Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 13:23



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
ontkoppel-perikkelen 996 tip S ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Mijn 996 4s tiptronic vandaag weer na 2 weken opgehaald, en naar aanleiding van het draadje over schakelflippers eens wat meer "manueel" gereden. In de tunnnel rond Roermond, gingen de raampjes omlaag, alsook de versnellingen om een lekker ronkend door de tunnel te sjeezen :drive:

Nu merkte ik dat de toeren omhooggingen tijdens het ont-koppelen....dus druk op de knop, toeren omhoog en dan komt de volgende versnelling erin waarop de toeren zakken uiteraard. Ik hield hierbij wel gewoon (plank)gas aan...

Vraag is of dit normaal is ? Ik dacht dat de ontsteking tijdens het ontkoppelen even onderbroken werd. Nu heb ik het gevoel dat ik best effe gas los voor een halve seconde, maar dat kan de bedoeling niet zijn van een automaat, toch ? :scratch:


21 feb 2015 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
niemand ?...

gisteren had ie het weer... nu merkte ik dat als ie in "D" staat en ik tijdens vol optrekken met de knoppen opschakel, de toeren de hoogte in gaat tussen de versnellingen in. In de "M" doet ie het niet....

Heel raar vind ik het.


19 maart 2015 1:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Koppeling versleten ???
_________________________________________
Drive it like you stole it


19 maart 2015 2:16
Profiel
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Ik heb het even getest op de Tip van The Misses, manueel > plankgas bij het opschakelen >> het toerental valt mooi terug (±5200rpm) alvorens hij overschakelt.


19 maart 2015 8:08
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Patrick, ook in de D stand ? Dus met knoppen schakelen terwijl de pook in de D staat ?


19 maart 2015 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
MarkGT3 schreef:
Koppeling versleten ???


Ik dacht dat de tiptronic met een koppelomvormer werkte ?


19 maart 2015 10:32
Profiel
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Ook in de D stand ja. :wink:


19 maart 2015 10:35
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Ik denk persoonlijk aan vervuiling, waardoor de bak niet goed kan 'inhaken' op de volgende versnelling.

Zou in eerste instantie de bak eens goed laten reinigen.


19 maart 2015 11:13
Profiel
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
patrickb schreef:
Ook in de D stand ja. :wink:



Even rechtzetten !

Oscar, ik heb daarnet speciaal nog eens gaan testen in de D stand.

Ik had vorige maal blijkbaar de SprintBooster niet uitgeschakeld, als ik het nu test met alles af,
dan valt het toerental NIET terug bij het handmatig opschakelen !! Mea Culpa. :mrgreen:


19 maart 2015 14:27
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Ah-ha :-) 1. Wat is een sprintbooster ?

2. Net nog gaan rijden, D stand...gaaas plaché , zoals we hier zeggen, en opschakelen knoppen rond de 5000 toeren : alles normaal, het schakelen gaat rap genoeg zodat de toeren gewoon zakken tot de overeenkomstige versnelling. Geen hoger gaan in toeren.... 'T zal aan het weer liggen, zeker ? Misschien toch de bak eens laten reinigen aks ie weer gestald wordt volgende herfst/winter...

Bedankt om te gaan testen :-)


19 maart 2015 15:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Wil ik ook graag weten:

Wat is een sprintbooster ?


19 maart 2015 15:26
Profiel
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Afbeelding http://www.sprintboostersales.com/ << Klik

Dit onderdeeltje zorgt ervoor dat je gasrespons EN het op en afschakelen véél sneller gebeurd. :thumleft:

Waar ik in het begin de TipTronic veeeeeeeeeeeeels te sloom vond en de auto eigenlijk gelijk terug in de verkoop wou duwen,
heeft dit er voor gezorgd dat ik nu met plezier eens van wagen wissel met The Misses en mag zij van de Turbo genieten. :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door patrickb op 19 maart 2015 15:47, in totaal 1 keer bewerkt.



19 maart 2015 15:46
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Eventjes Resto gebeld : blijkbaar zou dit kunnen wijzen op wat vervuiling in het "brein" ( serie tunneltjes met actuators ) die er dan wat langer over doen om op hun plek te komen waardoor er net wat meer tijd zit tussen het wisselen van de versnellingen....

De olie van de bak verversen zou het al kunnen oplossen, en eventueel dat "brein" ( zoals ik het begreep een los onderdeel in de bak ) extra laten spoelen.

We zullen eens gaan zoeken naar versnellingsbak-revisie bedrijfjes in de buurt.

Het kon in ieder geval geen kwaad voor de bak, mits ik ervoor zorg dat ik niet in de begrenzer ga zitten met de toeren.
Hehe...wat duidelijkheid.

Michel en Marcel, als jullie meelezen... bedankt weer voor het advies :-)


19 maart 2015 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
patrickb schreef:
Afbeelding http://www.sprintboostersales.com/ << Klik

Dit onderdeeltje zorgt ervoor dat je gasrespons EN het op en afschakelen véél sneller gebeurd. :thumleft:

Waar ik in het begin de TipTronic veeeeeeeeeeeeels te sloom vond en de auto eigenlijk gelijk terug in de verkoop wou duwen,
heeft dit er voor gezorgd dat ik nu met plezier eens van wagen wissel met The Misses en mag zij van de Turbo genieten. :mrgreen:


Sweeet....seems simple enough. EDIT : antwoorden gevonden op hun website. Thanks :thumleft:


19 maart 2015 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Even van onder het stof halen : de bak is door bij een Volvo werkplaats gespoeld ( met Porche-AT olie :thumleft: ) en daar kwam erg veel bruine vloeistof uit, en is helder roze weer ingegaan. Het proces duurt iets van 3 uur, en nu is normaal gezien weer helemaal schoon vanbinnen.

en inderdaad...hij schakelt soepeler en sneller, heeft geen last meer van "doorslaan" van de toeren tussen het schakelen door. Rijdt dus weer zoals het hoort :-)


25 okt 2015 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: ontkoppel-perikkelen 996 tip S ?
Mooi dat het opgelost is en nog mooier dat je hier deelt wat de oplossing was :thumleft:


25 okt 2015 21:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.