Pagina 1 van 1
plaatsen voorruit
Geplaatst: 02 sep 2007 17:58
door pal
Hoi allemaal,
Vraagje;
Ik moet mijn voorruit opnieuw plaatsen.
Moet ik de sierlijst vooraf in de rubber drukken voordat ik de voorruit plaats of wordt de sierlijst er achteraf ingedrukt?
Groeten!!!

Geplaatst: 02 sep 2007 18:12
door Renntech
Vooraf
.
Geplaatst: 02 sep 2007 19:32
door Double G
Achteraf!!!
Eerst de ruit in het rubber plaatsen, dan de sierlijsten plaatsen en tot slot het geheel in de auto trekken>
Geplaatst: 02 sep 2007 23:19
door molen934
Double G schreef:Achteraf!!!
Eerst de ruit in het rubber plaatsen, dan de sierlijsten plaatsen en tot slot het geheel in de auto trekken>
Neem aan een 911 van voor 1993
Zou wel een laagje kit tussen het ruit en rubber spuiten, en ook tussen het rubber en de carrosserie.
Heb je in ieder geval daar geen lekkage

Geplaatst: 02 sep 2007 23:57
door anton964
ik heb hem er pas ook ingertrokken.nieuw rubber zonder kit.
prima waterdicht.
gr anton964
Geplaatst: 03 sep 2007 7:10
door molen934
anton964 schreef:ik heb hem er pas ook ingertrokken.nieuw rubber zonder kit.
prima waterdicht.
gr anton964
Heb je geluk

Geplaatst: 03 sep 2007 7:56
door cabrio wim
Nee hoor, met orginele ruit en rubber geen probleem

Geplaatst: 03 sep 2007 8:07
door molen934
Kan natuurlijk, maar mijn eerste 911 van 1976 lekte en later de SC van 1982 dito
Nieuw rubber een laagje kit en het was weer over
Zou zelf het risico niet nemen

Geplaatst: 03 sep 2007 8:19
door Olaf
Double G schreef:Eerst de ruit in het rubber plaatsen, dan de sierlijsten plaatsen en tot slot het geheel in de auto trekken
Dus toch vooraf

Geplaatst: 03 sep 2007 19:42
door Double G
Nee nee, goed lezen. Hij vraagt of hij eerst de lijsten in het rubber moet doen voor hij de ruit plaatst, maar je moet eerst de ruit in het rubber plaatsen voordat je de lijsten plaatst

Geplaatst: 03 sep 2007 20:09
door Renntech
Ik lees het heel anders dan jij, maar we bedoelen beide het zelfde.
Hij heeft het over de ruit plaatsen. Onder een ruit plaatsen versta ik in de carrosserie en niet in het rubber.
Ik plaats nooit een ruit in het rubber, ik monteer het rubber om de ruit.
Dus:
1. Rubber om de ruit monteren
2. Sierlijst in het rubber drukken
3. Ruit plaatsen in de carrosserie

Geplaatst: 03 sep 2007 20:28
door cabrio wim
Die spraak verwarring is toch wat hé

Geplaatst: 04 sep 2007 2:37
door lindemans
Renntech schreef:Ik lees het heel anders dan jij, maar we bedoelen beide het zelfde.
Hij heeft het over de ruit plaatsen. Onder een ruit plaatsen versta ik in de carrosserie en niet in het rubber.
Ik plaats nooit een ruit in het rubber, ik monteer het rubber om de ruit.
Dus:
1. Rubber om de ruit monteren
2. Sierlijst in het rubber drukken
3. Ruit plaatsen in de carrosserie

Ik zie geen kit...klopt dat ?
Geplaatst: 04 sep 2007 8:07
door Renntech
Dat klopt.
Ik gebruik nooit kit en heb nooit een lekkende ruit na die tijd.
Wel zorg ik voor een goed schoon rubber en schone sponning. Bij twijfel monteer ik een nieuw rubber.
Als je veel ruiten vervangt krijg je vanzelf een hekel aan ruitenkit.

Geplaatst: 04 sep 2007 9:30
door cabrio wim
Eindelijk iemand die ook geen kit gebruikt,

en nu het de forum technieker is

gaan ze het misschien geloven, als anderen het hier vertelden werden die altijd als ongeloofwaardig afgedaan.

Geplaatst: 04 sep 2007 9:40
door molen934
Toch wel mooi hé zo'n forum
Heb zelf jaaaaren geleden mijn opleiding en papieren gehaald bij de Focwa
Nieuw raam met rubber altijd een laagje kit, maar goed tijden veranderen
Heb toch ook nog wel redelijk wat ervaring, wanneer het rubber niet meer zo fris is
Maar goed je bent nooit te oud om nog wat te leren

Geplaatst: 04 sep 2007 13:55
door pal
Voor mij is het dus helemaal duidelijk.
Mooi dat je zoveel reacties kunt krijgen op een vraag. Super.
Bedankt allen en groeten!

Geplaatst: 04 sep 2007 19:49
door Double G
Renntech schreef:Ik lees het heel anders dan jij, maar we bedoelen beide het zelfde.
We lezen het allebei hetzelfde, maar soms ligt het er meer aan wat ik wil lezen

.
BTW, ik heb mijn voorruit ook zonder kit erin getrokken en hij lekt ook nergens. Zelfs in alle hoeken van de ruit ligt het rubber keurig op de sponning, en niet zoals je soms ziet dat het naar binnen trekt.