Pagina 1 van 1

VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 30 maart 2012 12:10
door Taxi Hans
Gezocht maar toch niet gevonden, graag zal ik mijn Porsche met 1 a 1.5 cm willen verhogen.
kan dit zonder de torsie staven te demonteren? (achter)
is dit te regelen op de "slotplaat" (?) en zo ja welke bouten en moeren zullen los gedraaid moeten worden?
is dit zelf te doen, of kan men beter (financieel gezien) naar de vakman gaan?
welke volgorde aanhouden, eerst achter en dan voor? (die is dus niet moeilijk, gewoon iets opdraaien)
ga het wel van jullie horen en alvast bedankt.

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 30 maart 2012 13:15
door Olaf
Ik zou naar de vakman gaan .. die kan je goed over de mogelijkheden informeren en heeft wss ook de juist spullen op de Porsche goed in gewicht verdeeld op z'n poten te zetten :idea:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 30 maart 2012 13:22
door Ewout
Ik wilde je net voor slechts 50 euri vier plankjes van 1,5 cm aanbieden :mrgreen:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 30 maart 2012 13:36
door Olaf
- en dan geef je 'm er ook 'n meetlintje bij om die plankjes goed uit te lijnen :?:

Bij het veranderen van de hoogte - verandert ook de stand van de wielen ... welke dan (ook) weer gecorrigeerd dient te worden :idea:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 30 maart 2012 13:40
door Taxi Hans
de oplossing van Ewout staat mij wel aan, daar kan ik iedere dag een andere (sta) hoogte mee wisselen. :thumleft:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 30 maart 2012 19:42
door Danny
Gewoon opnieuw laten uitwegen met de vermelding dat hij iets hoger mag komen te staan .

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 9:13
door Olaf
:scratch:

... andersom - eerst hoger zetten, dan uitwegen en uitlijnen :popcorn:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 9:35
door aher
Ik vond hem al hoog staan gisteren :mrgreen:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 13:31
door Ewout
Hoe hoog wil je hem hebben, zoiets?

Afbeelding

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 13:59
door Jan A. (997 4S)
En waarom wil je dat? Teveel verkeersdrempels in de straat?

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 15:34
door Diablo
Hoi ,
Volgens mij kan je via de Lock Bolts een cm of 2 winnen :scratch:
Afbeelding
:salut:
gr Diablo

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 16:17
door mbembe
hoger? :roll:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 17:46
door chelsea
Hoger is het nieuwe lager deze zomer :lol:

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 18:04
door de Fiscalist
verlagen is zooo 2011...

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 18:24
door renetrzes
Mee eens, gewoon op standaard hoogte laten.

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 19:24
door Danny
Nee joh lekker laag
Afbeelding

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 19:30
door WillemB
Volgens mij had/heeft het iets te maken met het aanlopen van de banden in de wielkasten achter

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 21:16
door Ewout
Daar heb ik de vorige eigenaar nooit over gehoord.
Misschien is dit een oplossing.... :^:


Afbeelding

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 21:49
door Sigrid
Veel te laag achter.............met of zonder overgewicht :wink: En Hans zit volgens mij heerlijk in z'n vel :lol:

Afbeelding

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 31 maart 2012 22:27
door WillemB
De vorige banden achter waren te breed voor de spatborden (255/40/17) ze stonden mooi maar liepen aan bij het inveren van de auto aan de binnenkant van beiden spatborden waardoor er weinig lak bleef zitten.


Dit is al opgelost door andere banden te monteren. Zal dan toch iets in de trant zijn van wat Ewout postte :?: :mrgreen:

EDIT: Om maar weer even on topic te gaan, zou er ook mee naar de vakman gaan zoals Olaf al aangeeft.

Re: VERHOGEN 911 COUPE 1984

Geplaatst: 01 apr 2012 7:20
door Taxi Hans
Goedemorgen allemaal, de reden dat hij 1 a 2 cm hoger mag is het feit dat hij nu wel heel erg "springt".
Voor een circuit is het fantastisch maar op de openbare weg ben ik vaak op zoek naar mijn wandelende nieren. :mrgreen:
De banden achter waren inderdaad te breed (255), bij het in veren raakten ze de binnenkanten van het spatbord, nu liggen er achter 245 op en dat gaat prima en blijft mijn nieuwe lak mooi zitten. De foto waarop je uitlegt dat het ook zonder het afstellen van de torsiestaven kan daar was ik naar op zoek, en daarna uitlijnen en uitwegen. Hij hoeft van mij niet op de standaard hoogte te staan maar op de foto is goed zichtbaar dat het achterwiel wel heel diep in het spatbord staat. Drempels passeer ik toch al meestal schuin. De voorzijde is een fluitje van een eurocent. :thumleft: