Pagina 1 van 1
Keuze....
Geplaatst: 23 apr 2008 21:49
door Jaap911
964 of 993..... tja wat gaat het worden, zijn er al topics hier geplaatst over deze keuze?
Re: Keuze....
Geplaatst: 23 apr 2008 22:04
door Devils son
Jaap911 schreef:964 of 993..... tja wat gaat het worden, zijn er al topics hier geplaatst over deze keuze?
Nee, die discussie is hier nog nooit gevoerd...
Vertel eens wat je zoekt. Dan kan er wat anders gemeld worden dan wat de mensen voor zichzelf zouden kiezen.
Geplaatst: 23 apr 2008 22:14
door 968mint
996
even lekker zinnig meediscussieren 
Geplaatst: 23 apr 2008 22:15
door MS964
Re: Keuze....
Geplaatst: 23 apr 2008 22:19
door Olaf
Jaap911 schreef:964 of 993
Wat wil je er mee
Wat is je budget
Vanwaar deze vraag, die hier vast al 'ns eerder gesteld is
Persoonlijk zou ik voor 'n 964 gaan ... of 'n 993
(2 of 4) S ...
Geplaatst: 23 apr 2008 22:46
door Hielkema993S
Als het maar een
911 is....

Geplaatst: 23 apr 2008 22:47
door Jurgen
Geplaatst: 23 apr 2008 22:48
door drknauf
doe mij maar een 965

Geplaatst: 23 apr 2008 22:49
door Master Ken
Wat moet je met een 993!

Geplaatst: 23 apr 2008 23:41
door Bert
Een 3.2, goedkoper met net zoveel fun en nog de enige echte luchtgekoelde mét torsieveren

Geplaatst: 24 apr 2008 6:37
door horn
wat is toch een 964 waar iedereen het over heeft?

oja, welkom hier!

Geplaatst: 24 apr 2008 11:13
door maurice
Horn;
Hier is een echte 964:

Geplaatst: 25 apr 2008 8:23
door Jaap911
Budget (oorlopig) 30-35K, struikelblok= hogere onderhoudskosten 964 t.o. hogere aanschafkosten 993
Geplaatst: 25 apr 2008 8:47
door Peter
Edit: volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.
Dat moet niet de afweging zijn. We geven 30 - 35 K voor een Porsche uit en gaan dan moeilijk doen over die honderd euro per jaar.
Voor 30 K heb jij geen 993 die lagere onderhoudskosten heeft dan een 964 voor 30K

Geplaatst: 25 apr 2008 8:57
door Airhead
Hoeveel Km's wil je per jaar gaan rijden? Kleppenstellen 1 keer per 20000 km kost je de kop ook niet als je 5000 km per jaar rijdt.
Koop gewoon wat je het mooiste vindt, of wat het best rijdt.
En nog belangrijker; zorg dat je een goed exemplaar koopt. Dat maakt meer verschil dan die paar jaren Porsche research.

Geplaatst: 25 apr 2008 10:00
door Devils son
Jaap911 schreef:Budget (oorlopig) 30-35K, struikelblok= hogere onderhoudskosten 964 t.o. hogere aanschafkosten 993
Onderhoudskosten 964 en 993 zijn redelijk vergelijkbaar. Ja, de beurt bij een 964 is iets duurder vanwege het kleppen stellen. Maar je zal maar de hydraulische klepstoters moeten vervangen bij de 993 (niet onbekend euvel bij de 993). Hoe vaak zou je daar kleppen voor kunnen stellen?
Ik zou eens in een 993 en in een 964 gaan rijden. Kijk eens welke jou het beste bevalt. Veel belangrijker dan een euro hier of een euro daar...
Geplaatst: 25 apr 2008 10:48
door Gert
Allebei NIET.
Maar als je keuze beperkt is tot die 2 zou ik voor een 964 gaan.
Zelf gaan rijden en zelf ervaren is het belangrijkste. Neem er ruim de tijd voor.
Geplaatst: 27 apr 2008 20:53
door Jaap911
Na enig goed rondkijken kom ik idd tot de conclusie dat een 964 beter in het budget past. Dus zoektocht verplaatst naar dit type. Ik ga mijn vizier richten op een C2 model 1992-1994 met leder int. en airco. Mocht iemand waardevolle tips hebben, dan hoor ik dat heel graag.
Geplaatst: 27 apr 2008 23:10
door Rob Herfst
Geplaatst: 27 apr 2008 23:14
door Olaf
... da's 'n CEEVIER
maar wel 'n hele mooie !!!
Geplaatst: 28 apr 2008 19:21
door Jaap911
Ja dat is i.d.d. een hele mooie 964. Als het een CeeTwee was.... was ik er zeker al wezen kijken.....
Geplaatst: 28 apr 2008 19:24
door Denniz C2
waarom jezelf zo beperken met een C2 ? Een C4 heeft niet zo heel veel nadelen tav een C2 hoor
IK zou een goede C4 niet laten staan iig

Geplaatst: 28 apr 2008 22:39
door john's Porsches
Tja goedkoop en porsche rijden is luister zelf bedrog
gewoon kopen wat je leuk vindt en een goede dus AKK
en onderhoud tja hoort er bij, hobby mag geld kosten
veel succes met de zoek tocht
Geplaatst: 28 apr 2008 22:46
door horn
@ Dennis, wijze woorden

@ Jaap, wijze keuze
