Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:47



Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Protech korting als we het met een aantal tegelijk doen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht Protech korting als we het met een aantal tegelijk doen.
OP 5 OKT AANGEPAST NAV Post VAN LeOH....

Ik denk erover om volgend voorjaar mijn auto met Protech te laten behandelen. Ik lees er hele goede berichten over en ik ga de komende wintermaanden mijn auto helemaal super krasvrij maken om hem dan daarna te laten behandelen.

Nu is zo'n behandeling ernstig prijzig maar ik ben ervan overtuigd dat als we met een wagen of 4-5 gaan onderhandelen dat er stevige kortingen te halen moeten zijn.
Ik wil dat klusje best oppakken om te kijken hoever we omlaag komen met die prijs. :twisted:
Dus hierbij de vraag, wie doet er mee??? :P

Reageer even of je meedoet als de prijs voor exterieur behandeling + velgen is:
-Minder dan 400 euro
-400-600 euro
-600-750 euro
-Meer dan 750 euro

Ge-Update lijstje met (3) potentiele deelnemers so far (last update 5-10)
1. PD
2. mkt (incl. cleaning)
3. mkt (incl. cleaning)
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


Laatst bijgewerkt door PeterDorr op 05 okt 2008 20:47, in totaal 6 keer bewerkt.



05 okt 2008 12:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Hoe kom je aan die prijs? Vorig jaar was ik in Aalsmeer, en werd er
rond de 450,- (basis-beh. lak, geen extra's/interieur e.d.) gevraagd. Kan me niet voorstellen dat dat inmiddels zoveel hoger ligt.


05 okt 2008 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
In maart hebben wij een poetscliniq gedaan bij Boyd. Dat is mij heel goed bevallen en dat staat voor volgend jaar weer op de planning. Kosten 150 euries. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


05 okt 2008 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Ik houd het topic in gaten.

Ben op zich wel geinteresseerd, maar dan totale poetsbeurt binnen/buiten en Protech. Heb me nog niet laten informeren over de prijs, maar ben wel benieuwd hoeveel korting er te bedingen is met een groepje.

Inden de prijs goed is en het bedrijf ook een beetje goede reputatie heeft doe ik mee met 2 auto's.
_________________________________________
'IDENTITY IS A CHOICE'


05 okt 2008 14:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Protech korting als we het met een aantal tegelijk doen.
barolo schreef:
In maart hebben wij een poetscliniq gedaan bij Boyd. Dat is mij heel goed bevallen en dat staat voor volgend jaar weer op de planning. Kosten 150 euries. :wink:

Appels & peren :roll:

PeterDorr schreef:
Nu is zo'n behandeling ernstig prijzig maar ik ben ervan overtuigd dat als we met een wagen of 4-5 gaan onderhandelen dat er stevige kortingen te halen moeten zijn.
Ik wil dat klusje best oppakken om te kijken hoever we omlaag komen met die prijs. :twisted:

Dat initiatief is jaren geleden ook al eens getoond en succesvol uitgevoerd, dus jouw overtuiging is terecht. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 okt 2008 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Tevreden klant van B-Polished (Boyd). Super tevreden, stukken goedkoper dan wat hier
genoemd wordt en zelf geen vinger uitgestoken i.t.t. de clinic boys.


05 okt 2008 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Het verschil tussen Protech en Boyd is helemaal niet zo groot. Boyd gebruikt Meguiers, maar ook andere merken, waarvan hij vindt dat zij een beter resultaat opleveren. Als hij de P behandeld heeft, dan blijft dat een jaar lang zichtbaar. Natuurlijk kan je de auto wegbrengen, maar wij vonden het juist leuk om zelf mee te helpen. Op het einde vraagt hij dan wil jij een optimale (diepere) glans of heb jij liever een langere werking van de wax? Wij hadden de volgende dag wel poetsspierpijn. De auto moet zo'n 10 x ingesmeerd, uitgepoetst worden. :wink:
Afbeelding
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


06 okt 2008 9:58
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
barolo schreef:
Het verschil tussen Protech en Boyd is helemaal niet zo groot. Boyd gebruikt Meguiers, maar ook andere merken, waarvan hij vindt dat zij een beter resultaat opleveren. Als hij de P behandeld heeft, dan blijft dat een jaar lang zichtbaar.

:lol: Met het eerste en laatste van bovenstaande quote spreek je jezelf tegen :mrgreen:.

Zoals ik al eerder schreef:
Protech is een aanrader voor mensen die liever rijden dan poetsen en jarenlang met weinig moeite toch een glanzende auto willen hebben.

en

:idea: Voor mensen die het poetsen niet als doel zien, maar als middel: Protech :idea:
:arrow: Jarenlang zonder veel moeite een glanzende Porsche :!:

:res: Als je graag zelf (vaak, veel, lang, ...) poetst. Vooral veel plezier aan beleven, maar dán moet je juist géén Protech nemen. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2008 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Een vriend van me (een echte detail/poetsfreak overigens) heeft een duidelijke mening over Protech.
Is he right? of is ie gewoon alleen maar helemaal getrouwd met zijn eigen methodes?
Dit was zijn commentaar....

Over Protech en andere lakverzegelingen ben ik zoals gezegd niet onder de indruk. Mij stoort vooral de marketing van Protech en andere (zoals Waxoil / Waxquard etc) die jarenlange bescherming beloven. En het feit dat ze "garantie" geven. Ze verkondigen het verhaal van jarenlange bescherming met één behandeling, en dat kan gewoon niet. Iedereen wil het graag horen, en velen vallen in de val, maar dit is gewoon niet haalbaar. Om een wagen zijn ultieme look te behouden zul je er meer moeten mee doen dan één keer die behandeling geven. Een juiste wastechniek en regelmatige updates zijn vereist. Het hangt er allemaal vanaf wat je in tussentijd doet. Of het nu bij Protech is, of bij om het even welke cleaner. Als je de dag erna de washbox inrijdt en er met de grove borstel opzit mag je het vergeten. Daarnaast vormt zich ook op Protech oxidatie en microkrasjes / swirls e.d. Ook vogelpoep vreet op Protech gewoon in. Als er schade is polijsten ze dit gewoon weg en smeren er wat nieuw product op, dat is dus géén garantie op bescherming.

Protech en zogenaamde tefonbeschermingen zijn niet veel meer dan acrylic sealants. Trouwens, teflon (poly-tetra-fluor-etheen PTFE) hecht pas bij 327 °C en een hoge druk, een knappe kerel die zoiets op je lak kan aanbrengen door met een padje heen en weer te wrijven... ;-) Vaak zit er inderdaad een héééél klein beetje telfon in (wat zorgt voor het non-stick effect), maar het mag geen naam hebben en het wordt allemaal zo overdreven.

Ze geven daarbij een 'glansgarantie'. Glans in de schaduw of glans in de zon ? Glans is de zon is niet moeilijk door reflectie die je krijgt door het invallende licht. Daarnaast zijn de huidige lakken zo dat ze na een 4 jaar echt nog wel een vorm van glans afgeven, ook al rag je de auto drie keer in de week door de wasstraat. Glans is een relatief begrip. Wie bepaald wanneer iets wel nog net voldoende glanst of net niet. Ik wil maar zeggen dat de term "glans" erg breed ligt. Vele vinden hun auto bij aflevering in de showroom glanzen, totdat ze zien wat een goede detail kan betekenen.

De waarheid is soms moeilijk te vatten, maar je wagen op een degelijke manier beschermen vergt goed onderhoud en herhaling van de bescherming. Die lakverzegelingen verkopen je hoofdzakelijk gebakken lucht en vertellen wat je graag wil horen. "Ik moet mijn wagen niet meer onderhouden, hij is beschermd, en dit jaren lang." Ze hebben een kei van een marketing en daar moeten ze het van hebben, echt niet van het resultaat. Ik wil hiermee niet zeggen dat protech echt SLECHT is hé ! zeker niet, maar het is zeker niet zo als men je wil doen geloven.

De bescherming zal wat waard zijn ,maar zoals ik al zei, niet veel meer dan de goeie waxen of sealants. Daarnaast is er geen een product wat langer dan een maand of 8 daadwerkelijk blijft zitten ! Net als wat bij Protech wordt aangebracht, het is gewoon een sealant, that's it. Ze hebben gemikt op lange houdbaarheid, maar daar spelen zoveel factoren een rol dat je dat gewoon niet kan voorzien. Iemand die enkel zijn wagen in het weekend buitenhaalt bij een zonnig weertje zal een lange beschermtijd hebben. Iemand die 50k per jaar rijdt en waarvan de auto in weer en wind buitenstaat zal dit veel korter zijn. De praktijk toont dan ook vaak aan dat de klant lange tijd rond rijdt zonder bescherming. Maar goed, vaak wordt dan gezegd dat de auto nog mooi glanst en er nog goed uit ziet......maar glans heeft niets met bescherming te maken!

Ik zou zeggen, als jezelf niet echt de interesse hebt om de wagen bij te houden door hem regelmatig te wassen en wat te verzorgen op zijn tijd, ga gerust voor een protech of diamondbrite behandeling. Het zal altijd beter zijn dan zonder bescherming rond te rijden.
Echter, als je zoekt naar een mooie look en up to date bescherming voor je wagen, dan is het verschil tussen bovenstaande en een goeie detail echt wel groot hoor ! Nadeel is dat als je hem in die staat wilt houden je er meer mee bezig moet zijn. Maar zo gaat dat met alles in het leven. Niets komt vanzelf. Protech en diamondbrite spelen hierop in door de mensen te vertellen dat ze lui mogen zijn en hun auto niet meer hoeven te wassen. En dat is wat mensen eigenlijk willen horen.
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


06 okt 2008 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
lekker hoor poetsen :wink: vandaar ik de mijne zo vaak poets 8) blingbling :D
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


06 okt 2008 12:59
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Geweldig dat protech ..... zo geweldig dat de persoon die het zou doen zelf het niet op zn auto smeert 8) :shock:


06 okt 2008 13:53
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Verklaar u nader. 8) :shock: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2008 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Ja ik snap ook niet precies waar Peter Dorr met zijn draadje naar toe wil.

Eerst groepskorting bij Protech proberen te regelen omdat hij daar zulke goede verhalen over gehoord heeft en vervolgens het hele poetsproces van datzelfde Protech in twijfel trekken......

Wel eerlijk en objectief (?) maar ook verwarrend :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
_________________________________________
leven is het meervoud van lef!


06 okt 2008 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Heb je geld zat en wil je het poetsen uitbesteden, ga dan naar Protech.
Ben je wat zuiniger, maar je gaat toch voor kwaliteit, ga dan naar Boyd.
Vindt jij het leuk om er zelf wat van op te steken, doe dan een Clinic bij Boyd.
Het budget gaat van 500, 250 tot 150. Ik blijf erbij dat het resultaat tussen Protech en Boyd niet veel zal verschillen. :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


06 okt 2008 15:50
Profiel WWW
Bericht 
Precies wat gast zegt.... en tja je kan ook de ons ben (te) zuunig methode van mr B volgen 8)


06 okt 2008 17:41
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
barolo schreef:
Ik blijf erbij dat het resultaat tussen Protech en Boyd niet veel zal verschillen. :wink:

Ik (uiteraard) wel: op de korte termijn ongetwijfeld beter/mooier, maar op de lange(re) termijn .....

Ieder moet vooral kiezen wat het beste bij hem past en waar hij zich dus het prettigste bij voelt.
Mijn mening over en ervaring :idea: met Protech is via de zoekfunctie gemakkelijk te vinden ;).
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
clemens schreef:
Ja ik snap ook niet precies waar Peter Dorr met zijn draadje naar toe wil.


Laat me dat dan nog even verduidelijken...
Ik had bij het starten van dit draadje, en heb nog steeds, de intentie om zo'n Protech behandeling te laten doen. En omdat ik zo veel mogelijk medestanders probeer te werven om de korting aantrekkelijker te maken roep ik dat ook in mijn omgeving. En natuurlijk tref je dan ook een keer iemand die uiterst sceptisch is over deze behandeling en die me desgevraagd een heel relaas mailt met zijn opinie.

Tja en omdat ik geen superexpert ben, en altijd open sta voor de mening van anderen die meer van bepaalde dingen afweten dan ikzelf, heb ik dat ook even gepost. met de duidelijke vermelding dat dit ZIJN mening is. Gewoon om ook de mening van de experts op dit forum te horen.

En omdat ik meer een rijder dan poetser ben :shock: lijkt een Protech behandeling nog steeds een prima optie.

Dus waar ik naar toe wil....veel Protech medestanders m een leuke korting te krijgen.

duidelijker zo?
Groeten,
Peter
_________________________________________
Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........


06 okt 2008 20:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Protech is prima,zeker op de lange duur.
Moeten die poetsclinicians nog maar eens waarmaken.


06 okt 2008 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Protech
Ik ben bezig met protech om te kijken wat ik voor het forum kan doen.
Als zijnde groepskorting.

De Protech behandelingen voeren we zelf uit.
De prijzen voor nano en swifftech behandelingen volgen ook nog.


Mvg William Koen
Koen Exclusief (voorheen Ekris Exclusief)


08 okt 2008 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Mits tegen de juiste prijs heb ik interesse.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 okt 2008 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Protech
Ga morgen meteen bellen met mijn leveranciers. :D


08 okt 2008 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht 
Peter vroeg me idd wat ik van Protech vond. Zijn knip en plak werk is dus mijn reactie. Daarbij wil ik nadrukkelijk zeggen dat deze niet bedoelt is om iets of wat af te kraken, maar gebaseerd is op een stuk kennis en ervaring uit de praktijk.

@ Koen: Ik ben benieuwd naar de theorie achter de 'Nano' en 'Swifftech' behandelingen. Wat is het precies, misschien kun je daar iets meer over vertellen?


Laatst bijgewerkt door BartCCC op 15 nov 2008 11:06, in totaal 1 keer bewerkt.



08 okt 2008 21:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht protech
Wat betreft lakverzegeling is een nano of swifftech behandeling niet heel anders als een protech behandeling. het grote verschil met protech is dat het comercieel technisch een stuk beter in elkaar zit. Bv als er schade gereden wordt vergoeden de meeste verzekerings maatschapijen de lakverzegeling op de plek waar de schade heeft gezeten. Bij protech moet je de lak verzegeling van de velgen extra betalen, bij de twee andere merken zit het erbij.

Groet William


08 okt 2008 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht 
Excuses trouwens....het is William ipv Koen zie ik :oops:

Maar begrijp ik het dus goed dat het voornamelijk dezelfde behandeling is, bij de een wordt er weliswaar dan wel nog wat spul op de velgen gesmeerd, maar dat het grote verschil hoofdzakelijk commercieel is en met een andere populaire en interessante benaming eraan gekoppeld ?


08 okt 2008 23:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Protech
Helemaal goed. :)


09 okt 2008 8:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.