Pagina 1 van 2

advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 13:26
door wolf
Rand van mijn motorkap diepe kras/splinter, waar in A'dam kan ik dit laten bijwerken en wat kost het?

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 13:31
door Olaf
Hoe groot & waardoor (of waarom) is het ontstaan :?:

Feauteau :idea:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 13:32
door Tom80
Deukentovenaars (uitdeuken zonder spuiten) zijn vaak bedreven in het bijwerken van dergelijke verwondingen met ter plaatse gemengde lak en een airbrush. Maar wellicht is het zelfs met een lakstift netjes weg te werken, hangt af van de plaats, de vorm en de lakkleur.

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 13:42
door wolf
weet niet hoe ontstaan...
ga nu 8) foto maken

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 13:56
door bully

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:02
door wolf
Afbeelding

EDIT: Afbeelding zichtbaar gemaakt. O.

1 cm

nou met link dan maar :?

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:08
door Olaf
het lijkt wel of er iets klem heeft gezeten dat de lak heeft beschadigd ...

MI zal het toch kaal gemaakt, ontroest en behandelt moeten worden :roll:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:10
door cabrio wim
Lijkt wel of er iets tussen heeft gezeten met het dicht doen. :idea:
Olaf is me net voor zie ik. :wink:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:15
door wolf
ja dacht ik ook al, maar wat? recent is ivm diepe kras hele motorkap al gespoten :twisted: :twisted: :twisted:

goed adres in amsterdam?

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:35
door Tom80
Ik wil wel een poging wagen met een lakstift, kost je niet meer dan de lakstift. In Utrecht...

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:44
door maurice
Beide beschadigingen is roest te zien dus met een lakstift los je het niet op. Dan ziet het er even mooi uit en daarna komt de roest er onder vandaan. Dus zoals Olaf al schrijft, kaal maken.
Andere kleine beschadigingen kun je met een lakstift wel bijwerken, iets dikker aanzetten en laten drogen. Daarna met beleid egaal schuren met waterproof 2000 of 2500 en daarna polijsten.

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:52
door Tom80
Dat hoort er vanzelfsprekend bij, alleen een beunhaas gaat met de lakstift regelrecht over roest... lijkt me overigens prima te doen, wordt waarschijnlijk zo goed als onzichtbaar.

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 14:55
door john's Porsches
even met spot repair laten spuiten, kost niet de hele wereld en ziet er weer strak uit

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 15:02
door Olaf
Tom80 schreef:Dat hoort er vanzelfsprekend bij, alleen een beunhaas gaat met de lakstift regelrecht over roest...
.. lijkt me overigens prima te doen, wordt waarschijnlijk zo goed als onzichtbaar.


An offer you can't refuse, Wolfie :!:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 15:04
door Tom80
Jawel, naast de deur is altijd makkelijker. :mrgreen:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 15:16
door wolf
zit je in de schadesector tom80?

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 15:36
door Tom80
wolf schreef:zit je in de schadesector tom80?

Nee, dit is hobby. Ik ben grafisch vormgever.

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 15 apr 2009 15:42
door wolf
ok. pm je gegevens maken we een afspraak. ben nu weg tot vanavond.

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 04 mei 2009 19:40
door bully
en wolf..is het tom80 gelukt?

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 04 mei 2009 19:57
door Tom80
Afspraak nog niet kunnen maken, de weekends zitten vrij vol...

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 04 mei 2009 20:29
door Rad911
Ik voel een bijverdienste opkomen :!: :wink:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 21 jun 2009 20:35
door Tom80
Vandaag met de 3.2 van Wolf bezig geweest. Helaas zat er al vrij veel lak op, de kleur van de aangemaakte lak was ook niet 100% en de beschadigingen zaten aardig in het zicht. Toch mijn best gedaan om er wat van te maken, ik hoop naar tevredenheid. Het had overigens nog mooier gekund, maar dan had ik nog een paar uur moeten lakken, schuren en poetsen en had ik ook andere lak nodig gehad. Lichte metallics zijn overigens meestal lastig om strak te krijgen (unikleuren en donkere metallics zijn makkelijker) want kleine kleurverschillen en zelfs een andere richting van de metaaldeeltjes vallen erg op.

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 21 jun 2009 20:37
door wolf
dank, helaas had ik zelf de boel al verprutst :mrgreen:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 21 jun 2009 20:43
door diggler_911
Ben wel benieuwd naar het resultaat Tom80, heb je iets van voor/na foto's? IRL iets bijwerken is toch anders dan op de Mac :mrgreen:

Re: advies wondbehandeling

Geplaatst: 21 jun 2009 20:48
door Tom80
Nee, ik heb geen foto's gemaakt. Was mijn camera ook vergeten trouwens...