Pagina 1 van 1

Kontakthoek 911 SC 3.0

Geplaatst: 18 feb 2010 21:53
door bert2
Ik wil een kontakthoekmeter aansluiten om de kontakthoek te meten,weet iemand hoe dat moet? :idea:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 22:00
door cabrio wim
Plus / min en eerste cilinder.

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 22:03
door Wouter
Sjeeesus ik dacht dat we de eerste dating-topic op het forum te pakken hadden

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 22:11
door Diablo
cabrio wim schreef:Plus / min en eerste cilinder.


:scratch: :scratch: :scratch: :scratch:

Ik dacht echt dat dit de aansluitingen waren voor een stroboscooplamp op aan te sluiten , :shock: :shock: :shock:
is ook al zolang geleden dat ik deze materiaal nog gebruikt heb !!!
gr Diablo

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 22:12
door wolf
WM550spyder schreef:Sjeeesus ik dacht dat we de eerste dating-topic op het forum te pakken hadden


hehe. +1.

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 22:15
door spike
+ draad op de plus van de kontaktpunten, zwarte draad aan massa, en klem om bougiekabel 1e cilinder. :salut:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 22:34
door Diablo
Ik moet die oude prul dringend weer uit de kast halen en (terug) oefenen :mrgreen: ,
contacthoek meten deed ik altijd als ik platinez afstelde !!

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 18 feb 2010 23:35
door Paul II
Zoals Spike schrijft.
Maar wat die aansluiting op een cilinder er mee van doen heeft :?:
voor contactpuntenafstelling :roll:

Dat is voor ontstekingstijdstip :idea: :P

Ik weet het nog :mrgreen: :lol:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:08
door ludo
En die zundap stond altijd "te laat"

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:31
door piwis
Heeft de Porsche waar dit topic mee begon nog contactpunten dan?????

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:38
door bully
nee....

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:39
door piwis
Waarom moet dan de contacthoek gemeten worden?

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:41
door bully
ik weet niet eens waar ze het over hebben. mischien ontstekking vervroeging ofsow....

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:52
door Diablo
Nee Bully,
dat word met stroboscoop gedaan !!! :roll: :wink: :mrgreen:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:56
door bully
Waarom moet dan de contacthoek gemeten worden?
:popcorn:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 0:56
door piwis
Nou, het zit zo:

een contacthoek afstellen is alleen mogelijk met een ontsteking met contactpunten.
Het is de luchtspleet afstellen tussen de punten. Vaak 0,40 -0,45 mm.
Bij een electronische ontsteking niet mogelijk en niet wenselijk.
Bij een ontsteking met een BDP gever ook niet mogelijk.
Zijn bij de electr.ontsteking allemaal vaste waardes die je niet kunt manipuleren.
Bij een oude electr.ontsteking kun je vaak nog WEL de voorontsteking veranderen omdat die wel eens verloopt door slijtage.

vr groet

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 1:04
door bully
een contacthoek afstellen is alleen mogelijk met een ontsteking met contactpunten.
SC heeft toch geen contactpunten.....heb ik me vanmiddag laten vertellen :wink:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 1:06
door piwis
In dat geval is een contacthoek meten ook niet nodig omdat er niets te veranderen valt.

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 1:08
door bully
Ik wil een kontakthoekmeter aansluiten om de kontakthoek te meten,weet iemand hoe dat moet?
Dus eigenlijk weet ik meer dan TS :x is dan ook voor het eerst :mrgreen:

Re: Kontakthoek

Geplaatst: 19 feb 2010 1:10
door bully
piwis schreef:Heeft de Porsche waar dit topic mee begon nog contactpunten dan?????

Dat zei je hier al...had ik ff gemist...

Re: Kontakthoek 911 SC 3.0

Geplaatst: 19 feb 2010 11:19
door Paul II
Interessante discussie weer,

ZONDER de topicstarter zoals zo vaak 8)

Re: Kontakthoek 911 SC 3.0

Geplaatst: 19 feb 2010 11:45
door rovako
ik deed vroeger altijd met een vloetje was dan precies goed. :wink:

Re: Kontakthoek 911 SC 3.0

Geplaatst: 20 feb 2010 14:48
door ludo
haha,,dan praat je echt over de jaren'70...
rovako schreef:ik deed vroeger altijd met een vloetje was dan precies goed. :wink: