanaf dat moment alle rekeningen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.