Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 0:21



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Subwoofer (4000 watt) inbouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht Subwoofer (4000 watt) inbouwen
Nee geintje, maar zijn jullie een beetje in to audio/navigatie en een lekker geluid in de P, of moet het enige geluid achter je vandaan komen? (of voor vergeet de waterkoelende 4 en 8 cyl niet)


06 nov 2003 21:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Het mooiste orkest speelt nog altijd tijdens het rijden achter m'n rug :!: :P
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 nov 2003 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Radio en speakers zijn er uit...
Net als de rest van het interieur en alle geluidswerende isolatie
Geluid is dus perfect :D

gr.

Jeroen


06 nov 2003 22:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Bij een S4 ligt dat voor mij anders.

Er ligt bij mij een mooie audioset klaar om in te bouwen.
-MB Quart 13cm composet
-Magnat 16cm coaxiaal
-Infinity Basslink dubbelspoels actieve sub 200 watt nominaal

Nu nog een paar vrije dagen om het spul in te bouwen :?


07 nov 2003 0:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
WAT moet je nou in hemelsnaam met 200 watt aan vermogen in een auto???
Daar begrijp ik dus helemaal niks van... mot je me maar eens uitleggen

gr.

Jeroen


07 nov 2003 0:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Ha Jeroen,

Ik had je reactie wel verwacht :wink:

Ben je een muziekliefhebber? Ik luister bijna 24 uur per dag naar mijn favoriete muziek en ben een enorme muziekjunk. Het is voor mij een levenskracht. Goede dynamiek en de zuivere weergave van alle klanken vind ik onweerstaanbaar. Je hebt in de professionele caraudiowereld twee verschillende klassen, nl: SPL (sound pressure level) en SQ (sound quality) SPL gaat puur om de geluidsdruk en is voor mij echt niet interessant :!: SQ is wat ik graag zou willen. Een goede SQ set kost al gauw een klein vermogen en dit wil ik hier niet aan uitgeven. Dan dus maar een redelijke set. Die MB Quart's (13 cm compo) zijn best wel prijzig, maar goed te doen. Ze zijn 40-100 watt en dit is meer dan genoeg voor een goede moderne headunit. Het voordeel is dat ze perfect passen in de Shark. Er zit een heel lekker natuurgetrouw geluid in. Om de lage tonen mooi strak en een beetje voelbaar te krijgen zul je wat meer nodig hebben. Hier heb ik de actieve dubbelspoels subwoofer van Infinity voor (Basslink). Deze heeft een eigen versterker van 200 watt nominaal. Denk nou niet dat mijn karretje een boomcar wordt :? Die sub zorgt voor de krachtige dynamiek die het geheel compleet maakt. Eigenlijk moet je de sub zo afstellen dat je hem niet hoort. Wanneer je hem uitzet mis je wel ineens alle kracht van je speakertjes waarvan je dacht dat het daaruit kwam. Dit is een beetje het verhaal. De volgende keer als we elkaar treffen zal ik het je wel laten horen en dan weet je wat ik bedoel. Dat de audioset er straks in ligt wil niet zeggen dat ik hem altijd aan heb staan. Die lekkere vette V8 hoor ik ook heel graag en dan het liefst met de ramen open in een brede tunnel. Dat blijft natuurlijk een sound met heel veel emotie en kracht waar je u tegen zegt.

Ik begrijp je reactie hoor Jeroen :!:

Groeten,

SharkS4


07 nov 2003 2:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Nee, ik denk dat je mijn reactie toch een beetje verkeerd hebt ingeschat :D
Ik snap best dat mensen een goed audio geluid in hun auto willen

Daar tegen ben ik (in een vorig leven :D) ook nog muzikant geweest
Uit die ervaring weet ik dus HOEVEEL herrie je met 200 watt kan produceren en zoveel herrie wil je dus niet in een kleine afgesloten ruimte als een auto :shock:

Ter vergelijking... ik heb een bas-versterker van 350 watt met een speakerkast met 4x10" speakers en een speakerkast met 1x15" speaker.
De speakers samen kunnen een vermogen aan van ca. 500 watt
Als ik dat setje een kwart open zet is dat hard genoeg om een zaaltje met 500 man 24 uur lang een TUUUUUUUT in hun oren te bezorgen :D

Je uitleg over SPL en SQ is nu dus begrijpelijk... en ik denk dat de vermogens die worden gebruikt voor instrument versterkers/speakers ook weer anders zijn

Thanks voor de verduidelijking :D

gr.

Jeroen


07 nov 2003 3:15
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Goede speakers doen heel veel, hoewel het de sluitpost is van velen ;). Voor Sound Quality heb je echter ook een goede klankkast nodig :? . Ik weet niet wat een 928 hiervoor biedt, maar mijn 964 (cabrio :!: ) ..... :( .
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 nov 2003 10:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Wat een gedoe, ook ik hou van een goed stukkie muziek echter dat beluister ik zelf wel thuis, in mijn P. zit zo'n hifi set is wel perfect maar kan inderdaad niet tegen de sound op als die uit staat en de toerenteller staat op +5000, das pas genieten, een radio in een Porsche :lol:

Zie het zo: mocht je een afspraak hebben met Pamela Anderson (als je er van houd, ik niet, maar toch) dan ga je als je bij der thuis bent toch niet zitten Yatzeeen of wel soms.


07 nov 2003 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Ha John,

Het is gelukkig niet altijd of/of, soms kan en/en. Pamela zou ik op video zetten in de slaapkamer met lekkere achtergrondmuziek. Dan later brengt het filmpje genoeg op voor een GT1.

Mag ik u er even aan herinneren:

john radder schreef:
Zum Beispiel heb laatst ff lekker gas gegeven richting Koln met de originele Kraftwerk in de CD speler, man das war Spass, in ging steeds harder en harder.


Groeten,

SharkS4


07 nov 2003 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Als ik dan toch mag kiezen... doe dan maar een avondje met die 2 speakers van mw.Anderson :D

gr.

Jeroen


07 nov 2003 14:47
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Heeeeeeeeeeeee Jeroen jij hield toch van originele onderdelen :roll:


07 nov 2003 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Nee, ik ben niet zo'n originaliteits ridder als de rest
Wat plastic onderdelen hier en daar kan nooit kwaad :D

gr.

Jeroen


07 nov 2003 14:52
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
john radder schreef:
Heeeeeeeeeeeee Jeroen jij hield toch van originele onderdelen :roll:


Jeroen & originaliteit ..... dan toch alleen met een geheel eigen interpretatie ervan. :P
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 nov 2003 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
wat betreft de inbouw van subwoofers... ik kan je alleen vertellen dat ik op een bijeenkomst een 964 heb gezien waar de subwoofers onder de achterzitjes (met hun teut naar voren) waren gemonteerd. Ik kan je verzekeren.... DIE KNALDE !!!! Doch stel wat mij betreft een beetje de vraag ... waarom audio in een P ??? ik heb een Blauwpunkt van 6 jaar oud in mijn 964 en het ding wordt zelden gebruikt ... ik heb een subwoofer van 3600cc achter men kont .... die klank haal je niet met 4000watt ... maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening ...

Greetz
Dirk


08 nov 2003 6:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Genau Dirkie.
Ik heb er nog een originele Blaupunkt in.
Heb dat ding twee keer aangehad,
als ik muziek wil luisteren doe ik dat thuis wel of in de familie-bak(met geweldige muziekinstallatie , beter geluid als thuis :lol: )


08 nov 2003 18:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Robinson schreef:
... als ik muziek wil luisteren doe ik dat thuis wel of in de familie-bak(met geweldige muziekinstallatie , beter geluid als thuis :lol: )


Tsja ..... zegt dat wat over de installatie in de V70 of thuis :?: :? :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 nov 2003 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
idd Robinson ...

Kheb in de Bmw het (optionele) soundsystem .... s perfect .... geweldige acoustiek en zeer zuivere weergave !!
Eerlijk gezegd denk ik dat het heel moeilijk wordt om in een P een dergelijke acoustiek te krijgen... De materialen lenen zich er niet echt toe.Ik ben vroeger heel aktief bezig geweest met caraudio en toestanden .. uiteraard is alles mogelijk, je kan de boel liggen opspuiten met iso-materialen e.d. maar waar ben je dan mee bezig niewaar ....

Zoals ik al zei ... de 3600cc audio achter men kont ... daar kan B&O van dromen ..... :P :P :P


08 nov 2003 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
EriC4C schreef:
Robinson schreef:
... als ik muziek wil luisteren doe ik dat thuis wel of in de familie-bak(met geweldige muziekinstallatie , beter geluid als thuis :lol: )


Tsja ..... zegt dat wat over de installatie in de V70 of thuis :?: :? :mrgreen:

Tsja, thuis heb ik een installatie van B&O, dus zeg het maar :?:


08 nov 2003 20:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Robinson schreef:
EriC4C schreef:
Robinson schreef:
... als ik muziek wil luisteren doe ik dat thuis wel of in de familie-bak(met geweldige muziekinstallatie , beter geluid als thuis :lol: )


Tsja ..... zegt dat wat over de installatie in de V70 of thuis :?: :? :mrgreen:

Tsja, thuis heb ik een installatie van B&O, dus zeg het maar :?:


Niet alleen jij ;) en ik ken de Audio-line installatie in een V70, maar die haalt het er toch niet bij hoor :!: :D
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 nov 2003 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dolby surround zonder de vrouw en kinders is anders niet te versmaden :lol:


08 nov 2003 20:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Robinson schreef:
Dolby surround zonder de vrouw en kinders is anders niet te versmaden :lol:


Aangezien het toch een "off topic" is voor Porsche ;) kan het nog wel even :mrgreen:.
Dolby surround heeft de B&O installatie inderdaad niet, maar het geluid uit de set Penta's zorgt er wel voor dat ik dat niet (echt) mis :P .
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


Laatst bijgewerkt door EriC4C op 09 nov 2003 13:38, in totaal 1 keer bewerkt.



08 nov 2003 21:03
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Surround brrrrrrrrrrrr, is leuk voor een filmpje maar niet voor een stukkie Mendelsohn.


09 nov 2003 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Brrrrr John, wel echte muziek, en geen kerkgezang :lol:


09 nov 2003 14:10
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ik heb wel geen B&O (wel 911jes minus 10) thuis, maar een lekker stevig moppie snoeiharde Van Halen ben ik ook niet vies van.


09 nov 2003 17:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.