Pagina 1 van 2
katloze katalysator 964
Geplaatst: 12 jan 2005 0:11
door frank 964
Dag allemaal.
ten eerste wens ik ik iederen een fijn 2005 toe met fijne en veilige porsche kilometers , was twee weken op vakantie en zit nu eindelijk weer effe achter de p.c
Wat ik van jullie eigenlijk wil weten is of iemand onder zijn 964 een katloze katalylator heeft gemonteerd,je weet wel een lege rvs pijp met lambda aansluiting die de org kat vervangt.
Of weet iemand wat voor een effect z'n pijp heeft evt in kombinatie met en k&n sportfilter.
Ik ben benieuwd ,wil me misschien zoiets gaan aanschaffen,eerst even horen wat jullie er van zeggen.
bedankt groetjes
Geplaatst: 12 jan 2005 0:14
door RS-R
Beter 100 Zellen kat, of sportkats kopen.
Geplaatst: 12 jan 2005 0:16
door Erwin
Krijg je geen spijt van, brengt iets meer vermogen.
Ik heb een half jar geleden bij een klant een katvervanger gemonteerd en een paar weken later een Cartronic LM 200 set.
De man zei na het monteren van de Cartronicset dat het verschil niet zo groot was als twee weken daarvoor met de Katvervanger. Moet ik wel toegeven dat de Katvervanger tegelijk met een nieuwe grotere gasklep is gemonteerd. Het verschil zit vooral bovenin het toerenbereik waar je natuurlijk wel iets minder vaak rijdt.
Een RVS Katvervanger kost € 250.- (geloof ik)
Geplaatst: 12 jan 2005 0:21
door RS-R
15 pk meer, €290
Geplaatst: 12 jan 2005 0:22
door RS-R
Erwin schreef:Krijg je geen spijt van, brengt iets meer vermogen.
Ik heb een half jar geleden bij een klant een katvervanger gemonteerd en een paar weken later een Cartronic LM 200 set.
De man zei na het monteren van de Cartronicset dat het verschil niet zo groot was als twee weken daarvoor met de Katvervanger. Moet ik wel toegeven dat de Katvervanger tegelijk met een nieuwe grotere gasklep is gemonteerd. Het verschil zit vooral bovenin het toerenbereik waar je natuurlijk wel iets minder vaak rijdt.
Een RVS Katvervanger kost € 250.- (geloof ik)
Subjectief door de grotere gasklep.

LM200 of 220

??
LM200, ja dan geloof ik je verhaal.

Geplaatst: 13 jan 2005 15:13
door dirkie
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=56427#56427
geen zin om het allemaal opnieuw te tikken ....
idd Erwin ... jij rekent 250€ voor een lege kat ...
Dirk

Geplaatst: 11 aug 2005 8:25
door porscheware
Ja ook gelukkig nieuwjaar
Wat ik mij afvraag, ik heb er nu een cuprohr onder zitten.
Hier komt nog een K&N filter bij. Kan ik nu nog een kat vervanger
of lege RVS katalysator laten montern. Levert dit nog exra
vermogen op.
Re: katloze katalysator 964
Geplaatst: 11 aug 2005 8:44
door Olaf
frank 964 schreef:Wat ik van jullie eigenlijk wil weten is of iemand onder zijn 964 een katloze katalylator heeft gemonteerd,je weet wel een lege rvs pijp met lambda aansluiting die de org kat vervangt.
Bij mij is de originele katbehuizing doorgeslepen en heeft men het element verwijdert .... vervolgens weer netjes aan elkaar gelast ... geen idee wat het verschil is ... zat er namelijk al onder toen ik de auto kocht
Goedkopere versie van de sport-kat

Geplaatst: 11 aug 2005 9:49
door porscheware
Tja, zou het voor de PK's zijn of voor het geluid.
Ik ga voor de PK's natuurlijk.
Geplaatst: 11 aug 2005 11:46
door RS-R
beide.
Geplaatst: 11 aug 2005 11:58
door Ivo964C2
En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen?

Geplaatst: 11 aug 2005 12:03
door Olaf
Ivo964C2 schreef:En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen?

Nee .... je ziet namelijk geen verschil .... en voor de APK gaat het erom dat'ie eronder zit

Geplaatst: 11 aug 2005 12:18
door WdePundert
Olaf schreef:Ivo964C2 schreef:En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen?

Nee .... je ziet namelijk geen verschil .... en voor de APK gaat het erom dat'ie eronder zit

Volgens mij zien ze dan wel aan de uitlaatgasemissie dat er iets niet klopt.
Geplaatst: 11 aug 2005 12:18
door Ivo964C2
Olaf schreef:Ivo964C2 schreef:En hoe en wat met APK, origineel weer terugplaatsen?

Nee .... je ziet namelijk geen verschil .... en voor de APK gaat het erom dat'ie eronder zit

Maakt het qua meting van de uitlaatgassen dan ook niet uit?
Geplaatst: 11 aug 2005 13:17
door Olaf
WdePundert schreef:Volgens mij zien ze dan wel aan de uitlaatgasemissie dat er iets niet klopt.
Als ze het al kunnen zien, kunnen ze 'm daar niet op afkeuren
Ivo964C2 schreef:Maakt het qua meting van de uitlaatgassen dan ook niet uit?
Idem als boven
en anders is daar wel weer een mouw aan te passen
Olaf
-rijdtalmeerdan15jaarmetlegekatalisator(en)- 
Geplaatst: 11 aug 2005 13:35
door dirkie
Kan ik weer ff over meepraten ...
met een katloze Kat krijg je (hier in België) GEEN opmerkingen.
Kwas ook een beetje verbaasd ... maar tijdens de emissietest bleek alles "normaal" te zijn.
Dus wat dat betreft .... no problemo.
Wat sound etc betreft ... ik heb echt zowat alles geprobeerd om de sound te krijgen die ik wilde.
De lege kat was daarom de kers op de taart.
Gaf net ff dat tikkeltje extra wat ik zocht.
Lega kat, cupuitlaat en ORIGNELE einddemper ... dicht luchtfilterhuis met K&N filtertje ... zeer beschaafd, diep aggri gebrom

Heeeeeerlijk ....
Kom maar es luisteren zou ik zegge op 21/8
Wat het vermogen betreft ... kan ik niet heel eerlijk op antwoorden daar ik net voordien de LM220 kit had laten monteren.
Erwin heeft toen mijn kat vervangen en ik kreeg een auto terug die een heel stuk vlotter oppakte. Wellicht de combinatie met de kit die een vrij behoorlijk merkbaar verschil teweeg bracht dus.
Kzou t dus nie weten hoe het voelt als je alleen de kat gaat vervangen.
Dirk

Geplaatst: 11 aug 2005 13:47
door Jan A. (997 4S)
Dan zal het wel een stomme vraag zijn, maar als het voor de emmissie waarden niks uitmaakt, waarom zittie er dan onder ???
Geplaatst: 11 aug 2005 13:50
door Olaf
Jan A. (964 C4) schreef:Dan zal het wel een stomme vraag zijn, maar als het voor de emmissie waarden niks uitmaakt, waarom zittie er dan onder ???
Om 'm te kunnen vervangen

Geplaatst: 11 aug 2005 13:58
door Jan A. (997 4S)
Olaf schreef:Jan A. (964 C4) schreef:Dan zal het wel een stomme vraag zijn, maar als het voor de emmissie waarden niks uitmaakt, waarom zittie er dan onder ???
Om 'm te kunnen vervangen

Kijk Olaf das nog eens duidelijk

Geplaatst: 11 aug 2005 16:23
door porscheware
een "lege" kat, scheelt weer een kilo

Geplaatst: 11 aug 2005 16:27
door Double G
Geplaatst: 11 aug 2005 16:28
door Olaf
porscheware schreef:een "lege" kat, scheelt weer een kilo

... daar draait het toch allemaal om

Pk-gewicht verhouding

Geplaatst: 11 aug 2005 17:20
door porscheware
kweet nog een leuke opvoerset:
achterbankje verwijderen (ca. 10 kg)
middenconsole slopen (3 kg)
altijd met lege tank rijden (60 kg)
Moet zeker 5km/u schelen.
Geplaatst: 11 aug 2005 21:53
door porscheware
maar serieus, levert het nu iets op om die katalysator eruit te halen?
Als ie daardoor weer iets vlotter oppakt wil ik het ook!
Of is het toch alleen het geluid.
Geplaatst: 11 aug 2005 22:52
door frank 964
Ik heb hem natuurlijk inmiddels al lang onder de auto, in combinatie met een cup bocht ( vervanger voor de einddemper. ).
En daarbij heb ik ook een nieuwe lambdasonde geplaatst.
Resultaat :::: Helemaal geweldig,super sound was met de cup bocht al mooi maar nu nog weer anders,mooi zwaar en je hoort dat het wat makkelijker erdoor gaat.Bij nog wat koude motor ploft ie ook lekker als je wegrijdt en gas loslaat,en tevens bij het opschakelen bij 4000 toeren dan komt er zo'n heerlijke BAF uit de uitlaat.
En de nieuwe lambdasonde is super,hij hangt nu veel beter aan het gas.
is veel direkter geworden en spontaner.rijdt uiterst lekker zo.
lambdasonde kost rond de 130 euro,maar is beslist de moeite waard.
ben zeer tevreden met het eindresultaat,ik vind hem helemaal super zo.
Zo, en morgen op weg naar de Nürburgring "Oldtimergrand prix"
lekker 3 daagjes op het circuit.