storing temperatuur meter 944 type 2
Geplaatst: 29 maart 2016 22:35
ik zit met een probleem
ik heb vorige week mij Porsche 944 type 2 opgehaald van de winter stalling
nu was er helaas vocht binnen in de auto gekomen alles wit uitgeslagen van binnen en ook onder de motorkap (gelukkig is alles is weer gedroogd en schoon van binnen moet alleen de motor nog schoon maken)
ook de cockpit/teller unit was vochtig van binnen maar deze heb ik enkele dagen binnen op de venster bank laten drogen en is weer kurk droog
nu reageert de temperatuur meter vreemd, bij koude start gaat hij gelijk een stuk omhoog en binnen 2 a 3 minuten staat hij helemaal omhoog en begint ook het lampje boven aan te branden soms valt hij terug maar blijft daar na heel hoog staan terwijl de motor nog niet warm is ook als de motor warm is blijft dit probleem er ook de benzine meter komt niet helemaal omhoog
zou dit probleem in de sensoren kunnen liggen of in de cockpit zelf voor de stalling was er niks aan de hand alleen de toeren teller viel soms weg waar ik wel een nieuwe sensor voor heb liggen
heb de bedradingen nagekeken maar kon niks aparts gevonden krijgen
ik weet zelf niet goed waar dit in zit geef er niks om een nieuwe cockpit/teller unit te kopen maar ze zijn niet goedkoop en zou het zonde vinden om het te kopen als het daar niet in zit
graag jullie advies
ik heb vorige week mij Porsche 944 type 2 opgehaald van de winter stalling
nu was er helaas vocht binnen in de auto gekomen alles wit uitgeslagen van binnen en ook onder de motorkap (gelukkig is alles is weer gedroogd en schoon van binnen moet alleen de motor nog schoon maken)
ook de cockpit/teller unit was vochtig van binnen maar deze heb ik enkele dagen binnen op de venster bank laten drogen en is weer kurk droog
nu reageert de temperatuur meter vreemd, bij koude start gaat hij gelijk een stuk omhoog en binnen 2 a 3 minuten staat hij helemaal omhoog en begint ook het lampje boven aan te branden soms valt hij terug maar blijft daar na heel hoog staan terwijl de motor nog niet warm is ook als de motor warm is blijft dit probleem er ook de benzine meter komt niet helemaal omhoog
zou dit probleem in de sensoren kunnen liggen of in de cockpit zelf voor de stalling was er niks aan de hand alleen de toeren teller viel soms weg waar ik wel een nieuwe sensor voor heb liggen
heb de bedradingen nagekeken maar kon niks aparts gevonden krijgen
ik weet zelf niet goed waar dit in zit geef er niks om een nieuwe cockpit/teller unit te kopen maar ze zijn niet goedkoop en zou het zonde vinden om het te kopen als het daar niet in zit
graag jullie advies