Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:17



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
alarm boxster S 2001 storing 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht alarm boxster S 2001 storing
Beste Allemaal, de boxster 3,2 S rijdt inmiddels prima. Revisie stuurhuis (lek), andere draagarmen voor, nieuwe airco condensors, deukjes eruit , olie+beurt, elektra op orde gemaakt etc. zijn gedaan. De koppeling en waterpomp waren al vervangen bij 95K en ik heb er nu 109K op staan. Nu heb ik nog wat klussen staan maar dat kan wachten tot aan de winter. Wel acuut erg jammer is een alarmstoring............ Het bekende en beruchte korte hoorn signaal bij inschakelen (indicatie voor alarmstoring) en nu met regelmaat binnen een paar minuten daarna alarm. Ik heb alle rubrieken op het forum gelezen en heb kastje en deuren gecontroleerd : klep voor en achter, het beruchte kastje (armsteun), aardedraad radioslede, deuren openen/sluiten en het dak nog een keer open en dicht (kap over cabriodak aangedrukt). Helpt allemaal niets. De sleutel (slot!) en AB lijken normaal te functioneren. Met dak open of 2 x kort achter elkaar inschakelen (infrarood is dan uit) gaat het ook mis. Ik heb een OBD(2) reader besteld. Hoop dat ik daar wat standaard en P codes mee kan uitlezen i.c.m. software of een app. Een nieuwe alarmunit zie ik niet meteen zitten. Aantal vragen :
1) kan het alarm uitgeschakeld worden anders dan de hoorn loskoppelen? Dat laatste lijkt wel effectief maar is net te amateuristisch :cry: .
2) Krijg ik met de OBD reader en het 2000 pagina tellende werkplaatshandboek (met storingscodes, al in bezit) inzichten in waar de storing ontstaat?
3) En is het een optie nadat ik de radio gecheckt heb om om de beurt de contacten van het armsteunkastje/achter en voor-klep, deuren en deksel cabriokap eens door te lussen? Dan kom ik er achter waar het loos is.
4) Waar deze van de deuren/cabriokap en klep zitten moet ik dan nog ff uitzoeken :lol: .
5) Heeft met de sleutel in stand 1 een keer de accu af en aan koppelen zin?

En ja, ik kan naar de P dealer betalen en weer naar huis maar erg leuk is dat niet. Voor mij is de P ook een uitdaging en niet alleen een auto om in te rijden. Ik word steeds handiger en daar heb ik lol in. Wie de tips heeft hoor ik graag. Bedankt maar weer!


01 jul 2015 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Oh ja, alarmunit en omgeving onder voorstoel berijder is natuurlijk kurkdroog. Nooit een lekkage gehad, geen vocht, geen schimmel maar als nieuw.


01 jul 2015 14:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Ik ben bang dat je met een std. OBD lezer lang niet alle codes kan uitlezen. Ja kan beter kiezen voor software van Durametric.


01 jul 2015 14:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
kijk eens in je gebruikershandleiding: mijn 986 kan je met de sleutel vergrendelen zonder het alarm in te schakelen door de sleutel 2 maal snel na elkaar naar RE te draaien. de binnenverlichting en de rode LED op de knop van de centrale vergrendeling gaan enkele seconden branden en je auto is slotvast zonder actief alarm.

als ik lees wat je al allemaal gechekt hebt, dan vrees ik dat je alarm module naar de haaien is. het komt vaker voor dat het batterijtje voor autonome werking van het alarm/sirene, na een poos gaat lekken en het printed circuit board door zuur aantast. deze unit zit niet onder de passagiersstoel maar naast je batterij in de bak.
dit restulteert in een wispelturig alarm dat zonder reden in het midden van de nacht jou en de buren uit de slaap haalt.

Afbeelding


01 jul 2015 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Bedankt, zag er inderdaad niet helemaal fris meer uit. Maar heb het idee dat deze nog niet zover is aangetast dat de print niet meer functioneert. Ik ga nog wat testen. Alarm werkt nog wel maar geeft met regelmaat een storing. Is relais vervangen (niet erg dur en altijd handig op voorraad) een optie? Deze kan ik ook ff laten testen...........


03 jul 2015 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Ik ben er nog steeds niet uit! Wat ik inmiddels wel weet is dat 2 x sluiten het alarm niet meer afgaat. En volgens mij "het probleemgebied" met de storing uitsluit van alarm. Want wanneer ik 2 x op sluiten druk (afstandbediening) krijg ik het signaal maar kan ik bijvoorbeeld niet het armleuningkastje openen zonder alarm. Gunstig........ Maar toen?! De printplaat lijkt me toch op orde. De radio, voor en achterklep schakelaar ook. De infrarood is uit met dak open en dan krijg ik toch de storing. Iemand nog een idee? Bedankt.


09 jul 2015 14:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
bij mij ging mijn alarm in mijn 964 's nachts plotseling af. Bleek uiteindelijk te komen omdat er een bakje onder de bijrijdersstoel terecht was gekomen. Toen iemand die stoel naar achteren schoof was de hellingshoeksensor (die onder de stoel zat) verbogen, waardoor de auto soms dacht dat hij scheef stond en het alarm af liet gaan. Long shot, maar ik heb daar wel een tijdje naar moeten zoeken...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jul 2015 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
handschoenkastje?


09 jul 2015 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Bedankt voor de reacties. Ik zal eens onder de stoel duiken. Dacht alleen niet dat een Boxster alarm heeft op wegslepen (Klasse 3) en dus zo'n sensor niet heeft. Handschoenenkastje zou kunnen ware het niet dat in Boxsters altijd bikkels rijden 8) . Je daarom in een Boxster altijd zonder handschoenen rijdt, daarom geen handschoenen meeneemt en ook geen handschoenen kastje hebt.............(sorry slechte grap!). Bedankt voor de goede tips maar volgens mij gaan helaas voor mij beide vliegers niet op (wel voor de 996 maar niet voor de 986).


10 jul 2015 13:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Heb je geen klasse drie hellingshoeksensor? En je krijgt hem wél verzekerd? :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 jul 2015 17:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Hier geen alarm plicht (of nachtclausule) voor de Boxster - en 'gewoon' AR verzekerd :P


Robert69 schreef:
en ook geen handschoenen kastje


  • Vakje in de midden-tunnel - en daar het deurtje van :idea:
  • Radio gewisselt voor een niet origineel exemplaar :?:


10 jul 2015 18:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
idd een slechte grap als je denkt dat een 986er geen handschoenkastje kan hebben. :ass:

Afbeelding


10 jul 2015 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Oeps een handschoenenkastje! Sorry maar dat dit een Porsche optie is hield ik niet voor mogelijk. Of een later model misschien? Slechte grappen bestaan dus niet! Radio is origineel, klepje al getest. En ja, inderdaad nachtclausule.....


11 jul 2015 14:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Robert69 schreef:
En ja, inderdaad nachtclausule.....



Onhandig ... :popcorn:


11 jul 2015 16:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Staat 's avonds keurig binnen en meer dan 1 km van huis is dit niet nodig. Handig? Nee. Onhandig? Ook niet, staat toch binnen als het nodig is.


11 jul 2015 22:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Onhandig, omdat er een tijdstip aan de nachtclausule vast zit ....


12 jul 2015 6:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Beste Allemaal,

Nieuwe storingen nieuwe kansen. Ik heb een M534 module en zo nu en dan geeft deze storing. Module is kurkdroog etc. Helaas sinds gisteren gaat de auto niet meer open met de AB en leeft het alarm zijn eigen leven......... Gevalletje kapotte PAS M534 ben ik bang. Na alle kleine minder hinderlijke storingen en een reparatie etc. is het nu niet meer "werkbaar". Kan een revisie laten doen, iemand een ideetje? Zag een bedrijf in Lettele die dat kan. Of een nieuwe? Wie weet waar en moet ik dan sleutels opnieuw inlezen etc. Ik kan het hier op het forum niet zo goed vinden. En ook een belangrijke vraag : als ik de module ontkoppel kan er dan nog gereden worden? Kan het ff testen natuurlijk.............

Groet,


Robert


18 mei 2019 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Voor 500 Euro's : https://teile.com/en/porsche-parts-shop ... M534/34810

Of gebruikt voor bijna de helft..................

Blijft ook nog de prangende vraag, rijden zonder PAS module mogelijk en het inlezen. Maar ook revisie.............


18 mei 2019 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: alarm boxster S 2001 storing
Beste Allemaal,

Probleem met alarm opgelost. Uiteindelijk bij Frank Schmidt in Oss. Ik had al bij een andere garage een deurslot laten vervangen maar de storing bleef. Uiteindelijk blijkt de laatste storing toch bij een aansluiting van de radio te hebben gezeten. Daarnaast door Frank het alarm laten upgraden naar klasse 3 en 2 x de kapotte sleutelelektronica laten vervangen, inlezen etc. Het werkt weer 100%. Wel zo handig, fijn voor de verzekering en voor mij.

Daarnaast de rammel uit de voortrein laten halen. Ook daar ben ik en zijn al heel wat anderen al ff mee bezig geweest tot aan de vervanging van de niet originele anti roll bar, spoorstangen, draagarmen, lager schokbrekers etc. aan toe. Was overigens vaak allemaal wel nodig maar 1 rammel bleef. Daar in Oss hadden ze het snel door! Blijken de koppelingen aan het einde van de stuurstang (naam?) te hebben gerammeld. Vervangen en ook opgelost! Toppers daar in Oss maar dat wisten jullie al.

Blijft altijd nog wat te wensen : heb nog een kraakje in een deur. Iets voor deze winter. Dank voor het meedenken en groet,

Robert


29 jul 2019 10:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.