Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 12:23



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Routeplanner PCM 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Routeplanner PCM
Hello,

Zelf heb ik een pcm2.1, maar ik denk dat het op de overige pcm's ook wel een probleem kan zijn, dus iedereen kan zijn bevindingen of (mogelijke) oplossingen posten.
Midden september zou ik samen met mijn vrouw een rit door Oostenrijk, Italië,Zwitserland, Duitsland maken. Natuurlijk als Porsche-rijder heb ik de landkaart en documentatie al eens deftig onder handen genomen. Bijgevolg wil ik langs de mooie routes rijden. (Dollemieten, Stelvio, Jögnnerpass,...)

Nu probeer ik de navigatie van de psm te gebruiken en deze laat me mateloos in de steek. Ik kan routse plannen maar krijg geen uitdraai van welke route hij nu werkelijk plant. Steeds geeft hij het aankomstuur en -afstand van de eerste bestemming aan, verdere informatie krijg ik niet.

De mogelijke oplossing is via het vizier, de wegen aan te duiden op de kaart (scherm pcm) en dan hopen dat ie het juist doet.

Om deze werkwijze eerst eens uit te proberen ga ik vrijdag al eens een rit in de Belgische ardennen rijden. Nu heb ik eergisteren deze ardennen-rit in de pcm ingevoerd, jawel 2,5 uur in beslag genomen met sleutel in contact --> wagen startte niet meer. Het steeds inzoomen en verplaatsen van de kaart nam het meeste tijd in beslag.

Wat ook spijtig is dat men bij elke route maar 8 bestemmingen kan invoeren. Wat er op wijst dat men voor één enkele rit verschillende rouplanningen moet aanmaken. Als men dan nog een plaats extra wil toevoegen, indien er reeds 8 bestemmingen ingevoerd zijn moet men er eerst één verwijderen. Bijgevolg moeten de volgende routes ook aangepast worden.

--> Dus nog meer routes met enkel 5 bestemmingen zou mogelijk zijn maar... het is erg onpraktisch zoveel rouplanningen te hebben voor één enkele rit.

Help, please send me an helicopter. Ik zie het echt niet zitten om onze trip in te geven op deze manier. 't zou wel eens een uur of 8 in beslag kunnen nemen met een aangesloten batterijlader. (motor laten draaien zou ook kunnen :roll: )

Alvast bedankt voor jullie inbreng,
_________________________________________
997S


30 aug 2011 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
11-je
Bericht Re: Routeplanner PCM
Voor dit soort doeleinden kan je beter een aftermarket navi zoals bijvoorbeeld tom tom nemen.
De routes welke jij wil rijden zijn vaak zelfs al dan niet tegen betaling te downloaden.
Heb hier zelf geen praktijk ervaring mee maar die zullen zo wel volgen.......


30 aug 2011 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Routeplanner PCM
Bij tomtom kan je via de pc uw route programeren wat veel makkelijker is, het zou leuk zijn moest Porsche ook zo'n mogelijkheid had. Het brengt op zich weer een rommeltje mee zo'n tomtom. (draadjes)

Het leuke aan de Porsche GPS vind ik het GPS-pijltje dat op de HUD verschijnt, muziek gedempt wordt indien tussenkomst is van de GPS.

Een ander nadeel, alhoewel ik er misschien niet alles van ken, is dat je wel het soort route kan kiezen, mn. snelste, dynamische, kortste,snelweg vermijden, ..., maar niet op voorhand kan weten langs waar je gestuurd wordt.

Mvg,
_________________________________________
997S


30 aug 2011 12:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Routeplanner PCM
Heb zelf afgelopen zomer heel wat kilometers gemaakt door Duitsland Oostenrijk, Italië en Frankrijk. Geprobeert om met TomTom een route te plannen. Puinhoop. Inderdaad alleen snelste, kortste geen snelwegen enz te plannen, maar niet of nauwelijks hoe je eigenlijk zou willen rijden. Dus gewoon via Google Maps route uitgestippeld. Dat bepaal je zelf en je hebt gelijk de onderlinge afstanden. Deelkaarten kopen en route intekenen. Beetje ouderwets maar dan heeft je bijrijder ook iets te doen en je weet ook nog eens waar jeje in de wereld bevindt. Tom Tom alleen gebruikt om zo snel mogelijk een grote stad uit te komen of een hotel te vinden. Helemaal top!!!! :)


30 aug 2011 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Routeplanner PCM
Routeplannning is ook in de laatste/actuele PCM-Navi beperkt, slechts 6 of zo punten zijn in te voeren en dat voor slechts 1 route.
Als het eerste punt is bereikt en aut. - indien echt gepasseerd - of handmatig is verwijderd, kan er dus weer 1 worden ingevoerd.

De TT manier van aan de PC bepalen en dan laden is niet mogelijk.

Dan maar niet zo efficiënt: is toch geen werk, is vakantie :idea:
navigatie met (ook) een kaart en de opwinding die dat kan geven tussen bestuurder en navigator hoort er bij :mrgreen:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


31 aug 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Routeplanner PCM
lol, navigator leest liever andere boekjes en als het mooi is kijkt ze liever buiten.

Zou Porsche niet de mogelijkheid hebben om een coole gps a la stijl 'rally-navigator' 100m rechtdoor haakse bocht gevolgd door snelle rechtse 60°.

Een keuze mooi routes, met een database van alle mooi wegen, ...

Mvg,
_________________________________________
997S


31 aug 2011 22:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.