Pagina 1 van 1
Tevreden, maar tips gezocht voor heckblende en V+A-lichten
Geplaatst: 11 jan 2007 14:58
door Lambiek
Hi Forumgasten,
Heb vorige week mijn 964 C2 Coupé opgehaald en ben zeer content. Ik stoor mij echter aan de enigszins verweerde kleur van de rode "Heckblende/ Reflector" en de achterlichten. Het lijkt wel of er hele fijne haarscheurtjes in zitten.Dit heeft er uiteraard mee te maken dat het bouwjaar 1992 is, maar toch wil ik dit picobello in orde hebben, want zo ben ik nu eenmaal.
Heb de zoekfunctie gebruikt maar heb toch een aantal vragen:
- nieuw kopen of zijn er echt goede alternatieven?
- waar kopen? Nederland of Duitsland of Internet ?
- prijzen?
Alle tips zijn welkom
Verder kijk ik anders ( helderder ) in de linker koplamp dan in de rechter.
Heeft volgens mij met de reflector te maken.
Op de site van Mittelmotor las ik dat deze koplampeflector los te koop is , maar ander sites geven alleen complete sets aan.
Wie geeft mij en alle medelezers Tips?
Alvast bedankt
Groet'n uut Twente van Rene
Geplaatst: 11 jan 2007 15:31
door Paul II
Gefeliciteerd met je aanwinst Rene
Heb niet veel info voor je behalve dat het een bekend 'zwak punt' is, die inderdaad verweerd uitziende achterlichten/blende van een 964.
Ik zou daar ook zeker wat aan willen doen, want het is geen fraai gezicht.
Origineel is ongetwijfeld gepeperd geprijsd. Niet origineel van dezelfde matige kwaliteit, of nog erger
Bedoel dat je dit bij 3.2's - die dus nog ouder zijn - niet ziet

Geplaatst: 11 jan 2007 16:53
door molen934
Paul schreef,
Bedoel dat je dit bij 3.2's - die dus nog ouder zijn - niet ziet
Klopt, van de oudere type's was dit veel mooier/beter.
Ook altijd vocht eronder, was geen verbetering.
Geplaatst: 11 jan 2007 18:08
door WdePundert
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Geplaatst: 11 jan 2007 18:11
door Roi
Ter info:
-Reflectorbalk origineel Porsche nieuw € 389,- (vorig jaar of het jaar daarvoor

)
-originele achterlichten nieuw € 147 (of € 174

ikweetnietmeer) per stuk
(achterlichten van mij zijn nog goed maar idd. niet fraai meer t.o.v. de nieuwe reflectorbalk)
Dit jaar komen ze waarschijnlijk ook niet aan de beurt ....er zijn belangrijkere zaken dan dit.
Leuk he Porsche rijden....
Gefeli

....ik zie dat je die soewarte van Lammertink op de kop heb getikt...die Italiaanse Duitser zullen we maar zeggen. Veel plezier ermee.
Roi
Geplaatst: 11 jan 2007 18:36
door Lambiek
Roi schreef:Leuk he Porsche rijden....
Gefeli

....ik zie dat je die soewarte van Lammertink op de kop heb getikt...die Italiaanse Duitser zullen we maar zeggen. Veel plezier ermee.
Roi
Ja hoor,
Ik heb een super goed gevoel bij deze auto.
Heb zojuist het artikel van AUTOWEEK nr. 15 van 2004, dat al eerder opdook in dit Forum, in mijn ALBUM geplaatst.

Heeft iemand het originele blad nog liggen
Ik vind het heel belangrijk om zoveel mogelijk over de historie van deze P. te weten, maar dat zit geloof ik wel snor
Groet'n uut Twente van René
Geplaatst: 11 jan 2007 19:52
door Paul II
Leuk wel om te zien dat ze ook bij Autovisie niet alles over een 911 weten "De spoiler die omhoog komt en gelijk zorgt voor een betere koeling".
Onzin: de luchtpomp van de grote ven zuigt echt wel de hoeveelheid benodigde lucht naar binnen, goedschiks of kwaadschiks
De koeling verloopt van boven naar beneden door het blok, overigens.
Die spoiler draagt DAAR dus niets aan bij
Voor de twijfelaars: zou Porsche anders niet het signaal van een temp.sensor gebruiken om de spoiler ook, en
juist stapvoetsrijdend omhoog te laten komen

Geplaatst: 11 jan 2007 21:25
door Mark
He Lambiek, gefeliciteerd!
ook ik ben van plan om de achterbalk + lichten te vervangen. Tweedehands zijn er alleen maar slechte te krijgen (heb er verschillende gezien)
Bij van Kessel in Deurne vroegen ze voor een complete set 600 euro. (Origineel Porsche, volgens is er ook niets anders te krijgen)
Geplaatst: 11 jan 2007 22:49
door 911-lover
Ook van deze kant van harte geluk gewenst met de aanschaf
Geplaatst: 12 jan 2007 1:48
door Roi
Yep, ik heb het blad bewaard...dus wat is het je waard
Moet nog twee nieuwe achterlichten hebben dus....
Doe maar een pb'tje en dan stuur ik hem wel op.
mvgr.
Roi
Geplaatst: 12 jan 2007 10:36
door Devils son
Paul van Engelen schreef:
Onzin:
Toch niet. Als de spoiler niet omhoog komt mag je niet harder dan 80 km/u omdat anders de motor oververhit kan geraken.
Voor de twijfelaars: je gelooft toch niet dat een 964 zonder achterspoiler niet meer goed genoeg op de weg ligt tot pak 'm beet 130 km/u?
Voor de twijfelaars: zou Porsche anders niet het signaal van een temp.sensor gebruiken om de spoiler ook, en
juist stapvoetsrijdend omhoog te laten komen

Nee, maar het knopje is na een jaar WEL naar binnen verhuisd, zodat je in de file indien nodig de spoiler kan bedienen vanuit de auto. Wederom vanwege warmteproblemen.
Geplaatst: 12 jan 2007 15:06
door john's Porsches
Erpa al geprobeerd of die nog iets heeft liggen
Greetz John
Geplaatst: 13 jan 2007 0:02
door Paul II
Devils son schreef:Paul van Engelen schreef:Onzin:
Toch niet. Als de spoiler niet omhoog komt mag je niet harder dan 80 km/u omdat anders de motor oververhit kan geraken.
Voor de twijfelaars: je gelooft toch niet dat een 964 zonder achterspoiler niet meer goed genoeg op de weg ligt tot pak 'm beet 130 km/u?
Voor de twijfelaars: zou Porsche anders niet het signaal van een temp.sensor gebruiken om de spoiler ook, en
juist stapvoetsrijdend omhoog te laten komen

Nee, maar het knopje is na een jaar WEL naar binnen verhuisd, zodat je in de file indien nodig de spoiler kan bedienen vanuit de auto. Wederom vanwege warmteproblemen.
Staat dat zo in het instr.boekje, niet harder dan 80 km/h
Zal morgen eens kijken of dat bij de 'nieuwere' 911-generatie ook vermeld is
Dat die schakelaar binnen is gezet, kan dat misschien toch niet zijn omdat ''sommigen'' het wel interessant vinden om 'em omhoog te hebben staan ook als je (bijna) stil staat

Geplaatst: 13 jan 2007 0:53
door Roi
Devils son schreef:Voor de twijfelaars: je gelooft toch niet dat een 964 zonder achterspoiler niet meer goed genoeg op de weg ligt tot pak 'm beet 130 km/u?
Ook niet met een C2 ...valt toch weer mee
Ik neem aan dat Porsche ook een keus heeft moet maken en daarom aan de veilige kant -relatief vroeg- de spoiler omhoog stuurt.
Als je volop dooraccelereert en je hebt hem nodig bij -stel de door jou genoemde-130 km/h,zul je h'm -ruim- van te voren moeten activeren anders ben je te laat. Porsche zal dit mogelijk ruim gekozen hebben om vervelende rechtzaken te voorkomen.
Dacht ff aan de Audi TT met het in latere instantie plaatsen van dat kleine vaste spoilertje. Weet alleen niet of er destijds ook daadwerkelijk rechtzaken zijn aangespannen tegen Audi.
Anderzijds realiseer ik me dat de spoiler bij watergekoelde 911 versies -als ik het me goed herinner- pas bij 120 km/h wordt geactiveerd en dat sluit wel weer aan op het betoog van jou Devils Son.
Roi
Geplaatst: 13 jan 2007 1:50
door Hansv
Ha, die Paul;
Dat die schakelaar binnen is gezet, kan dat misschien toch niet zijn omdat ''sommigen'' het wel interessant vinden om 'em omhoog te hebben staan ook als je (bijna) stil staat

....of de verklaring die Porsche ooit voor deze move gaf dat eigenaren zo beter hun auto konden wassen berust op waarheid....

Geplaatst: 13 jan 2007 8:57
door horn
Paul van Engelen schreef:Dat die schakelaar binnen is gezet, kan dat misschien toch niet zijn omdat ''sommigen'' het wel interessant vinden om 'em omhoog te hebben staan ook als je (bijna) stil staat

of omdat het gewoon handiger is om schakelaars
IN je auto te hebben dan op andere plaatsen...
Waar zit in deze auto eigenlijk de ruitenwisser schakelaar? Ooooh, die zit in de wielkast linksachter... 
Geplaatst: 14 jan 2007 1:28
door anton964
hallo
bij mij waren de lampen ook lelijk heb bij van Zweeden twee nieuwe gehaald voor €168 per stuk.
anton964
Geplaatst: 14 jan 2007 11:50
door Paul II