Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 22:55



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Mijn 996 MkII raam motortje is vervangen daar de elektronica raar deed. Netjes bij PC Rotterdam. Een tikje tegen de schakelaar en raam zakt volledig. Tikje omhoog doet dat dus niet (meer) en links gewoon wel. Moet dus voor het rechterraam knopje blijven vasthouden tot raam volledig gesloten. Volgens mij (??? Twijfel ???) was dit voor het vervangen niet zo en ging het met een keer drukken gewoon helemaal dicht.
Raam " ge-reset" door paar seconden knopje ingedrukt te houden naar ad ies van PCR maar geen resultaat.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Alvast dank


23 jun 2015 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Wellicht moet hij anders geprogrammeerd worden. Bij de 987 kunnen ze wel 6 zaken inprogrammeren. Een ervan is "comfortschakeling ". Voor het vervangen moeten ze oude unit uitlezen om de instellingen over te nemen in de nieuwe raamunit. Bij de 996 ook zo?


24 jun 2015 1:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Wordt toch serieus topic dit. PCR stelt dat "comfort modus" op het rechterraam alleen werkt bij raam openen, en niet bij raam sluiten. Linkerraam werkt zowel bij openen en sluiten. Ik vind de PCR conclusie vreemd. Waarom wel bij raam open en niet bij raam dicht, en waarom, heel inconsequent, bij het linkerraam dan wel bij open/dicht?
Probleem is dat ik zelf niet meer 100% zeker ben dat het wel werkte voordat het motortje en de elektronica werd vervangen. Wie met 996 MkII 2003/2004 kan dit eens even bewust gaan proberen?

Alvast dank, highly appreciated!


03 jul 2015 23:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
bij mijn auto is open ook geen probleem en moet je dicht vasthouden. de fabriek zegt dat dat is zodat er niemand klem kan komen te zitten tussen het raam (met bijv zijn vingers).
bij mijn mini cabrio kan ik om dezelfde reden van afstand wél met de afstandsbediening het dak openen, maar niet sluiten. Geldt ook voor de ramen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jul 2015 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Harold ik ken die argumentatie maar het linkerraam doet het wel..hoop dat er een paar 996-gangers zijn die het ff kunne proberen ..


05 jul 2015 0:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
bij vele VW`s, Skoda en Audi (VAG) maar ook bij andere merken kun je dat inschakelen d.m.v. raam te openen en als het raam open is dan de schakelaar 5 tellen vast te houden, bij dichtdoen idem, misschien ook bij de 996 het geval. als er bij het sluiten voorwerpen tussen zitten of in de winter het mechanisme stroef loopt zal de handeling automatisch moeten verbreken, de ruit zal dus moeten stoppen. dit is bij vele merken zo dus wederom misschien ook bij de 996 / 997 etc.
_________________________________________
Picasa album


05 jul 2015 11:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Drenthe
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Onze 996 is van 2002, maar wel een 3.6, dan is het toch een MKII? (sorry, vrouw speaking)

Ik weet niet of je er iets aan hebt, aangezien je specifiek naar 2003/2004 vraagt, maar ik heb het even voor je geprobeerd en bij mij gaan ze allebei automatisch open en ook dicht met een tikje op de schakelaar.


05 jul 2015 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Ha Sas dank dit had ik nodig. Zoals ik al dacht dus BS van PC Rtd dat het hoort zoals het nu is. Ik wist 99.9% zeker dat het werkte zoals bij jou voor de reparatie. Tijd voor een confrontatie (naar Peter R. de V.)

Dank!


08 jul 2015 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet. Porsche Cayenne S
Breskens
Bericht Re: Rechterportierraammotortje (mooi scrabblewoord :-)
Goedemiddag,
Ik zit toevallig dit topic te lezen en ben direct even gaan proberen bij mijn 996 (bj 2003) en inderdaad, het rechter-portierraam gaat wel met een tikje naar beneden enkel naar boven moet ik het knopje ingedrukt houden.... :scratch:
Nu maak je mij eigenlijk wel nieuwsgierig of het probleem is opgelost en zo ja, hoe?
Grts, Xerxes
_________________________________________
Eens een cabrio, altijd een cabrio


01 jan 2019 16:02
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.