12 dec 2004 20:45
12 dec 2004 21:14
12 dec 2004 21:41
12 dec 2004 23:07
12 dec 2004 23:21
Dabi schreef:Zorg er nou eerste eens voor dat alle kabeltjes op het juiste stekkertje worden aangeslotenDit is wellicht jouw probleem.
Bel PON op om te vragen waar welke op aangesloten moet worden mij hebben ze destijds ook netjes verteld welk kleurtje op welk stekkertje moet.
12 dec 2004 23:21
13 dec 2004 15:11
13 dec 2004 15:47
13 dec 2004 16:14
13 dec 2004 17:12
jeff_911 schreef:uhhhhh ik schakel een hulplijn in, ik heb ooit wel es schakelschema's gehad maarja uit het oog uit het hart![]()
Ik vraag Coolcase wel even, die heeft ooit wel met elek ramen lopen knoeien. en ligt helemaal in zijn opleidingIVA. Maar hij heeft nu wel examens, dus hopen dat hij tijd heeft.
13 dec 2004 17:18
ome piet schreef:jeff_911 schreef:uhhhhh ik schakel een hulplijn in, ik heb ooit wel es schakelschema's gehad maarja uit het oog uit het hart![]()
Ik vraag Coolcase wel even, die heeft ooit wel met elek ramen lopen knoeien. en ligt helemaal in zijn opleidingIVA. Maar hij heeft nu wel examens, dus hopen dat hij tijd heeft.
Dat IVA is toch een veredelde verkoopopleidingof zit ik daar helemaal mis
13 dec 2004 17:27
13 dec 2004 18:00
13 dec 2004 21:31
13 dec 2004 21:38
13 dec 2004 21:49
wolf schreef:mijn god, en dit gaat alleen nog maar over de raampjes...
moet ik wel aan een p beginnen?
13 dec 2004 21:50
Coolcase schreef:Ik vernam dat mijn hulp gewenst was.
Ik vrees dat ik op korte termijn (vandaag) niet met een sluitende oplossing kan komen. Daarvoor zijn de examens helaas te zwaar. Of ik wil te hoge cijfers...
Los daarvan wel enkele dingen (heb niet hele draadje doorgenomen):
-ik lees dat je relais wel tikt; kunnen de ramen wel bewegen? (lijkt me trouwens vreemd als je 2 ramen tegelijk mechanisch blokkeert) maar ik las ook dat je de motor hoort zoemen ofzo. Dat verwijst wel weer naar een mechanische blokkade. (ik had laatst een bout op te ver in het blok van mn mini gedraaid, stond vliegwiel vast <PRUTSER DAN!!> Het was een niet originele bout, daar kon ik weer niets aan doen gelukkig)
-kan je uit het schema de spanning vinden die uiteindelijk de motor bedient? trek een draad (als je het nog niet gedaan had...) vanaf de accu, en zet er spanning op. Controleer hoe de motor massa maakt.
Er is een andere draad waarop je spanning kan zetten zodat hij weer omhoog gaat. Draait de motor, dan is het schakelcircuit gestoord, draait hij niet dan moet die motor stuk zijn. Is het schakelcircuit gestoord, dan komt het erop aan dat je de schakeling begrijpt en naloopt waar de spanning niet doorgelaten wordt.
-het feit dat je zegt dat de storing vroeger ook voorkwam, maar dan slechts af en toe en dat het nu echt helemaal stuk is wijst op een los contact/kabelbreuk. Slechte verbindingen zijn de #1 oorzaak van storingen tegenwoordig, je hebt wellicht te maken met moderne problematiek
Kan je even kort uitleggen wat voor schakelaars er waar zitten? (op de deur, hoeveel knoppen, hoe bedienen ze welke ramen)
Ik heb het bij mijn CRX toen ook gedaan. Ik had het hele element met motor er uitliggen en was er toen zo achter hoe het in elkaar zat. (had er ook een schema bij)
Lang leve de raamslingers
13 dec 2004 21:59
13 dec 2004 22:02
Fo, ik weet het!!
Kom gewoon morgen even naar Steenwijk , kost je alleen de benzine.
En indien nodig de kostprijs van onderdeel als er toch iets deffect blijkt te zijn. Ik heb alles wat nodig is gebruikt op voorraad.
Kost je alleen wat tijd, maar nooit zoveel als nu het geval is geweest.
Desnoods morgenavond!
Erwin.
13 dec 2004 22:05
Airhead schreef:Renntech schreef:Fo, ik weet het!!
Kom gewoon morgen even naar Steenwijk , kost je alleen de benzine.
En indien nodig de kostprijs van onderdeel als er toch iets deffect blijkt te zijn. Ik heb alles wat nodig is gebruikt op voorraad.
Kost je alleen wat tijd, maar nooit zoveel als nu het geval is geweest.
Desnoods morgenavond!
Erwin.
Vanuit Roosendaal naar Steenwijk om een los stekkertje te zoeken?
13 dec 2004 22:20
13 dec 2004 22:22
13 dec 2004 22:23
fo schreef:Ja, is op en neer maar 440 km lekker.
gisteren schreef Renntech nog:
Het wordt steeds eenvoudiger
13 dec 2004 22:26
wolf schreef:tja dit schiet ook niet op zo. als je tijd hebt...
benzin tegenwoordig wel knap aan de prijs.
jeff_911 schreef:.....multimeter......
Airhead schreef:Het vervelende van dit soort dingen is vaak dat je jezelf op een bepaald moment tegen
het voorhoofd slaat dat je dat ene domme detail zo kon missen.
13 dec 2004 22:43