Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 jun 2024 4:51



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Ik heb de airbag van mijn 987 stuur los gehad en sinds ik hem weer gemonteerd heb doet de claxon het niet meer!

Ik had natuurlijk netjes eerst de minpool van de accu losgehad voor ik hem demonteerde. De stekkers zitten goed gemonteerd. Als ik een voltmeter over de claxonstekker zet dan meet ik 5volt. Als de ik op een claxon contactpunt druk zakt de spanning naar 1 volt dus de contacten en de stroomlus doet wel iets (ik weet niet wat het normaal is als de toeter het wel doet) ik heb ook al de zekering gecontroleerd. Deze is dezelfde als die van de achtervleugel en die doet het nog. Ik weet niet hoe de rest van de bedrading en de claxon zelf kan vinden maar daar is eigenlijk ook niets mee gebeurd

Weet iemand een tip?


26 jan 2015 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Afbeelding


26 jan 2015 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Creatieve tip! Bedankt voor het meedenken. Wel lastig uitleggen bij de APK-keuring! :lol:


27 jan 2015 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een echte Nee-T3
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Afbeelding
_________________________________________
I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk


27 jan 2015 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Heb je nog wel een contactplaatje zitten voor je sleepring van je nieuwe naaf?


27 jan 2015 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Ik heb het stuur er niet afgehad. Alleen de airbag/claxon unit is van het stuur los geweest.


27 jan 2015 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Toch maar even het item afsluiten: beide claxons in de bumper bleken kapot te zijn. Blijkt vaak voor te komen bij de 987 en 997 volgens de Porsche garage. Ik had de auto net een maand en op het keuringsrapport van de Porsche dealer stond dat de claxon werkte. Wel vreemd dat ze beide stuk waren. Er zal er dan eentje al langer stuk zijn geweest. Het had dus niets te maken met het demonteren van de airbag. Sorry voor de verwarring.

Ik heb de claxons zelf kunnen vervangen. Wel een klusje want de voorbumper moest er af en het is even puzzelen als je het voor het eerst doet bij een 987. De aansluitingen van de vervangende type claxons zijn anders dus ik moest er adaptersnoertjes à 18,- bij kopen. De 2 claxons geven overigens een verschillend geluid. Op de ene staat "low" op de andere "high". Ze zien er wel hetzefde uit.


17 apr 2015 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Precies wat je schrijft, komt veel voor.
Na 3,5 jaar en '3,5' keer claxoneren bij mij al de lage tonen claxon (begreep dat deze vaak als eerste de geest geeft). Slechte kwaliteit blijkbaar :twisted:

Had dus willen antwoorden toen ik je probleem las: ..... (zal nu duidelijk zijn :P )
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


22 apr 2015 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Boxster 987 claxon defect na demontage airbag unit
Als je er de tijd voor hebt dan kan je hem zelf vervangen. Zie de topics over het verwijderen van de voorbumper. De nieuwe claxon kost per stuk 30,- ex. btw bij de dealer. Hopelijk is het nieuwe type claxon met de nieuwe aansluiting duurzamer. Voor de klus heb je alleen de "koplamp sleutel" uit de boordgereedschap set, 2 Torx bitjes en een steeksleutel 13mm nodig. Ik vond alleen de slang van de koplampsproeiers lastig want de raamvloeistof bleef maar uit de slang stromen. Als je bumper alleen een stuk naar voren schuift zonder hem te verwijderen kan je al bij de claxons.


23 apr 2015 13:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.