Kabelboom 2.2T vraagje voor kenners....
Geplaatst: 14 jul 2009 10:21
Na het ene probleem opgelost te hebben, dient het volgende zich nu aan.
Mijn achteruitrij lichten doen het alleen als mijn stads/dimlichten aanstaan. M.a.w. de draad die naar de schakelaar op de versnellingsbak gaat krijgt dus alleen stroom als de lichtschakelaar aanstaat. Deze hoort geschakeld te zijn op het kontaktslot, samen met de remlichten.
Vreemde is dat mijn achterlichten het gewoon doen en dat blijkbaar de 2 verschillende draden nu geschakeld zijn.
Nu heb ik weer in de electrische schema's gekeken en vond dat de draad die naar de versn. bak schakelaar gaat groen/geel is en dat deze direct vanaf zekering 8 op fusebox 1 naar de motorruimte zou moeten gaan. Nu is het vreemde dat de draad bij de zekering groen is met een vertikale gele streep en in de motorruimte, waar deze draad binnen komt, is deze groen met gele ringen. Dit houd dus in dat hij ergens in de boom nog gesplitst is.
Gisteren even de draad vanaf de zekering gevolgt en kwam uiteindelijk uit achter de klokken op een 6 polige stekker. Het vreemde is dat op de kontra van deze stekker onder het dashboard er een stekker is met 1 draad. Dus voor zover ik kan zien houd mijn groen/gele draad daar op.
Weet iemand hoe dit verder geschakeld zit? Hoe loopt normaal de bewuste draad naar achteren? Dit voor dat ik mijn halve auto ontmantel om de kabelboom te volgen.
Kan natuurlijk stroom prikken in de motorruimte voor de achteruitrijlichten, maar het stoort me dat ik niet kan vinden hoe dit loopt. Soms errug onlogisch die klassieke 911 electrische systemen.
Thanks voor jullie meedenken!
Hessel
Mijn achteruitrij lichten doen het alleen als mijn stads/dimlichten aanstaan. M.a.w. de draad die naar de schakelaar op de versnellingsbak gaat krijgt dus alleen stroom als de lichtschakelaar aanstaat. Deze hoort geschakeld te zijn op het kontaktslot, samen met de remlichten.
Vreemde is dat mijn achterlichten het gewoon doen en dat blijkbaar de 2 verschillende draden nu geschakeld zijn.
Nu heb ik weer in de electrische schema's gekeken en vond dat de draad die naar de versn. bak schakelaar gaat groen/geel is en dat deze direct vanaf zekering 8 op fusebox 1 naar de motorruimte zou moeten gaan. Nu is het vreemde dat de draad bij de zekering groen is met een vertikale gele streep en in de motorruimte, waar deze draad binnen komt, is deze groen met gele ringen. Dit houd dus in dat hij ergens in de boom nog gesplitst is.
Gisteren even de draad vanaf de zekering gevolgt en kwam uiteindelijk uit achter de klokken op een 6 polige stekker. Het vreemde is dat op de kontra van deze stekker onder het dashboard er een stekker is met 1 draad. Dus voor zover ik kan zien houd mijn groen/gele draad daar op.
Weet iemand hoe dit verder geschakeld zit? Hoe loopt normaal de bewuste draad naar achteren? Dit voor dat ik mijn halve auto ontmantel om de kabelboom te volgen.
Kan natuurlijk stroom prikken in de motorruimte voor de achteruitrijlichten, maar het stoort me dat ik niet kan vinden hoe dit loopt. Soms errug onlogisch die klassieke 911 electrische systemen.
Thanks voor jullie meedenken!
Hessel
Bleek dat de draad vanaf de zekering doodliep onder het dashboard. De draad die achter de aansluiting met de versnellingbak schakelaar had gevolgd in de kabelboom en deze kwam uiteindelijk ook uit bij de zekeringbox, maar op de zekering die alleen voor de kentekenplaat verlichting is. Dus daarom kwam er alleen maar 12v op als de lichten aanstonden.