Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 mei 2024 15:47



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
928 s4 '88 oliedruk en koelvloeistof meter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 928 s4 '88 oliedruk en koelvloeistof meter
Goedenavond, ik ben met een 928 s4 bezig uit 1988, als je de auto start ging de koelvloeistof temperatuur en de oliedruk maximaal omhoog. Ben achter wat schema's aangegaan en daaruit wat metingen vericht wat mij opvalt is dat op alle 2 de draden van de koelvloeistofsensor 12v ten opzichte van massa staat als de stekker van de sensor af ligt. 1 draad komt uit de central informer (daar lijkt mij de voeding vandaan te horen komen), en naar de andere kant gaat er 1 daad (blauw/geel) naar de teller toe in het schema is te zien dat er 3 draden op de koelvloeistoftemperaruur meter zitten, nu is het mij onduidelijk waarom er voeding vanuit de teller op die draad komt. Ik heb verder het tellerhuis los liggen nu wat wel opvalt is dat als ik de auto nu start hij uitvalt en pas na een paar uur weer start, terwijl voor het los lag hij gewoon keurig bleef lopen. Betreft hier wel een strosek maar is qwa electronica weinig anders aan. Mijn vraag heeft hier iemand ervaring mee of is er ergens inzicht in signaalspecificaties?


10 feb 2016 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: 928 s4 '88 oliedruk en koelvloeistof meter
Stel de vraag via PB ook even aan forummer esteban (zie zijn project topic), die heeft het dashboard van zijn 928 volledig open liggen momenteel en kent er zo te lezen wel iets van 8)

Succes met het vinden van een oplossing :thumleft:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 feb 2016 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 928 s4 '88 oliedruk en koelvloeistof meter
Te laat gezien hier, heb PB gestuurd....


15 feb 2016 8:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.