Pagina 1 van 3
Accu
Geplaatst: 09 dec 2006 15:07
door WdePundert
Het is ongeveer veertien dagen geleden dat ik met mijn P. gereden heb. Vanmiddag wil ik starten, enkel wat geratel en de motor wil niet aanslaan. Bij de open dag van Luitink heeft Robert Visser bij de winterkeuring al aangegeven dat de accu versleten is. Had ik toen maar meteen een nieuwe geplaatst. Nu heb ik hier al veel gelezen over gelaccu's. Is er iemand die mij een advies kan geven betreffende de aanschaf van een gel- of andere accu?
Bvd.,
Wim.
Geplaatst: 09 dec 2006 15:16
door Olaf
Geplaatst: 09 dec 2006 15:18
door WdePundert
Thx, Olaf, is dat een gelaccu en komen de bevestigingspunten overeen met die van een 3.2?
Geplaatst: 09 dec 2006 17:10
door WdePundert
Vanmiddag de accu even drie kwartier aan de acculader gezet en hij startte weer. Daarna een behoorlijk eind gereden. Volgende week op zoek naar een andere accu. Suggesties blijven welkom.
Geplaatst: 09 dec 2006 17:44
door Marco
heel subtiel Olaf

Geplaatst: 09 dec 2006 18:36
door Rene914
Met een goede accu heb ik 2-3 weken prik.
Nu is ie wat minder aan het worden en blijft er maar net een weekje spanning. Als het alarm aan staat red ik dat niet eens.
Ik heb simpel een druppellader gekocht en zet die elke week 2 keer 24 uur aan. (met een tijdklok). Nu nooit gene prblemen meer en altijd het alram aan.
Geplaatst: 09 dec 2006 20:27
door horn
bosch silver, druppellader rechtstreeks met een stekkertje op de accu aangesloten. werkte altijd perfect.
bosch silver niet goedkoop, wel erg goed. schijnt overigens redelijk groot prijsverschil te bestaan in Duitsland (hier uiteraard duurder

).
Geplaatst: 09 dec 2006 20:34
door Double G
Olaf schreef:
Is die niet wat klein voor een 3.2

Geplaatst: 09 dec 2006 20:47
door horn
deze dan...

Geplaatst: 09 dec 2006 20:51
door Double G
Geplaatst: 09 dec 2006 23:29
door Marcel
horn schreef:deze dan...

zo'n kerncentrale heb ik in mijn M5 staan.....
Geplaatst: 10 dec 2006 10:58
door WdePundert
Rene914 schreef:Ik heb simpel een druppellader gekocht en zet die elke week 2 keer 24 uur aan. (met een tijdklok). Nu nooit gene prblemen meer en altijd het alram aan.
Ik zal er ook maar eens een aan gaan schaffen.
Geplaatst: 10 dec 2006 13:00
door Olaf
horn schreef:bosch silver niet goedkoop, wel erg goed. schijnt overigens redelijk groot prijsverschil te bestaan in Duitsland (hier uiteraard duurder

).
In NL iets van rond de 100 euro meen ik

Geplaatst: 10 dec 2006 14:23
door rob964.c4
Elven schreef:Liefst bij voorkeur dagelijks....

das mijn manier
robert
Geplaatst: 18 dec 2006 17:14
door WdePundert
Ik heb inmiddels een prijsopgave van de Bosch Silver. De 66 Ah kost €105,-- en de 88Ah (die als Sonderwünsch ook in het instructieboekje genoemd wordt) kost €131,-- Ik denk dat ik voor die laatste ga, maar heeft die alleen maar voordelen of zijn er ook nadelen?
Geplaatst: 18 dec 2006 17:20
door cabrio wim
Ik heb ook de 88Ah. heb graag wat over.
En als je in de winter wat minder buiten komt minder kans op startproblemen.
Je hebt toch verschillende zaken die constant stroom afnemen.
Geplaatst: 18 dec 2006 17:25
door WdePundert
Bedankt, Wim.
Wim.

Geplaatst: 18 dec 2006 23:14
door maurice
WdePundert schreef:Ik heb inmiddels een prijsopgave van de Bosch Silver. De 66 Ah kost €105,-- en de 88Ah (die als Sonderwünsch ook in het instructieboekje genoemd wordt) kost €131,-- Ik denk dat ik voor die laatste ga, maar heeft die alleen maar voordelen of zijn er ook nadelen?
Er kunnen wel nadelen aan kleven met een zwaardere accu. Allereerst moet de dynamo in staat zijn om ook de veel hogere laadstroom te kunnen leveren. Lukt dit niet dan laat de dynamo het afweten na verloop van tijd.
Daarnaast kan de accu een hogere piekstroom leveren wat bijvoorbeeld bij het starten kan betekenen dat de startmotor de startkrans veel te hard aan slaat.
Ik zou het in ieder geval even goed uitzoeken en wat ervaringen van 'lotgenoten' vragen
Geplaatst: 18 dec 2006 23:24
door anton964
ga gewoon voor de accu die er in hoort een zwaardere accu is vaak ook geen plaats voor in de 964 dan ik heb ook de bosch silver er in staan.
goede accu koste iets van €85 vorig jaar.deze was 74 aph,
gr anton964
Geplaatst: 19 dec 2006 11:40
door cabrio wim
Kijk is in de Porsche Manuel 911 84/89
Recommended battery 88Ah
Alternator output 90Amp.
Geplaatst: 19 dec 2006 17:23
door WdePundert
De term "Sonderwunsch" in het instructieboekje wil volgens mij zeggen dat de dynamo (ik zal nog even kijken wat het instructieboekje over de laadstroom zegt) het wel aan moet kunnen. De opmerking van CabrioWim stelt mij ook gerust.
Andere ervaringen lees ik graag.
Bvd.,
Wim.
Geplaatst: 19 dec 2006 17:36
door adu
maurice schreef:WdePundert schreef:Ik heb inmiddels een prijsopgave van de Bosch Silver. De 66 Ah kost €105,-- en de 88Ah (die als Sonderwünsch ook in het instructieboekje genoemd wordt) kost €131,-- Ik denk dat ik voor die laatste ga, maar heeft die alleen maar voordelen of zijn er ook nadelen?
Er kunnen wel nadelen aan kleven met een zwaardere accu. Allereerst moet de dynamo in staat zijn om ook de veel hogere laadstroom te kunnen leveren. Lukt dit niet dan laat de dynamo het afweten na verloop van tijd.
Daarnaast kan de accu een hogere piekstroom leveren wat bijvoorbeeld bij het starten kan betekenen dat de startmotor de startkrans veel te hard aan slaat.
Ik zou het in ieder geval even goed uitzoeken en wat ervaringen van 'lotgenoten' vragen
Inderdaad loop je het risico dat je dynamo het voor gezien houdt. Mijn advies: normale accu en druppellader.
Geplaatst: 20 dec 2006 0:07
door Paul II
maurice schreef:Daarnaast kan de accu een hogere piekstroom leveren wat bijvoorbeeld bij het starten kan betekenen dat de startmotor de startkrans veel te hard aan slaat.
Ik begrijp niet waar dit argument op gebaseerd is
De capaciteit van een accu bepaalt de totaal te leveren energie.
Maar de spanning blijft gewoon 12 V en de (piek)stroom wordt nog steeds bepaald door de weerstand van de gebruiker - in dit geval de startmotor - en die is echt vast en dus ook de stroom
Op de laadstroom, van de dynamo dus, valt ook nog wel wat af te dingen.....
Geplaatst: 20 dec 2006 0:14
door bert964c4
@Paul,
Bedoel je soms dat de dynamo dan niet de capaciteit heeft om de 88ah accu te laden, of duurt het dan gewoon langer?

Geplaatst: 20 dec 2006 0:24
door Paul II
Bedoel dat de dynamo niet in de stress raakt en gewoon - net als anders - de accu kan bijladen.
De ONTLADING komt door de start en die ontlading is dus precies net zo groot bij een kleine accu als bij een grote: de geleverde energie blijft gelijk en dus ook de bij-te-laden energie
