Pagina 1 van 1

Aanpassen software 18inch->17inch

Geplaatst: 24 dec 2007 17:50
door David->996C4
Ik heb een vraagje, heb gister mijn winterbanden 17 inch op mijn 996 gezet, er zaten reeds 18 inch af fabriek op. Moet ik nu niet mijn software van de snelheidsmeter laten aanpassen :?: Of verschillen de diameters van 17 en 18 inch niet of nauwelijks?

Groetjes,

David

Geplaatst: 24 dec 2007 17:53
door cabrio wim
Je rijd dan iets zachter nu, omwenteling is kleiner, dus ook de kans op boete's. :wink:
Maar als het toch enkel voor winter is zou ik er niks aan laten doen.

Geplaatst: 24 dec 2007 18:09
door zuugnap
De hoogte van de band is toch anders .... dus zou bijna nihil moeten zijn

Re: Aanpassen software 18inch->17inch

Geplaatst: 24 dec 2007 18:18
door RS-R
David->996C4 schreef:Ik heb een vraagje, heb gister mijn winterbanden 17 inch op mijn 996 gezet, er zaten reeds 18 inch af fabriek op. Moet ik nu niet mijn software van de snelheidsmeter laten aanpassen :?: Of verschillen de diameters van 17 en 18 inch niet of nauwelijks?

Groetjes,

David


Meen je dit nu?
http://www.martindrop.nl/bandenmaat.html

even gegevens 18 inch invullen(oud) en 17 inch(nieuw).
Mag niet meer dan 3% verschil inzitten.

Geplaatst: 24 dec 2007 19:21
door Olaf
Gewoon even 'n calibratieritje uitvoeren :idea: ... ookal scheelt het wss niet veel, dit advies wordt zelfs gegeven bij het monteren van nieuwe banden (profielhoogte vs omtrek).

Geplaatst: 24 dec 2007 20:43
door Bert
Moet je dan zo'n zijwieltje aan je auto plakken?

Geplaatst: 24 dec 2007 22:21
door Paul II
17 of 18 inch gaat over de velg.

In dit verband is de wielmaat van belang en als de juiste maat band is gebruikt dan is het verschil verwaarloosbaar :idea:
Kijk in de handleiding die geeft info over de juiste bandenmaten op verschillende velgen.

Geplaatst: 25 dec 2007 12:30
door David->996C4
Hey bedankt voor de reacties :wink: Alleen olaf wat bedoel je met een calibratieritje?

Geplaatst: 25 dec 2007 12:32
door WdePundert
Ik denk de snelheid ijken m.b.v. de hectometerpaaltjes.

Geplaatst: 25 dec 2007 14:22
door Bert
Idd, één kilometer rijden en meten met een stopwatch en dan het sommetje, 3600/aantal sec. dat je over één km. gereden hebt maken en voilà, je weet hoe hard je werkelijk hebt gereden. Wél proberen je snelheid zo constant mogelijk te houden, bijv. exact 100km/h op de teller.
Meerdere metingen achterelkaar is nog beter.

Geplaatst: 25 dec 2007 15:18
door Olaf
Paul van Engelen schreef:In dit verband is de wielmaat van belang en als de juiste maat band is gebruikt dan is het verschil verwaarloosbaar :idea:


:thumleft:


... wel lachen dat m'n calibratieritje zo serieus is genomen :mrgreen:

Geplaatst: 25 dec 2007 15:43
door Paul II
Ja lachen, dat er ook naar jouw opmerkingen geluisterd wordt :x :res:

Fijne feestdagen Olaf, waar ook ter wereld :idea: :wink:

Geplaatst: 25 dec 2007 22:42
door Bert
Jaja, noem het maar eens géén serieus onderwerp als je na het monteren van nieuwe banden de ene bekeuring na de ander binnenkrijgt bij een trajectcontrôle :idea: :wink:

Geplaatst: 26 dec 2007 12:02
door Olaf
... nog niet te spreken over mensen die daar standaard 10 Km te langzaam rijden :twisted: