Pagina 1 van 2
Zonnedruppellader
Geplaatst: 09 nov 2006 12:59
door anton964
makkelijk voor iemand die geen stroom heeft in de garage maar wel zijn accu op wil laden.moet wel buiten hangen of overdag een raampje in de buurt zijn.kijk voor meer info op
http://www.omvormer.net/
gr anton
Geplaatst: 09 nov 2006 13:08
door De Geus
Geplaatst: 09 nov 2006 13:24
door 911-lover
Hoeveel garages hebben een raam of de mogelijkheid omeen kabel naar buiten te trekken
-daarbuiten gelaten dat de lengte van de kabeltjes je nog niet eens de mogelijkheid geeft het zonnepaneel verder dan je eigen wagen te plaatsen-
Geplaatst: 09 nov 2006 13:51
door anton964
tja in mijn garage zitten twee grote ramen.mischien mag je de kabel wel verlengen.ik heb meer infogevraagd.
gr anton964
Geplaatst: 09 nov 2006 22:55
door maurice
Geplaatst: 10 nov 2006 15:09
door WdePundert
anton964 schreef:makkelijk voor iemand die geen stroom heeft in de garage
mhoeneveld schreef::shock:
Zonnedruppellader
En dat in Nederland
Moet je er een lamp bovenhangen om er wat aan te hebben waarschijnlijk
Zegmaarmaurice die heel goed weet dat een zonnecel ook zonder zon werkt
Maar dan wel een lamp op zonne-energie.

Geplaatst: 10 nov 2006 15:41
door fuchs
Zonne-energie lader van 5W/13,5V.
Correct me if I'm wrong:
P=IxV ofwel I=5/13,5= 0,37A
Mijn accu is 88Ah dus met een capaciteit van 0,37A duurt het ongeveer 88/0,37 + 10% = 262 uur om de accu op te laden.
In het zomerhalfjaar is de gemiddelde daglengte 15 uur en het zonneschijnpercentage 40%, dus is het aantal zonne-uren gemiddeld 6 per dag.
262/6= 43,6 dagen
moraal van het verhaal: laat maar.
Mvg,
Kees.
Geplaatst: 10 nov 2006 17:02
door 1972T
fuchs schreef:Zonne-energie lader van 5W/13,5V.
Correct me if I'm wrong:
P=IxV ofwel I=5/13,5= 0,37A
Mijn accu is 88Ah dus met een capaciteit van 0,37A duurt het ongeveer 88/0,37 + 10% = 262 uur om de accu op te laden.
In het zomerhalfjaar is de gemiddelde daglengte 15 uur en het zonneschijnpercentage 40%, dus is het aantal zonne-uren gemiddeld 6 per dag.
262/6= 43,6 dagen
moraal van het verhaal: laat maar.
Je zet de auto toch niet met een lege accu weg ?
Je hoeft alleen maar de zelfontlading te compenseren.
moet volgens mij met een niet al te slechte accu prima gaan.
Geplaatst: 10 nov 2006 17:24
door maurice
Als je alleen de lekverliezen van de accu zelf wilt compenseren is die 5W voldoende. Alleen zitten in de meeste Porsches een aantal verbruikers die zorgen dat je veel meer vermogen moet hebben. Reken maar eens uit hoeveel vermogen er verbruikt wordt. Dus hoe lang duurt het voor je accu leeg is als je je Porsche stalt

Geplaatst: 10 nov 2006 17:31
door fuchs
mhoeneveld schreef:Als je alleen de lekverliezen van de accu zelf wilt compenseren is die 5W voldoende. Alleen zitten in de meeste Porsches een aantal verbruikers die zorgen dat je veel meer vermogen moet hebben. Reken maar eens uit hoeveel vermogen er verbruikt wordt. Dus hoe lang duurt het voor je accu leeg is als je je Porsche stalt

Precies. En wat je dan in 18 uur verbruikt, moet je in 6 uur zien te compenseren.
zonne energie
Geplaatst: 21 nov 2006 17:50
door Guardian
Ik heb zo'n ding. Gebruik ik op de boot. Kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze niet werken. Kan je het je voorstellen. Wil je de motor starten, je hebt tenslotte een zonne cel aangesloten, accu's leeg!!! Door de zonne cel.!!~!!
Stort je geld liever op mijn rekening dan straal ik energie uit als ik met mijn Porsche rijd!

Geplaatst: 21 nov 2006 18:52
door 2.2E_69
Kijk, daar hebben we tenminste wat aan

Geplaatst: 21 nov 2006 20:30
door horn
WdePundert schreef:anton964 schreef:makkelijk voor iemand die geen stroom heeft in de garage
mhoeneveld schreef::shock:
Zonnedruppellader
En dat in Nederland
Moet je er een lamp bovenhangen om er wat aan te hebben waarschijnlijk
Zegmaarmaurice die heel goed weet dat een zonnecel ook zonder zon werkt
Maar dan wel een lamp op zonne-energie.

Aha, het gesloten circuit. Je sluit een lamp aan op de zonnecel. De lamp schijnt op de zonnecel en laadt zo de accu op waarop de lamp weer kan branden. Briljant

Geplaatst: 21 nov 2006 22:49
door maurice
horn schreef:Aha, het gesloten circuit. Je sluit een lamp aan op de zonnecel. De lamp schijnt op de zonnecel en laadt zo de accu op waarop de lamp weer kan branden. Briljant

Yep heel wat knappe koppen hier bij mekaar.
We hebben met z'n allen het Perpetuum Mobile uitgevonden.

Geplaatst: 22 nov 2006 19:19
door clemens
Ik las laatst op het forum een bericht (weet niet meer waar) van iemand die ruzie had met zijn VVE voor het illegaal aftappen van stroom voor de druppellader. Wellicht is dit voor hem een optie

Geplaatst: 22 nov 2006 19:48
door 911-lover
Aan de hand van
dat draadje is dit draadje in het leven gekomen

Geplaatst: 22 nov 2006 20:03
door yohanv
911-lover schreef:Aan de hand van
dat draadje is dit draadje in het leven gekomen

En zo hebben we nogmaals een gesloten circuit

Geplaatst: 22 nov 2006 20:59
door horn
clemens schreef:Ik las laatst op het forum een bericht (weet niet meer waar) van iemand die ruzie had met zijn VVE voor het illegaal aftappen van stroom voor de druppellader. Wellicht is dit voor hem een optie

in der minne geschikt.

Geplaatst: 22 nov 2006 22:30
door maurice
Werkt het nu ook andersom....
Een motor wekt stroom op als je hem laat draaien.
Maar gaat nu ook de zon schijnen als je die zonnecel onder spanning zet

Geplaatst: 22 nov 2006 23:53
door horn
Geplaatst: 22 nov 2006 23:57
door Blijco
Net toch even een nieuwe Porsche druppellader gescoord voor 50 eurootjes. (marktplaats)
Hij zit al in de Possie, kijken of ik nu van dat gezeik met die lege accu af ben !!
S.
Geplaatst: 30 jul 2008 15:45
door saya
Heb er een gekocht bij
http://www.conrad.nl, werkt prima.
Geplaatst: 30 jul 2008 18:26
door horn
Geplaatst: 30 jul 2008 21:18
door Master Ken
Ga je je wagen buiten opladen dan?

Geplaatst: 30 jul 2008 21:19
door horn
ik niet. als de zon schijnt ben ik aan het rijden...
