Pagina 1 van 1
Raam in 993 Targa sluit niet goed
Geplaatst: 09 aug 2007 11:11
door Zürich
Heb een probleempje met het raam aan de rijderskant. Als ik het raam dicht maak terwijl de deur gesloten is sluit het niet goed met als gevolg een hoop lawaai boven de 130-140 km/h.
Als ik de deur sluit met het raam omhoog sluit het wel goed af.
Kan ik dit zelf verhelpen, heb weinig zin om de Targa voor zo iets kleins weg te brengen?
Geplaatst: 09 aug 2007 11:19
door WdePundert
Bij een specialist heb ik wel eens gezien dat de deur vanwege een dergelijk probleem verbogen werd (knie tegen de deur aan de binnenkant en met de handen naar je toe trekken). Probleem was daarmee opgelost, maar of het anders kan?
Geplaatst: 09 aug 2007 13:20
door Zürich
Ja heb ik ook gezien, maar bij een Targa (net als een cabrio) is de bovenkant grotendeels glas (geen metalen frame eromheen). Dus daarom ben ik wat voorzichtiger...
Geplaatst: 09 aug 2007 13:26
door cabrio wim
Rijd je op het moment als je het raam sluit, of stilstaand.
Geplaatst: 09 aug 2007 14:00
door Zürich
Gebeurt als ik tijdens het rijden het raam sluit.
Re: Raam in 993 Targa sluit niet goed
Geplaatst: 09 aug 2007 14:06
door cabrio wim
Zürich schreef:Heb een probleempje met het raam aan de rijderskant. Als ik het raam dicht maak terwijl de deur gesloten is sluit het niet goed met als gevolg een hoop lawaai boven de 130-140 km/h.
Waarschijlijk rijdend dus ?
Als ik de deur sluit met het raam omhoog sluit het wel goed af.
Stilstaand en waarschijnlijk niet rijdend.
Lijk mij een geval van luchtdruk verschil, misschien wat speling en bij te stellen in deuren.
Geplaatst: 09 aug 2007 14:07
door WdePundert
Volgens mij wordt het raam onder het rijden, door de snelheid, iets naar buiten getrokken (dezelfde kracht als waarmee een vliegtuig op kan stijgen). Bij een lelijk eendje zag je de klapraampjes ook altijd omhoog (naar buiten) trekken.
Geplaatst: 09 aug 2007 14:19
door Zürich
Bedankt voor de tips, zal eens kijken.
Geplaatst: 09 aug 2007 22:51
door Bert
WdePundert schreef:Volgens mij wordt het raam onder het rijden, door de snelheid, iets naar buiten getrokken (dezelfde kracht als waarmee een vliegtuig op kan stijgen). Bij een lelijk eendje zag je de klapraampjes ook altijd omhoog (naar buiten) trekken.
Zal dan dus idd alleen maar voorkomen op de snelweg en niet bij 50 in de stad!
Geplaatst: 09 aug 2007 22:57
door Olaf
WdePundert schreef:Bij een specialist heb ik wel eens gezien dat de deur vanwege een dergelijk probleem verbogen werd (knie tegen de deur aan de binnenkant en met de handen naar je toe trekken). Probleem was daarmee opgelost, maar of het anders kan?
Lekkere specialist
Wat dacht je van even het deurpaneel verwijderen en de raamgeleider aan de binnenzijde verstellen - zeg maar; meer "voorspanning"

Geplaatst: 20 aug 2007 11:55
door cabrio wim
En is probleem al gevonden / opgelost.
