Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:37



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Koplamp sproeiers Boxster S 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Koplamp sproeiers Boxster S 986
Allen,

Sinds enige tijd rijd ik met veel plezier in een Porsche Boxster S 986 uit 2002.
Nu viel mij laatst op dat de sproeikop van m'n linker koplampsproeier verdwenen is :roll: en de rechter koplampsproeier ook niet geheel lekker meer sproeit (meer op m'n raam dan op de koplamp)

Ik heb op dit geweldige forum al gezocht naar koplampsproeier/sproeier etc. maar kon geen draadje vinden over dit onderwerp.
Bij de Porsche garage willen ze best beide sproeiers vervangen voor de lieve prijs van €432.

Aangezien de beide pompjes van de sproeier nog prima functioneren lijkt me dat een beetje veel geld voor 2 sproeikoppen.
Hebben jullie enig idee waar ik alleen de sproeikop kan bestellen/kopen?

Op internet kom ik ook niet erg veel verder dan een volledige koplampsproeier assembly maar dat is inclusief pomp.

Alvast ontzettend bedankt voor het nemen van de moeite voor het lezen van dit verhaal :D


24 maart 2016 14:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Koplamp sproeiers Boxster S 986
Klopt... Porsche verkoopt die sproeikoppen alleen compleet met pomp. Die kleine spoeikopjes 'springen' er echter geregeld uit en die kunnen niet los besteld worden...

Bij mij ontbreekt er ook eentje en ik zat -dus- met hetzelfde probleem als jij. Ik ben dus maar het internet opgedoken, want ik kon me niet voorstellen dat die sproeikopjes exclusief voor Porsche gefabriceerd zouden worden en het blijkt dat dat inderdaad niet het geval is. Er zijn wel meerdere merken die deze 'nozzles' gebruikt hebben; zo ook BMW in hun E46 serie.

Afbeelding

Het onderdeelnummer is 61674290868 (links) en/of 61674290867 (rechts).

Je krijgt zo 2 van die kleine nozzletjes voor € 30,45 inclusief BTW.

Je moet ze dan wel uit hun houdertje wippen en in de sproeikop van je koplampspoei-installatie/pomp drukken. Daar zouden ze normaliter in moeten klikken, maar gezien het feit dattie er al eerder een keer uitgesprongen is, klemt het nozzletje waarschijnlijk niet goed (genoeg). Het is echter een soort van pvc en als je 'm er even indrukt en correct afstelt, kijkt hoe hij dan staat, 'm eruit haalt, een likje pvc-lijm geeft en 'm dan weer terugzet, verlies je 'm gegarandeerd niet meer...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


24 maart 2016 14:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koplamp sproeiers Boxster S 986
Geweldig.

Hartstikke bedankt voor de tip ik ga die sproeikopjes gelijk even bestellen en kijken of dit het probleem oplost.

Nogmaals bedankt voor je enorm snelle reactie.

--Boxxie--


24 maart 2016 15:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Koplamp sproeiers Boxster S 986
bestel er meerdere tegelijk want de kans is groot dat, zelfs na het vastlijmen, je ze nog een paar keer gaat kwijtspelen.
bedenk gewoon dat die kleine dingetjes op een heel vorstgevoelige plaats zitten en vaak bij de eerste vrieskou er uit wippen.
komt gewoon door het uitzetten van wissersproeimiddel dat onvoldoende antivries bevat voor de eerste winterprik.


24 maart 2016 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Koplamp sproeiers Boxster S 986
Bij mij zitten ze er sowieso voor de show, want ik gebruik de koplampsproeiers nooit (ook niet bij andere auto's die ik heb gehad met dit -wat mij betreft volledig overbodig- accessoire). Ik wil wel graag dat alles 'compleet' is, dus een ontbrekende nozzle vind ik niet mooi. En ja, ik weet dat een sproeiinstallatie verplicht is bij Xenon-verlichting...

Ik heb ook nog even overwogen om te bezien of de sproeikoppen/pompen van een 987 te monteren (die chromen kopjes). Volgens mij kun je die gewoon in plaats van die van een 986 monteren (zijn even lang). Als je dan 'dichte driehoekjes' koopt en daar een rond gat in boort waar de sproeikop van de 987 sproeier mooi doorheen steekt, ziet dat er ook 'origineel' uit.

Dat zou echter best een ingrijpende actie zijn en daarom moet ik eerst eens een linker en rechter sproeiinstallatie van een 987 met die van een 986 vergelijken, kijken hoe ver die uitsteekt, hoe deze bevestigd kan/moet worden enzovoortst. Dat betekent dat ook de voorbumper gedemonteerd moet worden, er gemeten en gepast moet worden, enzovoorts, enzoverder. Dat is me nu effe teveel werk; zeker als je kunt volstaan met een reparatie van € 30,00 :roll:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


24 maart 2016 16:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Weer op zoek
Leeuwarden
Bericht Re: Koplamp sproeiers Boxster S 986
Hoi, ik had hetzelfde probleem en na wat google acties op het onderdeelnummer kwam ik uit bij Ali.. Voor 7Eur het onderdeel thuisbezorgd :-)
_________________________________________
1) Life's too short to play shitty guitars.
2) Niet de kap omlaag omdat het kan, maar de kap omhoog omdat het moet.


17 apr 2021 19:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.