Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:30



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Lichtschakelaar 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabriolet
Bericht Lichtschakelaar 964
Beste mensen,

Ik heb een sluiting naar massa die er voor zorgt dat mijn achterlicht (rechts) en stadslicht rechtsvoor het niet doen en zekering 41 er direct uitklapt als ik de lampen aanzet.
Ben al een eindje onderweg met het nalopen van de bedrading e.d. maar het vermoeden bestaat dat de lichtschakelaar mogelijk kapot is en daar dus de sluiting ontstaat.

Nu is mijn vraag, hoe demonteer ik ('zonder schade') de lichtschakelaar. Ik heb me wezenloos gegoogled maar kom er niet uit...

Ben al zo ver dat van de schakelaar het voorste ronde plaatje met het lamptekentje er af is (waar de rubber ring zeg maar ook omheen zit).

Ik durf echter niet aan de schakelaar te gaan trekken oid. Vermoed dat ik eerst het witte ringetje moet losdraaien ??

Moet evt. ook het kniestuk (onderzijde dasboard) eraf ??

Wie kan mij adviseren ?

Vast bedankt !

Guus


27 jun 2014 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Lichtschakelaar 964
Ik heb geen ervaring met de schakelaar loshalen maar zie op de PET tekening inderdaad een los deeltje (no 2) wat geschroefd op de schakelaar zit.

Afbeelding

Dit zal waarschijnlijk jouw "witte ringetje" zijn Als je het witte ringetje losdraait kan je de schakelaar naar voren duwen en onder/achter het dashboard vandaan halen.

Succes


27 jun 2014 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Lichtschakelaar 964
langs de bovenkant kan je er alleszins niet bij (door de meest linkse klok uit je instrumentenbord te halen) want onder de klokken zit een metalen tussenschot.


27 jun 2014 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabriolet
Bericht Re: Lichtschakelaar 964
Ik ben er uit en hierbij even de uitleg voor een volgende patient...
De lichtknop kan er af door voorzichtig wrikkend te trekken, dan komt ie los.
Vervolgens zie je dan een wit uitstekend onderdeel waarin ook het lampje zit.
Om dat witte 'lampvoetje' zit een zwarte verzonken ring. Die kun je losdraaien mbv de 4 kleine gaatjes in de ring (met een puntig voorwerp, bijv. kleine schroevendraaier of priem. Dan komt de schakelaar los naar achteren, oftewel naar binnen.

Ik heb zelf ook nog eerst het linker verwarmingsrooster losgemaakt, ook een enorm gepiel. Dan kun je wel prima bij de schakelaar en de stekker.

Nu de boel doormeten zonder schakelaar, nog steeds op zoek naar waar de sluiting naar massa zit....

Groet Guus


03 jul 2014 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Lichtschakelaar 964
Bedankt voor de terugkoppeling :thumleft:

Succes met het zoeken naar de sluiting :!:


03 jul 2014 21:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.