Kevlar kuipen? Montage en verftips gevraagd
Geplaatst: 24 maart 2007 18:17
Yes !!
Ik heb vanochtend een paar racekuipen van COBRA voor een prikkie op kunnen halen. De bekleding is hopeloos versleten, maar aangezien ik iemand ken die handig is met een naaimachine had ik me al voorgenomen mooie nieuwe leren hoezen te laten maken.
Bij thuiskomst echter een aangename verrassing als ik het in ieder geval goed zie.
VOLGENS MIJ ZIJN HET NAMELIJK KEVLAR KUIPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of niet?? Zie hieronder het materiaal zonder bekledingshoes:

Die dingen zijn stinkend duur nieuw. Ik heb ze eens op de weegschaal gegooid en ze wegen amper 5 kilo, terwijl de kunststof versie volgens mij naar zo'n 7 kilo gaan. Ik denk dus dat ik echt een super-koopje heb gehad.
Verder heb ik vanmiddag even de originele bijrijderstoel gedemonteerd en kwam tot de ontdekking dat de nieuwe stoel (met sparco adapters) te smal is om goed in de gaten van de carrosserie te bevestigen (gaten porsche 40 cm hart-op-hart en gaten in adapters 34 h-o-h). Ik zie bij bijv Biesheuvel autosport ook geen stoelframes voor porsche te koop. Hoe is dit op te lossen Liefst met stoelframe dat naar voor en achter verstelbaar is, weet iemand waar ik die vind??
Hier een voorproefje van de stoelen in de auto:

Verder ben ik nog van plan de achterkant van de schalen rood te spuiten (carrosseriekleur) . Zijn er daarbij dingen die ik vooral niet/ wel moet doen voor een goed eindresultaat?? Bijv grondverf, of op verfsamenstelling letten bij kevalr materiaal ??? Tips welkom.
Ik heb vanochtend een paar racekuipen van COBRA voor een prikkie op kunnen halen. De bekleding is hopeloos versleten, maar aangezien ik iemand ken die handig is met een naaimachine had ik me al voorgenomen mooie nieuwe leren hoezen te laten maken.
Bij thuiskomst echter een aangename verrassing als ik het in ieder geval goed zie.
VOLGENS MIJ ZIJN HET NAMELIJK KEVLAR KUIPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of niet?? Zie hieronder het materiaal zonder bekledingshoes:
Die dingen zijn stinkend duur nieuw. Ik heb ze eens op de weegschaal gegooid en ze wegen amper 5 kilo, terwijl de kunststof versie volgens mij naar zo'n 7 kilo gaan. Ik denk dus dat ik echt een super-koopje heb gehad.
Verder heb ik vanmiddag even de originele bijrijderstoel gedemonteerd en kwam tot de ontdekking dat de nieuwe stoel (met sparco adapters) te smal is om goed in de gaten van de carrosserie te bevestigen (gaten porsche 40 cm hart-op-hart en gaten in adapters 34 h-o-h). Ik zie bij bijv Biesheuvel autosport ook geen stoelframes voor porsche te koop. Hoe is dit op te lossen Liefst met stoelframe dat naar voor en achter verstelbaar is, weet iemand waar ik die vind??
Hier een voorproefje van de stoelen in de auto:
Verder ben ik nog van plan de achterkant van de schalen rood te spuiten (carrosseriekleur) . Zijn er daarbij dingen die ik vooral niet/ wel moet doen voor een goed eindresultaat?? Bijv grondverf, of op verfsamenstelling letten bij kevalr materiaal ??? Tips welkom.