Pagina 1 van 2
Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 27 feb 2010 22:05
door Diablo
Hoi allemaal ,
Ik was deze morgen een beetje aan het poetsen aan mijn elfje tot ik in de gaten kreeg dat mijn isolatiemat in mijn motorruimte los zat

,
Ik proberen met spuitlijm terug te bevestigen maar tevergeefs (mat is helemaal aan het afbrokkelen) lijm heeft geen houvast op verpulverde mat !!
Dus een nieuwe maar !

en nu komt mijn vraag , heeft iemand van het forum zo een mat al vervangen?
en hoe ga je het best te werk , motor eruit of gaat het ook door simpel motor iets of wat te laten zakken ?
Is mat zelfklevend , of moet er speciale lijm aan te pas komen?
Moeten alle restjes afgeschuurd worden

, of is het genoeg boeltje ff te ontvetten?
graag had ik jullie mening hierop gehad !
gr Diablo
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 27 feb 2010 22:11
door JMS
Hallo Ennio, het toeval wilt dat ik er een gekocht heb bij ons bekent adres, voor een 40€ denk ik , je moet hem lijmen met contactlijm, maar je moet de motor eruit halen om het netjes te kunnen doen!
De groeten JM
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 27 feb 2010 22:16
door Diablo
Hela Jean-Marc,
alles naar believen?
allez gij , zijn die niet zelfklevend ?
kosten daar 48 euro zonder verzending ! of heb jij het weer goedkoper gehad

?
gr Diablo
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 27 feb 2010 22:23
door JMS
Heb hem samenbesteld met nog medere spullen, dus kan zijn dat de prijs iets lager is, of hij zelfklevend is weet ik niet, denk het niet.Laat het je morgen weten wat hij kost en of hij zelfkleved is! Anders ff gsmnr pben en ik bel je op.
Groeten JM
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 27 feb 2010 22:24
door Heinz
Bij mij is de mat vervangen toen de motor eruit was voor onderhoud. De mat is gelijmd met Bison Tix contact lijm. Ervaring met deze lijn is erg goed. Als je de losse delen/oud schuim goed weg borsteld, het goed dik aanbrengt op beide zijde en na het drogen stevig op elkaar duwen. Dat moet voldoende zijn. De lijm is erg sterk en er komt nauwelijks kracht op te staan.
Of je de motor moet laten zakken weet ik niet.
Succes!
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 27 feb 2010 22:31
door JMS
Hij moet eruit Heinz, anders kan je er niet bijkomen

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 0:53
door Olaf
.. duur geintje dan ...
Kan MI ook zonder de motor uit de auto te halen - is alleen 'n wat lastiger klusje en je zal mss het een en ander moeten demonteren

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 1:09
door Hessel
Ligt inderdaad aan de auto. Bij een oudere 911 heb je zonder luchtfilterhuis voldoende ruimte. Wellicht bij een k-jetronic inspuiting niet.
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 13:17
door Peter
JMS schreef:Hij moet eruit Heinz, anders kan je er niet bijkomen

Nee hoor, motor wel wat laten zakken en is dan nog geen fijn klusje. Als het even tegenzit zit de lijm overal behalve waar die moet zitten.
Gebruik bison kit/tix en evt. spuitlijm.
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 13:26
door JMS
Hoe kun je het nu netjes doen met de motor erin of iets laten zakken! (spreek wel over de mijne) Op een paar winteravonden ff er uitgooien, ong. 2 uur werk, en alles netjes schoonmaken, (je kan eventueel ook een paar puntjes van de motor nakijken) mat plakken met CONTACTLIJM, en motor er weer in

Veel werk voor een stom stuk stof, maar wel het beste resultaat

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 13:42
door Paul II
2 uur

Je bent een vlotte werker.
Maar misschien dat het wel lukt met "er uitgooien"

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 14:12
door JMS
Met 2 man wel te verstaan, lag de motor na ong. 130min. op de kar

We hadden wel een slangetje vergeten los te maken, maar die is al gerepareert

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 14:29
door Diablo
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 14:44
door miloman
Ik heb 'm ook pas verwijderd, en maakt m.i. niet veel meer geluid. Ik had gehoopt dat je de motor nog beter kon horen, maar helaas...
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 15:08
door Diablo
Hoi Miloman,
eigenlijk heb jij wel gelijk ,
ff overnadenken van em miss maar gewoon te verwijderen , maar ja ! als ik het verwijder moet ik sowieso alle restjes er ook van verwijderen , is echt geen zicht zo !
gr Diablo
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 15:10
door Diablo
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 15:57
door JMS
Jij had toch ook een klein lekje bij een oliecontactje als ik me dat goed herinner Diablo, kun je dan ook direkt oplossen

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 16:15
door Diablo
Klopt Jean-Marc,
maar lekje is niet van oliecontactje , die is inmiddels vervangen ,
dus kan het nog maar 2 dinges zijn ,
1/ Thermostaat (o-ring)
of 2/ een deksleltje die daar naast staat met 2 verbindingen (denk carter ventilatie) een gewone joint !!
dus heb jij wel een punt , dat het beter zou zijn van motor te demonteren !
probleem is !!! ik heb er echt geen zin in !!!!!!!!

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 18:02
door miloman
Diablo schreef::idea:
misschien gaatjes van 20mm door hoedenplank boren ??

Geniaal

dat ik daar zelf niet aan gedacht heb

Of gewoon de speakers verwijderen

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 18:17
door Diablo
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 19:01
door turbocruiser
Hoi Diablo,
Weet van mijn specialist dat je hele blok er geheel onderuit moet.
Succes!
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 19:12
door JMS
Wat zeg ik nu heel de tijd

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 19:20
door Erwin
Ik heb al wel 10 keer een mat vervangen zonder de motor te laten zakken of zelfs uit te bouwen. Wel bij een 2.7, SC of 3.2, niet bij een 964.
Gaat heel goed, en zit er na die tijd mooi in.
Zo zie je maar iedereen heeft zijn eigen manier van werken.
Natuurlijk gaat het verwijderen en inplakken van de mat bij uitgebouwde motor makkelijker, maar om nu daarvoor 5 uur bezig te zijn met motor uit en in te bouwen is ook weer een beetje overdreven
Mat vervangen kost mij net zoveel tijd als JMS doet over de uitbouw van de motor.
.
Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 19:28
door JMS
Kan daar maar 1 ding op zeggen tegen een specialist zoals jij, bij mij is het een hobby en bij jou natuurlijk niet, ik zou het niet zin zitten om zo een mat te vervangen met de motor erin, had hem al in 10stukken gescheurd

Re: Porsche 911 und die Motorraum - Dämmatte !!!
Geplaatst: 28 feb 2010 19:40
door turbocruiser
Zou met niets verbazen als het voor Erwin ook hobby is
