Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

brandstofmeter 996

08 nov 2015 22:10

Op de terugweg vanuit Groningen een beperkt aantal liters (15 liter) getankt om thuis te komen, aangezien het pompstation geen RON 98 had. Na het starten van de motor kwam er geen beweging in de brandstofmeter en ook de nog te rijden kms hielden geen rekening met de getankte liters. Voorzichtig naar huis gereden, terwijl de boordcomputer een flat line aangaf. In Amersfoort de tank helemaal volgegooid met Super. Meter staat weer keurig op vol. Ook de boordcomputer rekende weer goed. Wie herkent dit en is dit normaal?

Re: brandstofmeter 996

08 nov 2015 22:16

Normaal. de vlotter komt niet in het onderste gedeelte van de tank.
Dus weinig tanken geeft geen registratie op de meter.

Re: brandstofmeter 996

09 nov 2015 12:36

Dank voor het antwoord. Ben ik weer gerustgesteld.

Re: brandstofmeter 996

09 nov 2015 20:14

heb ik ook al gehad, weet nu dat het normaal is :D

Re: brandstofmeter 996

14 nov 2015 8:12

PTT schreef:Normaal. de vlotter komt niet in het onderste gedeelte van de tank.
Dus weinig tanken geeft geen registratie op de meter.

aha, weer wat geleerd. maar 15 liter is toch niet 'weinig'? Zou wel verwachten dat dat geregistreerd zou worden :shock:

Re: brandstofmeter 996

14 nov 2015 8:16

Het is bijna vanaf de helft van de tank.
De computer berekent je eerder gereden gemiddelde verbruik en geeft dit aan als je verbruik.

Re: brandstofmeter 996

18 nov 2015 13:43

Als het brandstof niveau in de tank onder de 19 L komt gaat het metertje op je dashboard op actueel verbruik en niet op de vlotter in de tank.
Als je daarna weer tankt maat nog geen 19L in je tank hebt geeft je brandstof meter dit niet aan.
Staat gewoon in het boekje onder rtfm (als je een C4 hebt natuurlijk)

Re: brandstofmeter 996

18 nov 2015 18:13

993 C2 schreef:Als het brandstof niveau in de tank onder de 19 L komt gaat het metertje op je dashboard op actueel verbruik en niet op de vlotter in de tank.
Als je daarna weer tankt maat nog geen 19L in je tank hebt geeft je brandstof meter dit niet aan.
Staat gewoon in het boekje onder rtfm (als je een C4 hebt natuurlijk)

Klopt.
Dit is bij mijn Boxster ook zo trouwens.
Plaats een reactie