Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

26 jul 2015 22:01

Hoi, zoek eens op dit forum naar Polk en Robbie 993, ik heb dezelfde wisseltruc met de originele speakers gedaan, prima geluid en past perfect, heb de originele roosters gebruikt.

Kom anders een kijken/luisteren, woon in omgeving roermond.

Gr. John

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

27 jul 2015 8:24

Bespaar je de moeite...

Ik heb prima tips gegeven zoals het bij mij ij is ingebouwd met de originele looks maar topicstarter doet daar blijkbaar niks mee...

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

27 jul 2015 13:13

Heb nu woofers met meest simpele roosters, zonder "Naam" van onze audioleverancier welke deze zelf ooit heeft laten maken. (Container vol) Ik ben er content mee. Het is toch niet om te knallen en ze presteren boven verwachting. (Iets kleinere diameter van roosters als er eerst in zat maar valt nauwelijks op)

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

26 aug 2015 16:13

zo de vakantie zit erop...zojuist speakers besteld:
achter: Polk audio db461P
voor: Herz DSK 130.3

Dit zou exact moeten passen zodat originele roosters terug kunnen, de plastic kap in de deuren kunnen blijven zitten en het scheidingsfilter voor de voorspeakers keurig op de daarvoor bestemde plek past. Ze komen morgen binnen...wordt vervolgd.

PS. Alpine en Kenwood hebben ook een composiet setje dat voorin past, maar de Herz schijnt mooier te klinken en zijn zwart zodat je de speaker niet ziet door de roostertjes heen (Alpine is blauw).

Afbeelding Afbeelding

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

26 aug 2015 17:34

Leuk, ik ben benieuwd naar de resultaat. :thumleft:

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

26 aug 2015 18:18

+1, kan ik copy-pasten.. :wink: :mrgreen:

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

27 aug 2015 12:44

spulletjes binnengekomen. Gelijk uitgepakt. De speakers achter heb ik al gemonteerd (10 minuten). De speakerplaat heeft niet exact dezelfde afmetingen (wist ik), maar het roostertje klikt er op de hoekjes mooi op (zie 2e foto onder van achterkant genomen). Evt kan je hier nog een zwarte "tochtstrip" tussen plakken van de Gamma mocht het gaan rammelen als je luid speelt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Klinkt verrassend goed voor zijn afmeting. Radio kan hard zonder dat het vervormd. Verwacht echter niet teveel bas uit dit mini speakertje.

Speaker voor ook uitgepakt....weekend klusje denk ik
Afbeelding

Edit: Ik heb een head unit van Sony: CDX 780R (zat erin) met 4x45W (althans dat staat erop) en heb geen additionele versterker.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

27 aug 2015 15:41

Beetje prutsen, maar nieuwe tweetertje voor netjes in de Porsche behuizing:
Afbeelding
Nu deurpanelen verwijderen volgens :
http://rennlist.com/forums/964-forum/18 ... guide.html
Dan kunnen de speakers en het filter gemonteerd worden.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

28 aug 2015 0:11

1 deur klaar. Helemaal plug en play was het niet, maar het zit mooi met alle originele roosters. Maak het weekend wel fotootjes.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

28 aug 2015 8:12

Afbeelding

Deden je oude speakers het nog?

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

28 aug 2015 19:13

ja, maar het klonk een beetje als polygoon journaal :D

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

28 aug 2015 20:40

Dat komt omdat je auto ook uit die tijd is... :mrgreen:

Maarreh, Polk Audio. :thumleft: Heb ik destijds ook in mn 3.2 gezet. Beter krijg je niet in een 3.2 zonder grotere gaten te maken...

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

30 aug 2015 23:34

Alles zit erin! Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de klank van het systeem. Zal morgen fotootje uploaden van montage.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

01 sep 2015 11:23

Mooi hoor! :thumleft: ben wel zeer benieuwd waar je het filter hebt gelaten?

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

01 sep 2015 11:32

op de originele plek...filters zijn kleiner dan de originele en met het meegeleverde dubbelzijdige plakkertje zitten ze mooi op hun plek. Kabeltjes naar de woofer zijn wat krap dus het filtertje moet wel zo gedraaid worden dat de woofer kabeltjes precies passen.
fototje:
Afbeelding

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

27 sep 2015 20:36

Vandaag eindelijk de tijd gemaakt om mijn speakers te vervangen. Had al een tijd anderen liggen. Oude speakers waren echt helemaal verteerd. Eindelijk weer normaal geluid.

Rechtsvoor was een van de ophangpunten van de deurbak kapot. Mooi moment om daar de juiste onderdelen voor te bestellen op eBay. Ben benieuwd hoe dat uitpakt

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

12 okt 2015 15:33

heeft iemand ervaring met het toevoegen van een kleine subwoofer (onder de stoel of dash)
dus geen megading zoals
Afbeelding

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

12 okt 2015 16:03

Ik ben totaal niet handig, en een leek op dit vlak. Is het dan te doen? Ik heb dat rennlist topic bekeken. Uit elkaar halen deurpaneel lukt denk ik nog wel. Maar weer in elkaar? Heb je niet een extra paar handen nodig om de boel vast te houden? Mijn speakers klinken nl ook als kranten papier.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

12 okt 2015 16:10

speakers in je deuren en achterin vervangen is makkelijk alleen te doen. We even de handleiding van het linkje in dit topic volgen hoe je de deurpanelen demonteert.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

12 okt 2015 17:48

Ik heb verleden jaar alles laten vervangen inclusief werkende Becker GPS en nieuwe Pioneer speakers in de bestaande behuizing/roosters.

Nooit aan staan :? Waste of 700€

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

12 okt 2015 19:23

Hoe zou het zijn als je het geluid van je Motor over de speakers kan afspelen. :D

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

16 okt 2015 8:53

Peter S schreef:Hoe zou het zijn als je het geluid van je Motor over de speakers kan afspelen. :D

http://www.vroombox.com
Kun je kiezen tussen een V8 musclecar of een Vespa :mrgreen:

On topic: good combosetje, heb ik er ook in zitten maar dan met versterker (2 x 75W) er tussen. Merkte dat de radio (4 x 50W) toch moeite had bij harder afspelen, ligt ook aan het dunne voedingsdraadje dat naar de radio loopt.

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

24 jun 2016 13:14

Ik ben nu op zoek naar een radio die bij de looks van de 964 past, maar er is helaas weinig te krijgen. iemand een advies?

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

24 jun 2016 13:23

http://www.ebay.de/itm/Blaupunkt-Bremen ... SwnFZXXaXs

Re: Nieuwe speakers voor en achter 964

24 jun 2016 13:26

bedankt voor de tip....maar zocht iets met CD. Cassettebandjes heb ik al 25 jaar niet meer :D
Plaats een reactie