Pagina 1 van 1

Lightweight

Geplaatst: 29 okt 2008 16:36
door Jay911
Heeft iemand ervaring met vervangen van stalen plaatwerk door polyester (voorschermen, kofferklep, motorkap, deuren, bumpers)? Ik zit net door de catalogus van RNR Porscheparts te browsen en vraag me af of polyesterdelen 1 op 1 uit te wisselen zijn met de stalen delen of dat er aanpassingen (bijv. bevestigingspunten, bijschuren etc.) nodig zijn.

Zit erover te denken om de P op dieet te doen. Natuurlijk doet het gewicht er niet zoveel toe, het gaat meer om het idee :D

Ik heb de laatste jaren al veel aandacht besteed aan wegligging en techniek 8) en ga nu voor het cosmetische. Zit te denken aan een lightweight 'racy' outfit - dus polyester, RSR spiegels, lexaanramen zonder de originele uitstraling teveel te verliezen (door bijv. RSR schermen, bumpers etc.)

Re: Lightweight

Geplaatst: 29 okt 2008 16:47
door Olaf
Jay911 schreef:... en vraag me af of polyesterdelen 1 op 1 uit te wisselen zijn met de stalen delen ..


Afhankelijk van de mal waarin ze gemaakt zijn - heb je weinig tot veel aan te passen :arrow: iets waar je pas achterkomt als je de parts in huis hebt :shock:

... de meeste "race" parts hebben 'n mindere pasvorm - en zijn IMO niet altijd van beste kwaliteit ...

Re: Lightweight

Geplaatst: 29 okt 2008 17:00
door 58GT
Olaf schreef:Afhankelijk van de mal waarin ze gemaakt zijn - heb je weinig tot veel aan te passen :arrow: iets waar je pas achterkomt als je de parts in huis hebt :shock:

... de meeste "race" parts hebben 'n mindere pasvorm - en zijn IMO niet altijd van beste kwaliteit ...


.. maar wel lichter :wink:

Geplaatst: 29 okt 2008 17:06
door rob964.c4
zou je niet eerst het interieur aanpassen, daar zie je het ook.
zo'n lichtgewicht voorklep zie je niet als deze dicht is en gespoten.

robert

Geplaatst: 29 okt 2008 17:10
door Jay911
Thanks Olaf - ik zal ook nog even contact opnemen met RNR. Ervaring met andere auto's leert dat het vaak veel afstel- / paswerk met zich brengt.

Geplaatst: 29 okt 2008 17:15
door Jay911
rob964.c4 schreef:zou je niet eerst het interieur aanpassen, daar zie je het ook.
zo'n lichtgewicht voorklep zie je niet als deze dicht is en gespoten.

robert


Eens - en qua snelheid / rondetijden zal het ook geen ruk uitmaken :D . Het interieur zou ik graag zoveel mogelijk origineel houden. Misschien oldskool sportstoelen / -kuipen en RS-stijl deurbekleding maar that's it.

Het gaat meer om het gevoel dan om de uitstraling / snelheid :roll:

Re: Lightweight

Geplaatst: 29 okt 2008 19:22
door Jeroen914
Jay911 schreef:Natuurlijk doet het gewicht er niet zoveel toe

:shock:

Geplaatst: 29 okt 2008 20:04
door 58GT
Iedere kg moet toch versneld, vertraagd en op zijn plaats worden gehouden in een bocht. Met PK's alleen ga je het niet redden, sterker nog, gaat niet beter rijden. Alleen waar je de kg's weghaalt speelt natuurlijk wel een rol, ik zou proberen eerst in de kont wat gewicht te verliezen.

Polyester bumper, motorkapje, geen bumper guards, achterruit..
scheelt een berg bij overstuur.. (kracht X arm), toch?

Re: Lightweight

Geplaatst: 29 okt 2008 20:42
door Jay911
Jeroen914 schreef:
Jay911 schreef:Natuurlijk doet het gewicht er niet zoveel toe

:shock:


Ik bedoelde dat het me niet om het gewicht te doen is, maar meer voor het gevoel. Dus in mijn geval doet het gewicht er niet toe omdat ik niet met een laptimer op het stuur van m'n P het CPZ opga.

In m'n race / rally auto's daarentegen doet het gewicht er wel degelijk toe...