Pagina 1 van 2
HOE KAN DIT NOU ??????
Geplaatst: 13 apr 2008 17:42
door mike targa
ik heb mijn porsche al een jaar en wat zag ik gisteren en dat heb ik nooit eerder gezien en was ook niet zo,,, maar mijn rechter achterwiel staat een cm verder na binnen dan het linker ook staat hij aan de rechter kant een 1,5 cm lager deze heeft geen schade gehad (voor de bijde handjes)en weet zeker dat dit nooit eerder heb gezien en dus ook niet was HOE KOMT DIT
........,,,,,,,
Geplaatst: 13 apr 2008 18:07
door porscheware
Wel spoorverbreder links en niet rechts? Toch maar eens wielen eraf halen. Misschien zijn 1 van de 2 achterschermen een keer vervangen geweest. Bij mij zie ik ook een klein verschil bij de achterschermen door eerder reparatiewerk.
Geplaatst: 13 apr 2008 18:17
door porschehenk
even achterwielen omwisselen, kijken of het gelijk blijft. Verschillen de ET waarde velgen??
Geplaatst: 13 apr 2008 18:49
door rob964.c4
misschien een schokbreker of veer versleten.
draag arm rubber of bout de geest gegeven.
zonder zelf te kunnen zien is het wel wat ruim gokken.
robert
zelf had ik een rechter voor wiel wat ineens meer naar binnen stond,
ik naar renntech (dacht dat het afgesteld moest worden) bleek er een bout afgebroken te zijn 1 van de 2 (speciale bouten extra sterk).
Hadden ze nog niet eerder gezien dus maar allemaal vervangen.
Geplaatst: 13 apr 2008 21:14
door horn
heb hier ooit gelezen dat dat zomaar standaard zo geleverd zou kunnen zijn. week wel vaker af.
Geplaatst: 13 apr 2008 21:32
door drknauf
volgens mij is geen een 911 ooit afgeleverd met met twee gelijke extern uitstekende wielen
ik lees ook weleens dat mensen die de velgen exact hetzelfde
naar buiten willen hebben staan verschillende et waardes bestellen vd achterkant,
echt waar geen dollen.
dit was ook al het geval bij al mijn golfjes mk1 nu ook bij mijn 964

,
dus echt raar zou ik er persoonlijk niet van op kijken dat dit bij jouw auto ook zo is, ik denk dat he je nu pas opvalt
911jes schijnen vanuit de fabriek ook nog wellus gedeeltelijk lichtelijk estetisch bijgeshaped te worden aan de achterflanken,
porsche fabriek is natuurlijk pas vanaf de 996 een geolieede massafabriek geworden

Geplaatst: 13 apr 2008 21:43
door Jurgen
drknauf schreef:porsche fabriek is natuurlijk pas vanaf de 996 een geolieede massafabriek geworden

Ja...sinds de 996 is de kwaliteit met sprongen vooruit gegaan...

Geplaatst: 13 apr 2008 22:20
door drknauf
ja massa produktie

Geplaatst: 13 apr 2008 22:37
door anton964
let er maar eens op bij andere dan zal je zien dat die het ook hebben is gewoon zo geleverd.het hoogte verschil is niet goed.
gr anton964
Geplaatst: 13 apr 2008 23:01
door Olaf
Je had die jongen z'n blik gisteren moeten zien
- die spacers kwam passen - toen ik hem er op wees dat er 'n (te verwaarlozen) verschil zat in de ruimte links en rechts tussen beide achterwielen en de spatbord-rand
Mike, je bent de eerste (en zeker de laatste) niet die daar in ene van op kijkt

Geplaatst: 13 apr 2008 23:04
door drknauf
ik kijk er dus ook NIET van op he schreef ik toch
of snapt ik het verkeerd

Geplaatst: 13 apr 2008 23:06
door mike targa
jongens toch

dit ga ik echt niet geloven dat het vanuit de fabriek al niet gelijk is we praten over een porsche toch

en auto met hoge kwaliteits eisen zelfs toen 90/93
Geplaatst: 13 apr 2008 23:08
door Olaf
mike targa schreef: .. dit ga ik echt niet geloven dat het vanuit de fabriek al niet gelijk is we praten over een porsche toch
Inderdaad

... gemaakt om te rijden en niet om naar te kijken
(aldus Ferdi zelve) 
Geplaatst: 13 apr 2008 23:20
door arenarood
Als je nu een waterpas verticaal tegen de spatbordrand zet,en dan de afstand tot de naafkap meet,weet je of beide wielen even ver naar buiten staan! Dat bij de spatbordrand er een verschil is,kan komen doordat niet beide wielen hetzelfde camber hebben! Is maar een gedachte,maar zou kunnen zijn!

Geplaatst: 13 apr 2008 23:26
door drknauf
mike als mike het zegt
nee eggg mike eggg waar
zie
HIERRRRRRRRRR tussen 1.00 MINUUT en 1.20 dat deden ze toen al shapen en dat deden ze ik geloof wel tot de 993

Geplaatst: 13 apr 2008 23:32
door arenarood
Mike,ben net even wezen meten, bij die van mij!

Ja 993 is geen scheve auto meer! Gelijk aan beide kanten

Geplaatst: 13 apr 2008 23:37
door drknauf
dan hebben ze de jouwe goed geshaped

goed he die duitsers
goeie duimstok hebjij btw die in het donker meet

Geplaatst: 13 apr 2008 23:39
door arenarood
goeie duimstok hebjij btw die in het donker meet

[/quote]
Nee, had een kaars bij me,whoehahaah

Geplaatst: 14 apr 2008 7:13
door Marcel
Mijn 993 targa heft het ook en ik zag het ook pas na jaren, maar het is echt "standaard". Vaak valt het pas op als je er andere velgen op legt met een lagere ET waarde....
Geplaatst: 14 apr 2008 8:12
door ppp 356
mike targa schreef:jongens toch

dit ga ik echt niet geloven dat het vanuit de fabriek al niet gelijk is we praten over een porsche toch

en auto met hoge kwaliteits eisen zelfs toen 90/93
Moet je eens achter een 356 gaan staan, dan valt het bij de 911 nog best mee.
Geplaatst: 14 apr 2008 8:44
door john's Porsches
mijne heeft het ook linker wiel staat iets van 7 mm verder naar buiten
gevolg met de bandjes achter en de 16 inch Fuchs, dat alles heel nauw moest worden afgesteld om de binnnekant van het scherm niet te raken.
Bij diverse specialisten navraag gegaan blijkt heel normaal te zijn deze afwijking

Geplaatst: 14 apr 2008 10:17
door Devils son
mike targa schreef:jongens toch

dit ga ik echt niet geloven dat het vanuit de fabriek al niet gelijk is we praten over een porsche toch

en auto met hoge kwaliteits eisen zelfs toen 90/93
Handgemaakt...
Bij mijn auto lijkt het rechterachterwiel iets meer toespoor te hebben dan het linkerachterwiel. En toch, bij het uitlijnen: prima.
Geplaatst: 14 apr 2008 20:08
door Jurgen
Volgens mij hebben jullie allemaal kromme hokken...

Geplaatst: 14 apr 2008 20:11
door ppp 356
Denk eerder dat die van jou door het extra vermogen kromgetrokken is en daardoor terug recht staat

Geplaatst: 14 apr 2008 20:13
door horn
wie heeft er hier nou een krom hok, Mr "Jos Grindbak Verstappen"
