Pagina 1 van 1
Kontakthoek 911 SC 3.0
Geplaatst: 18 feb 2010 21:53
door bert2
Ik wil een kontakthoekmeter aansluiten om de kontakthoek te meten,weet iemand hoe dat moet?

Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 22:00
door cabrio wim
Plus / min en eerste cilinder.
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 22:03
door Wouter
Sjeeesus ik dacht dat we de eerste dating-topic op het forum te pakken hadden
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 22:11
door Diablo
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 22:12
door wolf
WM550spyder schreef:Sjeeesus ik dacht dat we de eerste dating-topic op het forum te pakken hadden
hehe. +1.
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 22:15
door spike
+ draad op de plus van de kontaktpunten, zwarte draad aan massa, en klem om bougiekabel 1e cilinder.

Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 22:34
door Diablo
Ik moet die oude prul dringend weer uit de kast halen en (terug) oefenen

,
contacthoek meten deed ik altijd als ik platinez afstelde !!
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 18 feb 2010 23:35
door Paul II
Zoals Spike schrijft.
Maar wat die aansluiting op een cilinder er mee van doen heeft
voor contactpuntenafstelling
Dat is voor ontstekingstijdstip

Ik weet het nog

Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:08
door ludo
En die zundap stond altijd "te laat"
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:31
door piwis
Heeft de Porsche waar dit topic mee begon nog contactpunten dan?????
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:38
door bully
nee....
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:39
door piwis
Waarom moet dan de contacthoek gemeten worden?
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:41
door bully
ik weet niet eens waar ze het over hebben. mischien ontstekking vervroeging ofsow....
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:52
door Diablo
Nee Bully,
dat word met stroboscoop gedaan !!!

Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:56
door bully
Waarom moet dan de contacthoek gemeten worden?

Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 0:56
door piwis
Nou, het zit zo:
een contacthoek afstellen is alleen mogelijk met een ontsteking met contactpunten.
Het is de luchtspleet afstellen tussen de punten. Vaak 0,40 -0,45 mm.
Bij een electronische ontsteking niet mogelijk en niet wenselijk.
Bij een ontsteking met een BDP gever ook niet mogelijk.
Zijn bij de electr.ontsteking allemaal vaste waardes die je niet kunt manipuleren.
Bij een oude electr.ontsteking kun je vaak nog WEL de voorontsteking veranderen omdat die wel eens verloopt door slijtage.
vr groet
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 1:04
door bully
een contacthoek afstellen is alleen mogelijk met een ontsteking met contactpunten.
SC heeft toch geen contactpunten.....heb ik me vanmiddag laten vertellen

Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 1:06
door piwis
In dat geval is een contacthoek meten ook niet nodig omdat er niets te veranderen valt.
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 1:08
door bully
Ik wil een kontakthoekmeter aansluiten om de kontakthoek te meten,weet iemand hoe dat moet?
Dus eigenlijk weet ik meer dan TS
is dan ook voor het eerst 
Re: Kontakthoek
Geplaatst: 19 feb 2010 1:10
door bully
piwis schreef:Heeft de Porsche waar dit topic mee begon nog contactpunten dan?????
Dat zei je hier al...had ik ff gemist...
Re: Kontakthoek 911 SC 3.0
Geplaatst: 19 feb 2010 11:19
door Paul II
Interessante discussie weer,
ZONDER de topicstarter zoals zo vaak

Re: Kontakthoek 911 SC 3.0
Geplaatst: 19 feb 2010 11:45
door rovako
ik deed vroeger altijd met een vloetje was dan precies goed.

Re: Kontakthoek 911 SC 3.0
Geplaatst: 20 feb 2010 14:48
door ludo
haha,,dan praat je echt over de jaren'70...
rovako schreef:ik deed vroeger altijd met een vloetje was dan precies goed.
