Pagina 1 van 2
Vastgevroren raam Boxster 986!!
Geplaatst: 24 jan 2007 13:49
door svansetten
Het raam van mijn Boxster gaat eerst een paar centimeter omlaag alvorens de deur open kan door middel van tweetraps handvat.
Mooi systeem opzich voor optimale sluiting en minimaliseren van windgeruis.
Echter vanmorgen en gisterenochtend bleek het raam vastgevroren dus kon niet open. Met wat wrikken en doen gaat de deur wel open. Maar dicht? No way!
Kent iemand dit probleem of is het de normaalste zaak van de wereld dat je in een auto van deze klasse als het gevroren heeft alleen kan rijden met de deur half dicht en die open waait bij een bocht naar rechts

Aangezien de Boxster dezelfde deuren heeft als een 911 zou ik dat persoonlijk wel schandalig vinden...
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet, Sander
Geplaatst: 24 jan 2007 17:42
door WB
Heb dat met de '82er en de '85-er ook meegemaakt, maar toch nog niet met de boxster, en ik mag hopen dat dat ook zo blijft, want heeeel vervelend....

Geplaatst: 24 jan 2007 17:56
door svansetten
WB schreef:Heb dat met de '82er en de '85-er ook meegemaakt, maar toch nog niet met de boxster, en ik mag hopen dat dat ook zo blijft, want heeeel vervelend....

Oke dus het hoort niet zo..

Weet iemand wat ertegen te doen is?
Geplaatst: 24 jan 2007 18:03
door Rob Herfst
svansetten schreef:Oke dus het hoort niet zo..

Weet iemand wat ertegen te doen is?
Heb ik met de 996 ook last van gehad, en hiermee telkens opgelost:

Vastgevroren
Geplaatst: 24 jan 2007 18:40
door cabrio wim
Heb alles voor de winter ingespoten met siliconen spray, ook de raamgeleiders, doe ik elk jaar en nog nooit problemen gehad.
Geplaatst: 25 jan 2007 12:27
door knoet
hmmmm ga ik ook maar eens doen morgen
goeie tip

Geplaatst: 25 jan 2007 12:44
door svansetten
knoet schreef:hmmmm ga ik ook maar eens doen morgen
goeie tip

Bedoel je de siliconenspray of de De-ICE spray?
Geplaatst: 25 jan 2007 12:56
door knoet
svansetten schreef:knoet schreef:hmmmm ga ik ook maar eens doen morgen
goeie tip

Bedoel je de siliconenspray of de De-ICE spray?
siliconenspray
Geplaatst: 25 jan 2007 13:01
door svansetten
knoet schreef:svansetten schreef:knoet schreef:hmmmm ga ik ook maar eens doen morgen
goeie tip

Bedoel je de siliconenspray of de De-ICE spray?
siliconenspray
Oke, maar kun je dat gewoon zo spuiten of moet dan de deur uit elkaar?
Mooie Boxster heb je trouwens!
Geplaatst: 25 jan 2007 14:14
door knoet
svansetten schreef:knoet schreef:svansetten schreef:knoet schreef:hmmmm ga ik ook maar eens doen morgen
goeie tip

Bedoel je de siliconenspray of de De-ICE spray?
siliconenspray
Oke, maar kun je dat gewoon zo spuiten of moet dan de deur uit elkaar?
Mooie Boxster heb je trouwens!
gewoon de randjes waar de rubbers en de raam elkaar raken...
net gekeken, en heb geen siliconespray meer... dus ik ga er wat vaseline aansmeren, die heb ik nog wel gevonden

Geplaatst: 25 jan 2007 14:30
door 911-lover
Geplaatst: 25 jan 2007 17:29
door S2
... Prachtige voorzet ... en ... goal!!!!!!
Geplaatst: 25 jan 2007 17:36
door knoet
S2 schreef:... Prachtige voorzet ... en ... goal!!!!!!
em was easy ook hé
segeuhh 911lover... zou anal lube ook werken?? want die ruikt wel beter als de vaseline, alleen het beste voor men porsche hé
Re: Vastgevroren raam Boxster 986!!
Geplaatst: 25 jan 2007 18:07
door Paul II
Geplaatst: 25 jan 2007 18:39
door cabrio wim
Had de tip al gegeven, maar snappen het nog niet goed geloof ik
En dan als maar dat Quoten

Geplaatst: 25 jan 2007 19:11
door EriC4C
Geplaatst: 25 jan 2007 19:46
door Paul II
Geplaatst: 25 jan 2007 21:33
door Gert
Vind deze wel handig,werkt goed en kost net geen 4 euries...
Geplaatst: 25 jan 2007 22:04
door Lambiek
is die stick er ook van Porsche voor 40 euri

Geplaatst: 25 jan 2007 22:13
door Gert
JA!
Bij Porsche Wittebrug heb ik gehoord dat ze "speciale" Porsche siliconen vet voor de rubbers hebben.
Daar kwam toen ik net me Porsche had en vragen had over kraken van de hardtop. Heb eigenlijk niet eens naar de prijs gevraagd.
Re: Vastgevroren raam Boxster 986!!
Geplaatst: 26 jan 2007 9:52
door svansetten
De Boxster is twee weken geleden bij Porsche Wittebrug geweest voor een servicebeurt. Deze beste mensen zouden naar mijn mening dan hierop ook bedacht moeten zijn. Maar je hebt gelijk als je dat wilt!
Overigens belachelijk dat vier jaar oud Boxsters en 996'ers die nauwelijks kilometers op de teller hebben door een merk als Porsche in de steek worden gelaten bij een VEEL voorkomend probleem: de krukaskeerring. Maar wel bekend maken dat je als merk de meeste winst per auto boekt van alle merken. Dat is pas schandalig. Dit fenoneem kan er wel eens voor gezorgd hebben dat mijn mening over Porsche enigzins is verkleurd.
Vorst is inderdaad een invloed van buitenaf, maar lekkende krukaskeerringen (al bij 18.000km) zijn productiefouten.
Geplaatst: 26 jan 2007 10:48
door Gert
Uiteraard zijn productiefouten een slechte zaak.
Porsche heeft er ook last van, net als ieder ander merk!
Het blijft mensenwerk en dan worden er fouten gemaakt.
Porsche maakt meer winst per auto, maar ze maken verhoudings gewijs ook veel minder auto's. De winst moet toch ergens vandaan komen.
Misschien betaal je zelfs voor de naam Porsche.
Maakt mij niet uit, zolang ze die naam waar maken!
Wat mij betreft is dat zeker het geval.
Het oplossen van het probleem met de krukaskeerring kost ongeveer 1000 euro's. Dat is niet leuk, maar om daar nu zo'n drama van te maken..
Tot nu toe heb ik zelf ervaren dat de onderhoudskosten van een Porsche niet veel hoger zijn dan die van BMW of Alfa Romeo.
Geplaatst: 26 jan 2007 10:53
door svansetten
GI996C schreef:Uiteraard zijn productiefouten een slechte zaak.
Porsche heeft er ook last van, net als ieder ander merk!
Het blijft mensenwerk en dan worden er fouten gemaakt.
Porsche maakt meer winst per auto, maar ze maken verhoudings gewijs ook veel minder auto's. De winst moet toch ergens vandaan komen.
Misschien betaal je zelfs voor de naam Porsche.
Maakt mij niet uit, zolang ze die naam waar maken!
Wat mij betreft is dat zeker het geval.
Het oplossen van het probleem met de krukaskeerring kost ongeveer 1000 euro's. Dat is niet leuk, maar om daar nu zo'n drama van te maken..
Tot nu toe heb ik zelf ervaren dat de onderhoudskosten van een Porsche niet veel hoger zijn dan die van BMW of Alfa Romeo.
Elke euro betalen voor een productiefout vind ik er teveel. Een merk van deze klasse zou naar mijn mening hiervoor coolant moeten zijn en in ieder geval enige vorm van tegemoetkoming moeten bieden. De consument moet beschermd worden tegen een fout van een producent. De meningen zijn hier natuurlijk over verdeeld.
Geplaatst: 26 jan 2007 10:54
door Marco
GI996C schreef:Misschien betaal je zelfs voor de naam Porsche.
je bedoelt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid

Geplaatst: 26 jan 2007 11:00
door Gert