Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 12:09



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
ABS en vierwiel indicatielampje blijft branden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht ABS en vierwiel indicatielampje blijft branden
Af en toe blijven de indicatielampjes branden van mijn ABS en 4 wiel nadat ik de 964 gestart heb. Dit gebeurt om de paar weken en blijven dan enkel minuten branden. ABS werkt prima.
Kan dit kwaad?


26 dec 2004 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Blijven bij mij altijd een seconde of 10-15 branden nadat ik gestart heb. Niet om de paar weken, maar altijd. Check die 'paar minuten' (in een Porsche lijken minuten uren te duren :wink: ) of het echt zo lang is.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 dec 2004 11:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Zeker in combinatie met een zoemend geluid uit het vooronder ;).
Zolang het hydraulische systeem nog niet op druk is hoor je de "pomp" en blijven die waarschuwingslampjes branden. :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 dec 2004 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
Af en toe blijft ook de gele led branden van de 4wdrive sckakelaar bij de versnellingspook in combinatie met de ABS 4w indicatie lampjes.
Deze gaan dan uit na een paar minuten rijden.


26 dec 2004 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beveren Belgie
Bericht 
Dit kan soms door te weinig remvloeistof zijn , dan geeft de ABS een foutmelding . Het diferentieel is aan de ABS gelinkt en gaat automatisch ook een foutmelding geven .
_________________________________________
Boys will be boys ...only the toys get bigger !


26 dec 2004 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
De drukschakelaar en vloeistof zijn onlangs vernieuwd.


26 dec 2004 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
hmmmmm ... als het "regelmatig" voorvalt ... toch es chekke mijn idee
Kheb wel es onder t rijden gehad dat die dingen oplichte ... maar is nooit meer teruggekomen...schijnt wel meer voor te komen.



Dirk
:wink:


26 dec 2004 14:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Heb het bij mijn laatste 964 ook regelmatig gehad. Na een paar honderd meter rijden (misschien systeem volledig op druk nu) na stilstaan bij het stoplicht, bij het opnieuw optrekken gingen de lampjes vanzelf weer uit.

Af en toe lichtten ze weer op tijdens vrij sterk remmen (afname druk???)
om bijna direct weer uit te gaan.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


26 dec 2004 14:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: ABS en vierwiel indicatielampje blijft branden
christian schreef:
Af en toe blijven de indicatielampjes branden van mijn ABS en 4 wiel nadat ik de 964 gestart heb. Dit gebeurt om de paar weken en blijven dan enkel minuten branden. ABS werkt prima.
Kan dit kwaad?


Christian,

Had ik onlangs ook (ook 964, ook zelfde lampjes). No problem: remvloeistof bijvullen. Door slijtage van de schijven, stellen de remmen automatisch bij. Op moment x (voor jou december 2004) komt je remvloeistofniveau iets te laag te liggen.
Bijvullen en klaar.... (let op min-max!)
_________________________________________
Take the long way home....


26 dec 2004 23:55
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beveren Belgie
Bericht 
Je kan ook je batterij eens uitmeten , bij te lage spanning (minder dan 9.9 volt) gaat de PDAS control unit een foutmelding geven
_________________________________________
Boys will be boys ...only the toys get bigger !


27 dec 2004 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
ik had idd een te lage spanning i.v.m. corrosie in een stekker. Is nu opgelost, stekker schoongemaakt en voor de zekerheid een nieuwe accu.


27 dec 2004 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 '88 3.2->3.4 Targa ex 996 turbo ex 993 turbo ex 993 C2 ex 964 C4
Amsterdam
Bericht 
Bij mij blijven de lampjes ook na de start altijd even branden, tevens waarschuwingssignaal. In de (Duitse) 964 c4 handleiding staat letterlijk: Kein problem, sofort lossfahren. Na enkele seconden gaat alles inderdaad vanzelf weer uit, dan is het systeem op druk.


14 dec 2006 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
oerli schreef:
Bij mij blijven de lampjes ook na de start altijd even branden, tevens waarschuwingssignaal. In de (Duitse) 964 c4 handleiding staat letterlijk: Kein problem, sofort lossfahren. Na enkele seconden gaat alles inderdaad vanzelf weer uit, dan is het systeem op druk.


Is dat nou zwaar werk om er eentje uit de sloot te halen? :wink:


14 dec 2006 14:08
Profiel
PorscheForum Rookie
968
Kropswolde
Bericht 
Zelfde probleem gehad met mijn 968. Na honderden euro's lichter bij de porsche dealer ben ik zelf aan de gang gegaan. Ben natuurlijk bij het begin begonnen contacten schoongemaakt en ingespoten, na een half uurtje was ik klaar en wat denkje probleem voorbij. Daar word je toch niet goed van. :evil:


10 jan 2007 21:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.