Pagina 1 van 1

rvs uitlaat

Geplaatst: 29 aug 2007 0:43
door pete 928
wie kan mij wat meer vertellen over een rvs uitlaat ? wat is er beter aan dan de standaard uitlaat

Geplaatst: 29 aug 2007 2:17
door 912
Ik zou hier beginnen: RVS

Geplaatst: 29 aug 2007 7:28
door Jurgen
Geen voordelen , wel mooier en duurzamer.

Geplaatst: 29 aug 2007 8:00
door horn
lijken me 2 voordelen... :? :cheesy:

Geplaatst: 29 aug 2007 8:44
door Jurgen
Wakker hoor... :wink:

Geplaatst: 29 aug 2007 8:46
door Maarten
En vaak een beter (of: in ieder geval meer) geluid...

Geplaatst: 02 sep 2007 19:33
door pal
Let op! rvs geleid zeer slecht warmte. de warmteafvoer van de motor zal dus minder zijn dan bij een niet rvs uitvoering. :wink:

Geplaatst: 02 sep 2007 21:18
door 944 guy
Geen voordelen? Wat is dat voor opmerking?? RVS gaat natuurlijk veel langer mee!
Onder de 928 hangt half gewoon half RVS. Het gewone stuk is na een jaar al met een mooi egaal laagje roest bedekt, en het RVS deel ziet er nog prima uit. Het is alleen wat dof en vies, maar dat hoort erbij.
Mits je altijd >30 km per keer rijdt ben je met een RVS uitlaat veel beter af. Rij je veelal korte eindjes dan maakt het weinig uit: zo'n RVS uitlaat rot dan net zo hard omdat er teveel water in blijft zitten. Koude motor, extra benzine dus ook veel water, koude uitlaat, en dus veel condensvorming. Bij lange ritjes verdampt dit direct maar als je korte eindjes doet blijven er overal plasjes achter.

Geplaatst: 04 sep 2007 18:25
door mayonaise
pal schreef:Let op! rvs geleid zeer slecht warmte. de warmteafvoer van de motor zal dus minder zijn dan bij een niet rvs uitvoering. :wink:


sorry hoor, maar als de warmte al in de uitlaat zit, dan is ie al lang weg van de motor, de mechanische connectie tussen motorblok en uitlaat spaghetti zit bovendien geisoleerd met een pakking, die geleid ook niet echt

en qua motor performantie, is een gebrek aan warmte geleiding op de uitlaat componenten een groot positief punt , ideaal gezien, wil je een uitlaat systeem dat compleet de warmte binnenhoud, en dus niet geleid, bv door middel van keramische coating van de uitlaat, dan krijg je een extra zuig effect op uitlaat wat meer power levert