Pagina 1 van 1
911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 0:59
door marsan
Zoek info over de beste carosserie verstevigingen voor mijn '73er met 993RS motor/bak.Liefst iemand(bedrijf?) die dit al vaker heeft gedaan.
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:11
door Olaf
Denk je dat je 73'er dat niet aan kan
...zou ik er (in jouw optiek) i.i.g. 'n volledig (door)gelaste kooi in zetten ...
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:18
door GhostRider
Voor RS en RSR lassen ze niet alleen de kooi door!
De koets wordt volgens mij ook geheel doorlopen.
Verder veerpootbrug voor (of kruis over de tank) en achter laten lassen.
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:24
door marsan
Hij kan het wel aan,maar ik wil de carosserie zo stijf mogelijk hebben.Heigo rolkooi,RSR stabie boven&onder van elephant racing, BilsteinRSR coilovers,turbo torsiehuis plus turbo draagarmen etc.(volledig race onderstel van Elephant racing) heb ik al,maar het kan beter.Torsiehuis word ook verstevigd,net zoals de schokbrekerpunten op het scherm.Maar voor-ie naar de spuiter gaat wil ik wat mogelijk is natuurlijk meteen doen(doe het in 1 keer goed,zou zonde zijn als later blijkt dat het beter kon).
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:35
door Olaf
marsan schreef:Heigo rolkooi
Volledig? of half? ... gelast of schroef
MI wil je niet al te stevig, maar ook wat flexibiliteit
Je kan de kooi doorzetten tegen het brandschot aan - en dan in de motor-ruimte weer verder gaan
Zoals Ghostrider al aan geeft: kruizen- zowel in het vooronder als in het achterste gedeelte van de kooi

Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:40
door Jeroen914
Olaf schreef:...zou ik er (in jouw optiek) i.i.g. 'n volledig (door)gelaste kooi in zetten ...
want

als het chassis al last zou hebben van de pk's van een 3.8 (en dat betwijfel ik ten zeerste) dan gaat een rolkooi (doorgelast of niet) daar helemaal niets aan verhelpen...
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:41
door GhostRider
Als je een FIA goedgekeurde kooi wil, dan ga je dat niet redden met een bolt in Heigo kooi.
Een kennis van me met een eigen WRC renstal koopt ze in de UK, en last ze zelf in....
http://www.customcages.co.uk/Rollcage/LoadRollCage.castle?manufacturer=Porsche&model=911&type=Historic 
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:44
door Olaf
Jeroen914 schreef:want
Ik schreef al: Denk je dat je 73'er dat niet aan kan

Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 1:53
door Jeroen914
marsan schreef:BilsteinRSR coilovers,turbo torsiehuis
Ik neem aan dat je met 'torsiehuis' het chassisdeel bedoelt waar de torsieveren in gemonteerd zitten?
Waarom zou je dat aanpassen als je toch naar coil-overs gaat?
Of zijn de montage punten van de draagarmen (bij de bak) van een turbo anders (andere geometrie) ?
Wel de bovenste schokbreker montage punten in de motorruimte verstevigen (als je dat al niet gedaan hebt) als je naar coil-overs gaat, want die zijn er niet op ontworpen om het gewicht van de auto te dragen (dat doet het torsiehuis normaal gesproken)
Wat heb je precies allemaal bij Elephant besteld?
Die Heigo kooi zou ik lekker afbestellen/terug sturen

Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 20:16
door marsan
Heb een halve schroefkooi,en het torsiehuis is veranderd want de bevestiging voor de turbo draagarmen zijn langer(de draagarmen zijn korter).Heb bij Elephant het beste volledige onderstel gevraagd wat ze hadden,en ben er persoonlijk wezen kijken,mooi(groot)bedrijf.Ik ben in ieder geval niet de enige met de ultieme oude Porsche te bouwen,dit bedrijf deze week gevonden.Op een paar dingen na wil ik hetzelfde resultaat;
http://www.singervehicledesign.com
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 20:26
door 924carreragt
Elephant Racing? Ben je naar de VS geweest dan?
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 21:00
door marsan
Begin dit jaar geweest.
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 23:38
door frank 964
Hoi Marsan,
Bel toch eens met Eric Hendriks van Porsche centrum Gelderland, hij heeft een cicruit auto van de jaren 70 met een 964 blok erin , rsr nokkenasen erin ,een 993 versnellingsbak en 993 turbo remmerij, een mega auto , vorig jaar in zandvoort konden de GT3RS jes ons niet bij houden, en later in de pits stonden ze met open bek te genieten.
Succes.
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 23:42
door 2000 gtv
Ik moet zeggen dat ik het erg fraai vind.

Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 18 nov 2009 23:55
door Jeroen914
Ik vond Chuck een beetje een typische kerel
Kon beter door de bocht met z'n collega-onderdelen-bouwer Ira van Tarett
(werken veel samen en verkopen ook elkaars producten)
Toch wel benieuwd wat je er nou precies gekocht hebt dan...
Re: 911 3.8RS
Geplaatst: 19 nov 2009 1:12
door marsan
Bedankt voor je tip Frank,en zal de hele lijst niet hier plaatsen,maar stuur hem eens een mailtje Jeroen,en vraag naar het beste volledige onderstel wat-ie kan leveren voor een 911.