Pagina 1 van 2
Krik gebroken...
Geplaatst: 02 sep 2010 20:42
door sanendave
Soww, ik ging vanavond even spacertjes monteren; de auto is verlaagd dus moet het eerst met de porschekrik (met garagekrik kom ik er niet onder).
Terwijl ik bezig ben het 1 na laatste wiel erop te leggen, breekt de krik

. Nog mazzel gehad dat niet 1 van mijn ledematen zich onder de auto bevond (let daar doorgaans wel op maar goed).
Bewijst maar weer eens; al die waarshcuwingen over gebruik van de krik zijn niet uit de lucht gegrepen.
PS iemand porschekrik te koop?

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 02 sep 2010 21:28
door WillemB
Das lekker

verder niks kapot
Ik leg altijd voor alle zekerheid het wiel, wat ik van de auto afhaal, onder een stevig punt, zodat als de auto van de krik valt, ik zelf er niet onder beklemd kan raken

Ik weiger de autokrik te gebruiken behalve in nood met een lekke band langs de weg.
Toch maar een garagekrikje kopen met een lage opname
DEZE bijvoorbeeld

Opnamehoogte 85 mm

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 02 sep 2010 21:36
door Paul II
Of
deze: 80 mm.
Altijd baas onder baas
Nur das Beste oder nichts für meinem Porsche

Maarrr, die krik was toch zeker verroest/zwaar beschadigd o.i.d.
Of misschien niet origineel?
Want originele P. kwaliteit is dat zeker niet.
Eens een compressor in een P. gezien van zwaar waardeloze Aziatische kwaliteit

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 9:28
door sanendave
Krikje was origineel; orgineel Porsche en in prima staat (geen roest etc.).
Op het oog verder niks beschadigd maar ga dit weekend wel even bij Johan langs om te laten checken op de brug.
Dank voor de tips.
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 10:12
door Olaf
.. heb je 'n foto van de gebroken krik ?
.. ben wel benieuwd waar deze afgebroken is ..
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 12:59
door arenarood
Paul II schreef:Eens een compressor in een P. gezien van zwaar waardeloze Aziatische kwaliteit

Ja,en dan de originele van Porsche,dat is top! Een keer gebruikt,kaput!
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 13:05
door sanendave
Zal vanavond even foto plaatsen. De krik brak toen ik het wiel aan het plaatsen was, dus geen sprake van rollen.
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 13:49
door Paul II
@Jaap, was dat dan een originele?
Meerdere malen gebruikt om reservewiel als test geheel op te pompen en nooit centje pijn

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 14:07
door wolf
wsch een 996 krikkie

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 14:17
door Wimpie77
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 18:22
door André
Hoorde je een kraak of een Plof...............

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 20:36
door horn
gast schreef:Blokje voor het voorwiel will do the trick..

Tenzij je het voorwiel opkrikt

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 20:52
door sanendave

Dit zou hem moeten zijn maar krijg het niet zichtbaar....voor de liefhebbers, staat in album
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 21:07
door horn
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 22:20
door Justin
Assteunen met houtjes onder opkrikpunten zijn opzich ook fijn
Daarnaast leg ik ook altijd banden onder stevige delen chassis, mocht er iets verkeerd gaan...
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 22:26
door WillemB

Gevalletje metaalmoeheid

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 03 sep 2010 23:35
door Olaf
... bizar

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 1:15
door Paul II
Kan het zelf niet meer controleren maar twijfel dus erg als ik de foto zie ...
Willen bezitters van een 993 eens kijken of dezelfde krik in zijn/haar P. ligt

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 2:59
door arenarood
Nee, ik heb een andere. Gewoon een stalen

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 7:17
door Olaf
Ik heb wel 'n lichtmetalen ... wss aluminium legering o.i..d
Staat IMO 'n Porsche onderdeel nummer in en ziet er iets anders uit -- zal 'n plaatje schieten zo gauw ik weer in de buurt van de 993 ben

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 8:28
door sanendave
Onderdeelnr 000.721.711.02, voor 928/911/968, "safe working load 1100KG".
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 8:35
door Rodger that!
WillemB schreef: 
Gevalletje metaalmoeheid

Te vaak een lekke band verwisseld

of erg moe geworden van het liggen

Heb je contact opgenomen met Porsche

Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 15:17
door arenarood
Paul II schreef:@Jaap, was dat dan een originele?
De originele,onderdeel nummer: 993.652.053.00
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 20:53
door rarebear
ik heb een lage garage krik, maar die gaat echt niet onder een Eibach verlaagde 911, dus eerst een stukkie met die fabuleuze alu krik....
ben nu gealarmeerd... gelukkig komt een lekke band weinig voor.
Waar laat je trouwens het achterwiel als je dat thuiskomertje hebt gemonteerd ?
Re: Krik gebroken...
Geplaatst: 04 sep 2010 21:14
door Olaf
Op een van de achterzitjes ... vandaar dat er zo'n plastic zak bij het reservewiel zit
