Demonteren v/d versnellingsbak bij een targa 1971 model 1970
Geplaatst: 20 jan 2007 2:04
Heeft er nog iemand tips om een versnellingsbak te demonteren van
een 2.2T blok. Het is een blok wat momenteel vast zit. De porsche heb ik
bijna compleet met een vastzittend blok gekocht. Heb documentatie, maar
ik ben er niet echt uit gekomen. Het betreft de werkvolgorde van het
demonteren van de versnellingsbak. De bovenzijde van de versnellings-
bak heeft aan de motorblokzijde twee gaten van ongeveer 3cm. Volgens
mij wordt er bedoeld dat je met de schroevendraaier door het rechtse gat
de koppelingsarm kunt ontgrendelen als je gelijktijdig aan de arm aan
de buitenzijde van het blok trekt. Verder meen ik te begrijpen dat
je de inbusschroeven die in de koppelingskrans zitten moet lossen
zodat de drukgroep ontgrendeld wordt. (bereikbaar door het gat van de
startmotor) Maar dit is momenteel nog niet mogelijk omdat ik de krukas
nog niet rond kan draaien (zuigers zitten nog vast).
Graag wat tips voor een doeltreffende aanpak.
Alvast bedankt rutger
een 2.2T blok. Het is een blok wat momenteel vast zit. De porsche heb ik
bijna compleet met een vastzittend blok gekocht. Heb documentatie, maar
ik ben er niet echt uit gekomen. Het betreft de werkvolgorde van het
demonteren van de versnellingsbak. De bovenzijde van de versnellings-
bak heeft aan de motorblokzijde twee gaten van ongeveer 3cm. Volgens
mij wordt er bedoeld dat je met de schroevendraaier door het rechtse gat
de koppelingsarm kunt ontgrendelen als je gelijktijdig aan de arm aan
de buitenzijde van het blok trekt. Verder meen ik te begrijpen dat
je de inbusschroeven die in de koppelingskrans zitten moet lossen
zodat de drukgroep ontgrendeld wordt. (bereikbaar door het gat van de
startmotor) Maar dit is momenteel nog niet mogelijk omdat ik de krukas
nog niet rond kan draaien (zuigers zitten nog vast).
Graag wat tips voor een doeltreffende aanpak.
Alvast bedankt rutger