Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 16:23



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Poetsvraag voor freaks 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Poetsvraag voor freaks
Voor de poetsfreaks onder de forummers heb ik de volgende vraag:

Bij mijn Dailydriver (V70) heb ik nieuwe alu velgen gekocht. Ik vind het mooi als deze er later ook nog goed uit blijven zien en daarom wil ik ze insmeren met poetsmiddel om ze te beschermen tegen vuil en stof van de remmen.

Wat kunnen jullie hiervoor aanbevelen? Het liefste spuit ipv vrijf ik het erop/erin. Regelmatig wassen doe ik bijvoorkeur in een dhz wasbox.


Alvast bedankt


11 okt 2015 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Gewoon een goede velgenwax gebruiken.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 okt 2015 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Een bepaald soort product? Waar hebben jullie goede ervaring mee


11 okt 2015 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Ik gebruik deze velgenwax. Ik ben er zeeeeeeer tevreden over.

http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _WS_100734

Voor het reinigen gebruik ik:
http://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q% ... 0ml_102601

Ik wil (voorlopig) niets anders meer.

Succes.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 okt 2015 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Ik heb op Pelican een tijd geleden gelezen dat in de US Porsche fanaten goede ervaringen met Gibb's olie hadden dus heb ik enkele bussen besteld (lastig aan te komen in NL) en heb m'n Fuchs ingewreven met dit goedje met een fantastisch resultaat.
Alle remstof en andere vuil is er eenvoudig af te halen en omdat het een sterk doordringende (en dus afsluitende) olie is, krijgen corrosie en vuil geen enkele kans, en dit zonder een vettige laag achter te laten.
Eens in de paar weken met een doek een nieuwe laag aanbrengen en je velgen zijn weer als nieuw. Echt een aanrader.
Google het spulletje eens of kijk op YouTube.


11 okt 2015 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Collinite 845, blijft lang zitten. Opbrengen op schone velg. Spuit je het vuil er zo vanaf.


11 okt 2015 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Heb ook al heel veel geprobeerd o.a ook die poorboys wheel sealant. Helaas is dat remstof zeer hardnekkig en er zit niets anders op dan ze na 2-3 ritjes weer bij te werken wat voor soort spul je er ook op smeert. Die verkoopverhalen van nooit meer velgen schoonmaken zijn allemaal prachtig maar de praktijk is weerbarstiger. Ik doe het bijwerken dan gewoon met detailingspray en een doekje. Je schijnt remblokken te hebben die geen/weinig stof produceren maar die piepen juist veel. Ook keramische remmen zijn een oplossing die produceren ook geen remstof. Misschien leg ik de lat ook wat te hoog als ik met mijn vinger over de velg gaat en hij is zwart zijn ze in mijn beleving vies alhoewel je het van een afstandje nog niet echt ziet.


12 okt 2015 0:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Ik gebruik op alle wagens die PB wheel sealant (3 lagen), eentje is voorzien van keramische schijven dus die zijn makkelijk schoon te houden. Een ander (waar heel weinig mee gereden wordt) heeft AP remmen die heel veel remstof geven, maar een keer met een doekje eroverheen en ze zijn weer zuiver. Bij een reguliere poetsbeurt met de gewone shampoo en goede borstel (ze zijn nogal breed die velgen) zijn ze weer als nieuw.


12 okt 2015 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
@DennisVB. Ja dat doe ik dus ook Poor Boys Wheelsealant erover en blijven bijhouden met een doekje. Is relatief het minste werk.


12 okt 2015 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
PB geeft ook niet aan dat je velgen niet meer vuil worden maar:

"Langdurige bescherming voor je velgen tegen weersinvloeden en remstof. Zorgt er voor dat het reinigen van uw velgen een fluitje van een cent wordt, zelfs voor de moeilijkste velgen. Je velgen blijven langer schoon en zijn zeer gemakkelijk schoon te maken! Te gebruiken op iedere soort velg, ook op gepolijste velgen!"

Ik merk duidelijk dat de velgen gemakkelijker schoon te maken zijn. Dat ze vuil worden kan die wax niets aan doen :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


12 okt 2015 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Ok bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd naar jullier ervaringen met Poorboys World - Wheel Sealant (Wat een naam wie verzind dit op de Marketeing afdeling)

Is het aanbrengen een werkje wat veel tijd/energie kost. Ik heb thuis geen garage en auto wassen gebeurd meestal in een wasbox.
Waarmee smeer je het in/poets je het uit? Speciale doek?

Alvast bedankt.


13 okt 2015 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Wielen goed schoonmaken; eventueel daarna schoonmaken met klei
De wax (PB-WS) in 2-3lagen aanbrengen met een foampadje of een katoenen doek;
Na elke laag even laten drogen en uitwrijven met een multi-vezeldoek (ik zet ze eerst na elkaar in de wax en daarna kan ik gelijk weer de 1e gaan uitpoetsen).
Is ongeveer een 1-2uur werk.

Oh ja: ik demonteer wel de wielen; ik vind dat gemakkelijker werken.

Succes
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


13 okt 2015 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Wheel Sealant is eigenlijk een vrij eenvoudige naam.
Als eindbescherming heb je de keuze uit waxen, sealants, hybrides en coatings.
Ze hebben het bij PB eenvoudig gehouden; dus Wheel Sealant.

Even over het aanbrengen van meerdere lagen;
Het kan van 1 uur tot een dag duren eerdat een laag volledig gecured is.
Ik hou meestal zelf een pauze aan van een uur of 3 á 4 (binnen, bij minstens 17 graden) bij het aanbrengen van een tweede laag.
Houd in ieder geval tenminste een uur aan.

Een coating is eigenlijk nog een betere keuze voor op velgen.
Betere standtijd, betere bescherming tegen vuiligheid en makkelijker schoon te krijgen.
Nadeel is wel dat je velgen eraf moeten en ze een dag binnen moeten drogen, omdat ze in de droogtijd niet in contact mogen komen met water.

Vergeet trouwens niet gelijk een goed reinigingsmiddel mee te bestellen, zoals Monello Non Ferro of CarPro Iron X.
Je krijgt daar veel makkelijker het remstof mee verwijderd.


13 okt 2015 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
@Frans D. Ben je niet bang dat dan die wheel sealant eraf gaat als je erna weer met die iron x op gaat? Ik zelf gebruik na de wheel sealant gewoon een standaard detailing spray en doekje.


13 okt 2015 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Ik gebruik één van beide (Iron X of Non Ferro) eigenlijk standaard bij elke wasbeurt.
De wheel sealant zal er iig niet mee vanaf gaan en met een gewone detailerspray krijg je geen remstof e.d. weg.
En met een doek ijzerdeeltjes over je velgen vegen is ook weer zo wat.
Ik rij best wel wat kilometers en mijn velgen zien er meestal in een korte periode niet meer uit.
Dus ik moet sowieso altijd fors reinigen.

Moet wel zeggen, dat mijn velgen tegenwoordig in de coating staan.
Maar heb in het verleden allerlei speciale wiel waxen en sealants gebruikt.

Edit; Hier een bevestiging dat het geen probleem is Iron X op een sealant te gebruiken;



Laatst bijgewerkt door Frans D op 13 okt 2015 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.



13 okt 2015 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Ik zet de rand van mijn fuchsen al jaren in vaseline. Ja dat plakt een beetje (niet voelbaar met je vinger) maar remstof hecht niet op je alu en ze blijven glimmen. Beetje er op doen en goed uitwrijven. Als je ze afneemt met beetje water en doekje blijven ze heel seizoen mooi.


13 okt 2015 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Blijft dan niet alle vuil juist extra aan die met vaseline ingesmeerde velgranden plakken?


13 okt 2015 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Nee. Geen lagen erop uiteraard maar dun en goed wrijven. Je voelt het ook niet zitten, is gewoon glad. En blijkbaar ziet er ook goed uit want krijg vaak de vraag of ze gepolijst/gereviseerd zijn. Ik heb ook wheelwax zoals boven beschreven maar dat doe ik dus niet op de randen (wel op het hart) zo goed bevalt die vaseline.


14 okt 2015 7:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Opglabbeek, België
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Rob911SC schreef:
Ik heb op Pelican een tijd geleden gelezen dat in de US Porsche fanaten goede ervaringen met Gibb's olie hadden dus heb ik enkele bussen besteld (lastig aan te komen in NL) en heb m'n Fuchs ingewreven met dit goedje met een fantastisch resultaat.
Alle remstof en andere vuil is er eenvoudig af te halen en omdat het een sterk doordringende (en dus afsluitende) olie is, krijgen corrosie en vuil geen enkele kans, en dit zonder een vettige laag achter te laten.
Eens in de paar weken met een doek een nieuwe laag aanbrengen en je velgen zijn weer als nieuw. Echt een aanrader.
Google het spulletje eens of kijk op YouTube.


Dan heb je die Gibbs bij mij gekocht.
Is inderdaad uiterst geschikt voor velgen. ( en andere toepassingen aan je auto en in en rondom het huis)


15 okt 2015 16:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: Poetsvraag voor freaks
Waarvoor dank. Onbetaalbaar spul. Ik kan nog vooruit met m'n huidige bussen, maar bestel met zekerheid tzt weer bij je.
Na mijn ervaring raad ik eenieder aan dit spul in overweging te nemen. Weinig werk en fantastisch resultaat. Geen plakkerig residu en op van alles te gebruiken. Heb ook anderen al Gibbs laten proberen die ook laaiend enthousiast waren. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen belang in Gibbs en heb gewoon mijn spullen betaald. :cheers:


15 okt 2015 23:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.