Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:06



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen. 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Citaat:
... ken niemand die een lege accu met een druppellader wil vol krijgen.


Dat is blijkbaar wel de betere keuze voor de accu, ookal duurt dat dan bijna een halve dag :wink:


23 jul 2022 8:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Patrickvdb schreef:
ken niemand die een lege accu met een druppellader wil vol krijgen.
Och, druppelladers bestaan in allerlei soorten en maten, van 1 A tot 50 A.
Dus met een beetje druppellader krijg je een accu echt wel vol :thumleft:

Kanttekening: een lader van 50 A moet je natuurlijk niet op je sigarenaansteker aansluiten want dan vliegt meteen de zekering er uit :elephant:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


23 jul 2022 15:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Ter verduidelijking aan mijzelf én om eventueel iemand te helpen.

Procedure bij een 991.2 met platte accu:

-Sleuteltje uit de 911-modelsleutel gehaald, sleuteltje insteken (achter handvat), portier geopend (na enkele vergeefse pogingen)
-Afdekklepje vooraan linksonder in de auto geopend, rode ´fiche´ naar buiten getrokken.
-Accu uit mijn Toyotajeep gehaald, laadkabels aangesloten: + aan rode ´fiche´ en - aan de ´massa´(aarding) van de deurklink.
-Drukken op sleutelknop voor openen van kofferdeksel; koffer = open.
-Acculader aangesloten, en na enkele uren accu weer volledig gezond, lijkt me. De C-Tek bleef wel een 4 á 5-tal uren op stand 2 staan (en gaf al 11,74 Volt), maar nu na een nachtje staat ie op 6.

Dank aan allen voor uw hulp.


16 aug 2022 8:42
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Even dit topic weer nieuw leven inblazen, helaas, want vergelijkbaar probleem. Heel onnadenkend heb ik na de laatste rit de 997.2 in mijn garage geparkeerd met de sleutel in het contactslot. En 2,5 week later is de accu plat en de slutel kan niet meer uit het contactslot. Deuren overigens wel gewoon te openen maar - uiteraard - de bagageklep niet , om de accu op te laden. Na bestudering van de manual heb ik de truc met het zekeringenkastje geprobeerd, eerst met een booster zonder resultaat behalve dat ik de sleutel wel uit het contact kon krijgen. Daarna druppellader enkele uren aangesloten op de rode pool in de zekeringkast ( dus niet op de sigarettenaansteker) maar ook daarna geen beweging in de kofferklep. Heeft iemand nog een suggestie behalve professionele hulptroepen inhuren? O ja, de P staat in een smalle garage dus een andere auto ernaast om de accu’s te koppelen gaat niet lukken.


03 okt 2023 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Ik heb zo'n soort geintje met mijn 987 in mijn oude garage (zonder stroomaansluiting) ook bij de hand gehad. Mijn oplossing was de aanschaf van lange startkabels, zodat ik na mijn andere auto voor de garage ingang gezet te hebben (uiteraard met draaiende motor) met deze lange kabels bij het zekeringenkastje etc. kon komen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


03 okt 2023 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
@944S2 : hmm , inderdaad een idee om langere startkabels te kopen, ik heb net op internet 10 meter lange kabels gespot.
Alleen vraag ik mij af waarom dat wel zou werken en een booster of acculader niet . Zoals gezegd hoeft alleen de kofferklep geopend te worden, dus klemmen aansluiten aan de rode pool in het zekeringenkastje en de deurscharnier. Zoveel,power is daar toch niet voor nodig?


03 okt 2023 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Heb je ook geprobeerd om de klep te openen met de afstandsbediening wanneer de booster is aangesloten? Soms werkt dit namelijk wel en de ontgrendeling in de deur niet. Als je de sleutel wel weer kon verwijderen dan heeft de booster wel als stroombron gewerkt. Een booster kan namelijk ook elektronica hebben die bij een te lage spanning geen accu meer kan waarnemen.
Je kunt ook nog het deurslot als minpool proberen, mocht je kabel lang genoeg zijn.


04 okt 2023 0:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Wiel passagierskant demonteren, wielkuip eruit schroeven …. En als het goed is vind je daar een metaalkleurig kabel met lus …

Even aan die kabel trekken - en KLIK - kofferdeksel is open ;)


04 okt 2023 7:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
Dit dus (Wiel hoeft er volgens 't filmpje niet eens af)
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 okt 2023 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
@ Tampie : ik heb het ook geprobeerd met de afstandsbediening zonder succes. Deurslot heb ik niet gebruikt , maar het scharnier ivm korte kabels van de booster.


04 okt 2023 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
@Olaf : jouw suggestie ben ik al eerder tegengekomen maar dat is echt het laatste redmiddel als het echt niet op de manier gaat zoals in de handleiding beschreven. Bovendien vind ik het best wel een ingreep om zelf te doen ( de krik ligt trouwens toch in de afgsloten kofferruimte?).
Misschien eerst maar eens met lange startkabels proberen.


04 okt 2023 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Kofferbak 996 niet open, kan accu niet opladen.
@Polydeukes : het filmpje betreft een 996, ik weet niet of dit ook bij een 997.2 van toepassing is. Los daarvan, liever geen demontage als het niet echt nodig is, zie ook mijn reactie op Olaf.


04 okt 2023 10:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.