Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:28



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Rammelende boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Rammelende boxster
Hi heren,

Ik heb al een tijdje een bokkend geluidje in de auto als ik over een weg bestrate weg rijd, ik dacht altijd dat dat een draagarm euvel was die ik op korte termijn zou moeten vervangen.

Het geluid werd steeds erger en behoorlijk irritant en het leek links voor weg te komen.

Nu wil het geval dat als ik hem op mijn assteunen zet en hem subtiel vanaf de zijkant heen en weer druk ik het geluid kan reproduceren.

Het lijkt een kogel of een bout die over een metalen plaat rolt.. Hij rolt nog een beetje na als ik stop met drukken.

Ik heb al onder de bekleding in de kofferruimte gekeken maar nix. Komt iemand dit bekend voor?


31 mei 2015 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Rammelende boxster
Laat eens iemand het stuur stevig vast houden (op de stuurslot) en draai dan eens aan de wielen, (opgekrikt links/rechts bewegen) hoor het het dan ook?


31 mei 2015 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rammelende boxster
Ik heb ook een Boxster (2006 met 19" en PASM). Ik hoor ook een bonkend geluid van achter komen als ik over een bestrate weg rijd. Ik ergerde me er ook al aan. Ik heb de auto nog niet zo lang dus weet niet beter.


31 mei 2015 21:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Rammelende boxster
er zit ook nog een holle ruimte met plat vlak achter de koplampen, mss een steentje dat op onverklaarbare wijze je inner wheel liner gepasseerd is :idea:


31 mei 2015 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rammelende boxster
Achter de koplamp zit idd een vlak stuk maar daar is niets te vinden. Als ik het wiel draai hoor ik ook niets. Het is echt lastig om de exacte locatie van het geluid te vinden... Mijn gevoel zegt nu: ergens tussen het tankklepje en onderin in het midden van de auto. Het is dus geen veel voorkomend euvel


31 mei 2015 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Rammelende boxster
daar zit ook nog een holle ruimte met het tankje voor de ruitensproeiers


31 mei 2015 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rammelende boxster
De vuldop zit aan de andere kant, ik ga binnenkort maar eens verderspeuren


31 mei 2015 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Rammelende boxster
Denk een reactiestang... :wink:


01 jun 2015 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Rammelende boxster
Denk ik ook. Laatst alle 4 vervangen. Lijkt wel of ik nieuw onderstel heb. Compleet rammelvrij.


01 jun 2015 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rammelende boxster
Ik heb bij mijn Jaguar X-Type ook een keer de reactiestangen achter laten vervangen. Dat hielp een half jaar en toen kwam het (in dat geval piepend geluid) weer terug. Ik had toen spijt dat ik ze had laten vervangen. Hoe lang blijft het euvel dan weg als je de reactiestangen van een Boxster vervangt?


Laatst bijgewerkt door Octaaf op 02 jun 2015 1:13, in totaal 1 keer bewerkt.



01 jun 2015 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Rammelende boxster
tot nu toe 1 week... maar anderen hebben mss meer ervaring


01 jun 2015 22:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
  Porsche 996
Gelderland - De Liemers
Bericht Re: Rammelende boxster
Ik had exact hetzelfde. Bij Resto na laten kijken, waren het inderdaad de reactie stangen. Voor en achter laten vervangen, geen last meer van gehad. Is vorig jaar september verholpen en nog steeds prima...
_________________________________________
Porsche 996 C2 | 1999 | 3.4 | Tiptronic | Hertz Audio Install


02 jun 2015 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rammelende boxster
Moet de auto ook uitgelijnd worden na het vervangen van de reactiestangen?


02 jun 2015 14:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
  Porsche 996
Gelderland - De Liemers
Bericht Re: Rammelende boxster
Euh...

Ik heb eigenlijk geen idee of ze dat ook gelijk gedaan hebben. Ik dacht van niet...maar wil niet zeggen dat het niet nodig is...
_________________________________________
Porsche 996 C2 | 1999 | 3.4 | Tiptronic | Hertz Audio Install


02 jun 2015 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rammelende boxster
Van het net geplukt:

Een versleten stabilisator of stuurkogel merkt men als uw PORSCHE BOXSTER (987) bonkt onder de auto tijdens het rijden over hobbelige wegen, of speling op uw stuur bij wieluitslag.
Deze onderdelen slijten normaal pas na minimaal 50.000 kilometer.
Tijdens de apk keuring kan de monteur speling op de stabilisator of stuurkogel van uw PORSCHE BOXSTER (987) ontdekken ,dit kan een afkeur punt zijn.
Vervangen van een stabilisator is redelijk simpel en zelf te doen, dit geld ook voor een stuurkogel vervangen,echter moet dan ook de auto uitgelijnd worden daar de stuurstand veranderd.

Stabilisatorstang voorzijde kost 37,- ps bij "een" webshop. Links of rechts. Wat origineel kost weet ik niet
Draagarm achterzijde (links en rechts is gelijk) kost 124,- ps bij "een" webshop.

Alleen jammer dat de porsche dealer dit niet gevonden had bij de aankoopkeuring een half jaar terug.


02 jun 2015 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rammelende boxster
Afgelopen weken ben ik begonnen met het onderhoud van de Boxster.

We zijn ondertussen al wat maanden verder en nog steeds rammeld mijn boxster tijdens hobbelige wegjes.

Ik kan het reproduceren :cheers:

http://youtu.be/Xe7jf3_AlKM


Het lijkt wel uit de benzine tank te komen?

Iemand een idee?


06 nov 2016 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rammelende boxster
Wat je hoort komt zeer waarschijnlijk uit de tank.
Als je de accu eruit neemt en tevens de plaat/bak waar hij op gemonteerd staat.
Deze neem je eenvoudig weg met 4x m8 moeren, daarna kom je bij de vlotter pomp etc.
Deze kun je eruit nemen door de ring los te draaien, maar misschien kun je eerst eens kijken of je kunt vaststellen dat het geluid daar vandaan komt als de accu en de accuplaat weggenomen zijn.


06 nov 2016 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rammelende boxster
Dat is nog niet zo eenvoudig. De grote afdichtingsring zit vrij strak. Wel als ik hierop tik hoor ik het zelfde tokkel geluid.
Is dit niet toevallig een geluid dat elke Boxster heeft als de benzine in de tank in beweging komt?


06 nov 2016 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rammelende boxster
het scharnierende geluid van jou filmpje hoor je bij een 996 en een Boxster, al lijkt er ook een wat meer bonkend geluid te zijn in de opname.


07 nov 2016 0:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Rammelende boxster
Wat was uiteindelijk het probleem. Hoe is het toen opgelost. Heb nu ook dit geluid en ben erg benieuwd naar de oplossing


29 aug 2020 14:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Rammelende boxster
Stel je eerst even voor himbinboe, dan zijn ze hier iets meer behulpzaam :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 aug 2020 14:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.