Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 0:58



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
Wie weet wat het kan zijn? Van mijn 996 2e lichting, doet de knipperlicht linksvoor (in de grote licht-unit) het niet, terwijl het (oranje) lampje en zekering goed is. Lampje voor zekerheid reeds gewisseld. Bestaat er in deze 996 zoiets als een relais voor alleen één knipperlicht? In de bumper zit ook een knipperlicht, die doet het gewoon wel.


09 maart 2014 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
Ik heb exact hetzelfde probleem in mijn 996 MK II. Ook linksvoor, maar soms doet deze het wel en dan weer niet. Lampje wisselen heeft het probleem niet opgelost.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


10 maart 2014 12:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
aan Targa 1977:
Hoe kom je door de APK?


11 maart 2014 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
al gemeten?

tot waar komt er spanning op de draden te staan?

apk is het gewoon afkeur tenzij de lamp het toevallig bij de keuring het gewoon doet.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


12 maart 2014 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
mmm hier nu ook linksvoor knipperlicht stuk. Gewisseld en meteen 2 verse xenon pitten erin........ nu brand er alleen nog 1 stadslicht....... ik vermoed de schakelaar iemand nog andere suggesties ?
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


18 nov 2016 11:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
schakelaar of de stekker verbinding achter de unit. schakelaar eerst controleren en kijken of de andere knippers het wel doen. is dit het geval zal ik de schakelaar uitsluiten. heb zoiets wel eens bij een ander merk met een domme actie weer gemaakt, dit door de alarm schakelaar enkele keren te bedienen en was toen opgelost. anders de stekker verbinding controleren
_________________________________________
Picasa album


18 nov 2016 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
Ik denk dat een defecte lichtschakelaar wel kuren kan geven met de hoofdverlichting, maar niet met de richtingaanwijzers.

Wanneer het lampje in orde is, zou ik in eerste instantie kijken naar de behuizing van het richtingaanwijzerlampje. Goed verbindingen, etc? Daarna aan de achterzijde van de gehele lichtunit kijken of er geen pinnen van de verbinding zijn omgebogen of aanslag hebben.

Problemen met de hoofdverlichting kunnen ook ontstaan wanneer het contactslot defect is. Daar zou ik dan in 2e instantie naar kijken.


18 nov 2016 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 3,6 bj 2002
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
Heb laatst het zelfde gehad. Knipperlicht deed het soms wel soms niet (.....daarom knipperlicht?).
Dacht ook in eerste instantie aan een gloeidraadje die het zachtjes aan begeeft.
Koplampunit uitgebouwd, nieuw bolletje erin, zelfde effect.
Koplampunit uitgebouwd, met een pieper de verbindingen op kabelbreuk gecheckt. Alles werkte.
Toen maar de contacten waar de fitting op gedraaid wordt iets strakker gebogen.....BINGO!

Misschien iets om te proberen?


18 nov 2016 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
bedankt voor alle input. Bij het "speedonline" forum kwam ik ook een hoop knipperlicht issues van de 996 tegen. Meestal linksvoor! Daar was de fix ook meestal schoonmaken en bijbuigen voor het knipperlicht. Ik heb eerst maar even de zekeringen gecontroleerd, die bleken allemaal goed. Nadat ik de contacten van de fitting en behuizing had schoongemaakt enwat had bijgebogen werkte de knipperlichten weer. Dimlicht nog niet. FF een stukje gereden naar de pomp en de schakelaar een paar keer gebruikt. Enfin na 15 minuten opeens weer licht. Schoonmaken van de lichtschakelaar is de volgende klus.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


18 nov 2016 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
Ik had hetzelfde probleem met het knipperlicht rechts voor van mijn 996 4S. Deze deed het soms wel en soms niet. Met ingeschakelde alarmverlichting deed deze het rechts voor echter wel gewoon.
Ik was reeds eerder hiervoor naar de dealer geweest. Daar is het contactpunt van de unit gesprayd met contact spray en was het destijds opgelost. Na een tijdje begon het euvel echter weer. Weer alles door de dealer nagekeken en opgelost met de mededeling dat als het nogmaals zou gebeuren er een nieuwe koplamp unit in moet. Voor dit type is dat rond de €2500,- voor 1 unit…
Na een tijdje begon het zich weer voor te doen. Signaal voor de rechter knipperlichten knippert dan als een malle. Wederom alleen knipperlicht rechts voor die het niet doet. Na aanduwen van de koplamp unit begon het knipperlicht in de unit weer mee te doen. Dat was steeds maar tijdelijk.
Ik had het al eens zelf bekeken. Bij een eerdere demontage zag ik dat het pinnetje in de koplampunit die correspondeerde met de female pin uiterst links onderin (als je voor de auto staat) van de connector in de bracket in de auto verbogen was. Half gerold, ontstaan na terugplaatsing door de dealer. Die had ik weer recht gebogen en de unit weer geplaatst met tijdelijke werking. Met zo nu en dan aanduwen van de rechter koplampunit was het knipperlicht probleem steeds verholpen. Maar na een tijdje hielp dit ook niet meer en ik merkte dat bij controle van de alarmlichten deze het ook niet meer deed rechts voor. Dus dan moest het lampje wel stuk zijn was mijn conclusie.
Unit eruit. En daarna alles toegepast wat erop op de verschillende sites wordt aangeraden.
Knipperlicht socket uit de unit gehaald gehaald en de contacten die in de unit zit daar ter plaatse verder naar binnen gebogen. Het zijn er 2, deze moeten contact maken als het knipperlicht lampje terugplaatst. Ik had dit reeds eerder gedaan, maar kennelijk niet ver genoeg gebogen. Ze lagen beiden thv de eigenlijke grootte van de opening. Nu 'extreem ver' naar binnen gebogen, zodat ik zeker 5 mm inwaarts gebogen contacten had. Waarschijnlijk hebben beide contacten een verschillende functie, de ene voor het knipperlichtsignaal en de andere voor het alarm. Bij het alarm was het tempo nl normaal (knipperlicht rechts voor deed mee) en bij het niet functionerende knipperlicht niet Knipperend signaal in dashboard ging 2 keer zo snel). Er zullen dus verschillende relais voor zitten. De knipperlichthouder zag er verder goed uit, Lampje niets mis mee. Waarschijnlijk was dit bijbuigen reeds voldoende geweest. Toch maar tweede optie van internet ook toegepast.
Ook de female connectorpins (deze zitten in de connector die in de auto in de bracker zit) met een heel fijn schoevendraaiertje naar elkaar toe gebogen. Bij mij was die van onderin aan de buitenzijde het meest uit elkaar gebogen.
De mannelijke connectorpins in de koplampunit heb ik met fijn schuurpapier iets opgeschuurd.

Ik merkte dat er speling zat in horizontale richting van de connector op de bracket in de auto. Deze kon 5mm naar links en naar rechts worden bewogen. Op de connector zit een rubberen seal. Deze leek in orde. Daarvoor zit een soort extra rand, die in de koplampunit verdwijnt. Bij mij is de seal oranje gekleurd en deze extra rand lila. Aan de buitenzijde (rechterkant van de auto) van de connector zag ik dat deze lila rand beschadigd was. Ik concludeerde daarmee dat de connector in horizontaal vlak naar het midden van de auto moest worden geplaatst. Bij eerdere plaatsing was kennelijk de connector naar de buitenzijde waardoor de rand van de koplampunit de rand van de connector beschadigde heeft bij poging tot aandrukken. Ik heb de speling opgeheven door een large Bamboe (rot niet) saté stokje aan de rechterkant van de auto (linkerkant als je er voor staat) aan die zijde tussen de brackethouder en de connector te plaatsen. Dit gaf geen speling meer in horizontaal vlak. Exces uitstekende deel bamboestokje afgeknipt.
De bracket plaat had ook wat flexibiliteit in verticale richting aan de buiten achterzijde ( links achter als je er voor staat) Ik schat zo'n 8mm. Ik heb daar (onder de bracketplaat) een paar viltjes op elkaar geplaatst, die je normaal onder de stoelpoten plakt om krassen te voorkomen. Dit gaf nagenoeg geen speling meer in verticale richting.
Unit terug geplaatst. Alles gecontroleerd en alles doet het weer.
Misschien zal ik tzt deze items ooit nog eens vervangen voor rubberen items. Alhoewel deze oplossing nu werkt zonder speling. Het kan dus ook niet meer lostrillen.
_________________________________________
"Happiness is a choice that requires effort at times"


16 maart 2024 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: één knipperlicht 996 - defect lamp & zekering zijn goed
Dus die sateprikker is eigenlijk 2500 euro waard :roll:
Mooie oplossing :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


23 maart 2024 18:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.