Veel tekst met minder logische zinnen, daarom maar even zo:
alfa schreef: Wat is dan de beste manier, ik ga een 1977 restaureren deze is nog in een vrij goede staat. Deze auto staat ook al 18 jaar droog en binnen. De coating is vrij goed zeker de bodemplaat. B.v waar het voorspatbord heeft gezeten daar tref ik wat lichte roestvorming aan, en b.v onder het achterspatboard daar waar de deurslotplaat zit.
Het beste kun je de zo ver mogelijk kaal geschroefde carrosserie waar nodig plaatselijk zandstraalen om de roest uit het plaatwerk te krijgen.
Deze blankgemaakte delen moet je daarna lichtjes schuren en overschilderen of spuiten met professionele epoxyprimer die aangemaakt is met een harder.
Over deze epoxyprimer kun je de bodyshutz of steinslagschutz spuiten.
Maak je niet druk over de originele zinklaag. Liever een goede blanke plaat zonder zinklaag en roest als een verzinkte plaat met her en der lichte putcorrosie.
alfa schreef: Eigenlijk wil ik de auto geheel kaal maken en daar waar roestvorming zit deze verwijderen epoxieprimer erop de bodyschutz of pvc bijspuiten.
Helemaal goed
alfa schreef: Verder wil ik dan Alles ontvetten met een scotsbrite, een dunne hechtlaag aanbrengen en nat in nat weer de kleur aanbrengen(2Comp)
Ontvetten met Schotbrite?
alfa schreef: Ben er alleen nog niet uit hoe ik kan controleren of de binnen dorpels daar waar de lucht van de verwarming doorgaat geen slechte plekken of gaatje heeft ik ken n.l het systeem niet.
Kijk eens op onderstaande foto's, misschien heb je er wat aan.
alfa schreef: Zit dit luchtkanaal onder de buitendorpel of kun je de buitendorpel eraf halen zodat het kanaal dan ook intact blijft. Ik kan nergens een detailtekening van deze vinden d.w.z waar je het goed op kunt zien.
De buitendorpel zit gelast tegen de belangrijkere kokerbalk.
Op de eerste foto zie je de doorgeroeste buitendorpel.
Op de tweede foto de ontroeste en in de primer gespoten kokerbalk met de vernieuwde verstevigingsbalk.
Wij halen altijd, als het goed moet gebeuren, het spatbord gedeeltelijk weg. Dit is de enigste manier om de reparatie goed uit te voeren.
Hieronder een paar foto's van een 911 die we op dit moment aan het apk klaar maken zijn.
Mag het allemaal wat minder low-budget zoals bij echte restauraties, dan gaan we grondiger te werk.

De onderkant heeft helaas beschadigde plekken. Hier wordt de kit verwijderd, de onderliggende plekken ontroest en gezandstraald.
Daarna de blanke plaat behandeld met epoxyprimer en gespoten met de originele Steinslagschutz.
Dit is een rubber-achtig materiaal dat we na een uur overspuiten in de kleur van de auto.

Als je de foto's beter wilt bekijken kun je na het klikken op een foto, rechts onderaan op bijvoorbeeld 150 of 200% drukken.
Vooral op de één na laatste foto is mooie de structuur van de originele kit te zien.