Jullie mening over stuur 3.2
Geplaatst: 19 mei 2015 20:52
Forummers, ik wil eens jullie mening peilen:
In mijn 3.2 zit het originele 4 spaaks lederen stuur (38 cm diameter). Vorig jaar heb ik de standaard naaf vervangen door een originele verlengde naaf, dat bevalt heel goed. Het stuur zelf heeft na 26 jaar en 240.000 km wel wat gebruikssporen en krasjes, maar leer en stikwerk zijn absoluut gaaf.
Nu heb ik ook nog een 4 spaaks stuur van 38 cm liggen van een 944 Turbo. Deze is in mooiere staat dan mijn eigen stuur. Qua vorm, afmetingen en uiterlijk is hij geheel identiek aan mijn originele stuur, de verlengde naaf en de drukknop van de claxon kan ik eenvoudig overzetten (claxon drukknop van de 944 is ietsje smaller dan van de 3.2 en 964).
Het enige zichtbare verschil zit onder de claxon knop: het 944 stuur heeft een 944 partnummer en mijn originele stuur natuurlijk een 911 partnummer. Porsche heeft ze verschillende partummers moeten geven omdat er een ander type naaf op zit, maar het stuurwiel zelf is verder identiek.
Ik zit een beetje te dubben of ik de stuurtjes moet wisselen of toch beter van niet. Eén van de twee doe ik in de verkoop, met naar keuze een 944/964 naaf of een orginele standaard 3.2 naaf waardoor hij geschikt is voor een SC / 3.2.
Wat vinden jullie:
Bij zo'n klassieker juist helemaal origineel houden of lekker de stuurtjes omruilen ... ?
In mijn 3.2 zit het originele 4 spaaks lederen stuur (38 cm diameter). Vorig jaar heb ik de standaard naaf vervangen door een originele verlengde naaf, dat bevalt heel goed. Het stuur zelf heeft na 26 jaar en 240.000 km wel wat gebruikssporen en krasjes, maar leer en stikwerk zijn absoluut gaaf.
Nu heb ik ook nog een 4 spaaks stuur van 38 cm liggen van een 944 Turbo. Deze is in mooiere staat dan mijn eigen stuur. Qua vorm, afmetingen en uiterlijk is hij geheel identiek aan mijn originele stuur, de verlengde naaf en de drukknop van de claxon kan ik eenvoudig overzetten (claxon drukknop van de 944 is ietsje smaller dan van de 3.2 en 964).
Het enige zichtbare verschil zit onder de claxon knop: het 944 stuur heeft een 944 partnummer en mijn originele stuur natuurlijk een 911 partnummer. Porsche heeft ze verschillende partummers moeten geven omdat er een ander type naaf op zit, maar het stuurwiel zelf is verder identiek.
Ik zit een beetje te dubben of ik de stuurtjes moet wisselen of toch beter van niet. Eén van de twee doe ik in de verkoop, met naar keuze een 944/964 naaf of een orginele standaard 3.2 naaf waardoor hij geschikt is voor een SC / 3.2.
Wat vinden jullie:
Bij zo'n klassieker juist helemaal origineel houden of lekker de stuurtjes omruilen ... ?