Pagina 1 van 1
Build your own car
Geplaatst: 11 mei 2005 12:42
door PeterDeleu
Sinds enkele jaren loop ik met het idee om een eigen wagen te bouwen.
Het moet een Super Seven look-a-like worden.
De bedoeling is om het buizenchassis volledig in alu te bouwen, en ik hoop ook het koetswerk in alu te kunnen vinden (of laten kloppen)
Ik ken iemand die vroeger regelmatig koetswerkonderdelen maakte voor old-timers, dus ik hoop om wat steun van hem te krijgen.
Om die reden ben ik al onderdelen aan het verzamelen.
De alu buizen heb ik al, zeteltjes, stuur, wielen, .... De technische bouwplannen bestaan ook al, ...
Ik heb een Ford cosworth motor met een redelijke dosis pk's. Ik denk deze niet te plaatsen.. maar wel een Porsche 3.2 motor.
Ik ga dus zoveel als mogelijk Porsche onderdelen gebruiken.
En dan maar hopen dat de Belgische wetgeving wat soepeler komt.. zodat het autootje oooooit eens op de weg mag komen.
Zijn hier nog mensen op het forum met dergelijke plannen ?
Geplaatst: 11 mei 2005 12:50
door André
Geloof dat ene meneer Donkervoort het ook wel aardig kan

Geplaatst: 11 mei 2005 13:47
door Henk
Zijn ze misschien makkelijker wanneer de auto eerst in nederland op kenteken is gezet en later wordt ingevoerd in België?
Geplaatst: 11 mei 2005 14:10
door EriC4C
Re: Build your own car
Geplaatst: 11 mei 2005 14:18
door ppp 356
PeterDeleu schreef:Sinds enkele jaren loop ik met het idee om een eigen wagen te bouwen.
Het moet een Super Seven look-a-like worden.
Ik heb een Ford cosworth motor met een redelijke dosis pk's. Ik denk deze niet te plaatsen.. maar wel een Porsche 3.2 motor.
Gaat dit lukken een 6cyl boxer in dat smalle neusje

Re: Build your own car
Geplaatst: 11 mei 2005 14:21
door 911-lover
ppp 356 schreef:PeterDeleu schreef:Sinds enkele jaren loop ik met het idee om een eigen wagen te bouwen.
Het moet een Super Seven look-a-like worden.
Ik heb een Ford cosworth motor met een redelijke dosis pk's. Ik denk deze niet te plaatsen.. maar wel een Porsche 3.2 motor.
Gaat dit lukken een 6cyl boxer in dat smalle neusje

Ook achteraan leggen zoals bij Formula Racing Cars

Geplaatst: 11 mei 2005 14:24
door ppp 356
911-lover schreef:Ook achteraan leggen zoals bij Formula Racing Cars
Dan heeft hij gelijk zetelverwarming

Geplaatst: 11 mei 2005 14:34
door 911-lover
ppp 356 schreef:911-lover schreef:Ook achteraan leggen zoals bij Formula Racing Cars
Dan heeft hij gelijk zetelverwarming

Is toch goed , hij wil toch een roadster maken. Moet hij niet bang zijn om bij koud weer open te rijden

Geplaatst: 11 mei 2005 14:42
door EriC4C
911-lover schreef:Is toch goed , hij wil toch een roadster maken. Moet hij niet bang zijn om bij koud weer open te rijden

Hela, niet over bang zijn voor "open" rijden bij koud weer praten als je zelf kiest voor blik boven je hoofd zelfs bij warm weer.

Geplaatst: 11 mei 2005 14:55
door 911-lover
EriC4C schreef:911-lover schreef:Is toch goed , hij wil toch een roadster maken. Moet hij niet bang zijn om bij koud weer open te rijden

Hela, niet over bang zijn voor "open" rijden bij koud weer praten als je zelf kiest voor blik boven je hoofd zelfs bij warm weer.

Ben ik niet hoor.
Ik heb met mijn Targa of Baur BMW ook steeds open gereden als het tenminste niet te hard regende. Als je een wagen hebt die open kan moet hij open. Zelfs bij -5°c
En zijt maar zeker dat ik dat mis met mijn huidige

Geplaatst: 11 mei 2005 16:09
door Ruben 3.2 G50
Ik reed mijn Lotus Elise ook 8 maanden per jaar open, prima te doen.
Zou wel eens een luchtgekoelde 3.8 liter twin turbo in een 914/6 willen hangen (zou theoretisch zonder veel problemen moeten passen), rijdt volgens mij waanzinnig...
Maar dit is toch wel de ultieme 'kitcar' hoor, feitelijk de voorloper van de McLaren F1, maar dat weten maar weinig mensen:
http://pboursin.club.fr/bonus/rocket/rocket.htm
Voor mij persoonlijk zelfs de ultieme straatlegale auto, maar zie er maar eens eentje te pakken te krijgen...
Grtz, Ruben
Geplaatst: 11 mei 2005 19:15
door PeterDeleu
Via de UK was het vroeger wat makkelijker, nu is dat ook over.
Er bestond enkele jaren geleden de mogelijkheid om de wagen als "unieke" of "prototype" op de baan te krijgen. Dit als de wagen werd ingevoerd van uit een ander land die lid is van de EEG.
Het kwam erop neer dat een wagen ingeschreven in een EEG land ook in België kon ingeschreven worden door de nieuwe koper.
De truuk was dus om die eerst te bouwen, naar UK brengen, laten keuren op naam van een UK inwoner en die dan nadien "te kopen" en invoeren.
Dit blijkt nu niet meer te lukken. ????
Ik koos voor een Super Seven omdat daar veel documentatie over beschikbaar is. De wagen moet volgens bepaalde normen gebouwd worden om door de UK keuring te raken. Alles zelf uitvissen is haast onmogelijk.
Een alternatief is een Super Seven gaan zoeken in engeland met papieren van vóór 1968. Pas in 1968 is het gelijkvormigheidsattest in voege gebracht. Dus hoe een bepaalde wagen van vóór 1968 er uit moet zien staat nergens vast. Dit is ook de manier waarop al die buggy's kunnen blijven bollen op de weg. Het zijn in feite VW kevers van vóór 1968.
Bij een Super Seven zit de motor inderdaad vooraan waar bij een Porsche de motor achteraan zit. Dit is nu natuurlijk het grote knelpunt. Een chassis bouwen met de motor achteraan zal ...brrr.. niet makkelijk zijn.
En dan zit men nog met de gewichtverdeling. De volledige wagen zonder motor zal niet meer dan 350 kg wegen. dus bijna géén gewicht vooraan.
Verder heb ik ook nog een Pontiac Fierro. Dit is een Amerikaans sportwagentje waar de motor ook achteraan zit. Dit wordt héél vaak als basis van een kit-car gebruik. HEt is een breed chassis met een polyester opbouw. Deze zijn ideaal als kit-car basis. Maar.. van die plannen zie ik af. Ik wil geen Ferrari, Porsche of Cobra replica.. Liever een volledige zelfbouw
Geplaatst: 11 mei 2005 21:06
door André
kijk even hier
www.kitcarclub.nl of hier kitcars.pagina.nl
hebben 160 leden,vast wel iemand die je verder kan helpen.
Geplaatst: 11 mei 2005 22:07
door robbie965
heb er zelf ook overnagedacht om zoiets te bouwen samen met een monteur ,maar heb er te weinig tijd voor
in ieder geval veel succes gewenst
ik hoop ook nog ooit een kitcar te bezitten

Geplaatst: 12 mei 2005 9:59
door EriC4C
Geplaatst: 12 mei 2005 10:01
door Ivo964C2
Oeps...

Geplaatst: 12 mei 2005 22:46
door robbie965
Geplaatst: 12 mei 2005 22:51
door RS-R
Ruben 3.2 G50 schreef:Ik reed mijn Lotus Elise ook 8 maanden per jaar open, prima te doen.
Zou wel eens een luchtgekoelde 3.8 liter twin turbo in een 914/6 willen hangen (zou theoretisch zonder veel problemen moeten passen), rijdt volgens mij waanzinnig...
Maar dit is toch wel de ultieme 'kitcar' hoor, feitelijk de voorloper van de McLaren F1, maar dat weten maar weinig mensen:
http://pboursin.club.fr/bonus/rocket/rocket.htmVoor mij persoonlijk zelfs de ultieme straatlegale auto, maar zie er maar eens eentje te pakken te krijgen...
Grtz, Ruben
Werd in elke test om de oren gereden door de enige echte.
de 7.
En wel de Caterham Superlight.
Had ik maar...
Geplaatst: 12 mei 2005 23:06
door michael
Re: Build your own car
Geplaatst: 13 mei 2005 8:36
door Olaf
PeterDeleu schreef:Sinds enkele jaren loop ik met het idee om een eigen wagen te bouwen.
Om die reden ben ik al onderdelen aan het verzamelen.
Zijn hier nog mensen op het forum met dergelijke plannen ?
Ik dacht in beginsel dat je het over je 11je had ... daar zit/zat toch ook nog wel wat werk aan

of valt die onder "de verzamelde onderdelen"
Ik loop zelf al een jaar of 15 met het idee om zelf een auto te gaan bouwen ... echter is ruimte en tijd een gebrek, maar hoofdzakelijk nog de keuze van 'wat en welk' .... zeker sinds ik m'n eerste 911 heb gekocht is de hitte van 'het zelf bouwen' er toch wel vanaf .... mijn perfecte auto bestaat namelijk al
Mocht het echt weer gaan kriebelen ... dan denk ik zomaar dat er een 3.2 teruggebouwd gaat worden naar RS-replica

Re: Build your own car
Geplaatst: 13 mei 2005 9:15
door horn
Geplaatst: 13 mei 2005 17:04
door robbie965
Geplaatst: 13 mei 2005 20:55
door RS-R
Alleen recht door misschien, maar bij de eerste bocht rij jij rechtdoor.
