Pagina 1 van 1

993 KOPPELING

Geplaatst: 28 jan 2004 18:06
door jokke
Het koppelingspedaal van mijn 993 veert niet altijd terug tot de uiterste stand maar blijft hangen op de laatste 2 cm.Dit heeft geen invloed op het rijden zelf maar is storend bij het ontkoppelen want dan is je voetgevoel anders omdat het pedaal van tevoren reeds 2 cm is ingedrukt zonder eraan te komen.
Probleempje situeert zich vooral als alles is warmgedraaid.Dus zelden bij koude motor.Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Geplaatst: 28 jan 2004 20:38
door Anonymous
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 964. Bij Porsche centrum zuid de koppelingscilinder plus slang laten vervangen voor 135 euro. Daarna nooit geen problemen meer mee gehad. :D

Geplaatst: 28 jan 2004 22:55
door jokke
Bedankt voor de snelle reaktie.

Geplaatst: 22 maart 2008 15:40
door Douwe
Ik zag dit topic ik heb hetzelfde probleem, anonymous, welke cilinder heb je vervangen? de gever of de nemer die op de bak zit?

Geplaatst: 22 maart 2008 16:50
door EriC4C
"Anonymous" betekent dat het betreffende account niet meer bestaat, dus je hoeft geen reactie te verwachten. ;)

993 KOPPELING

Geplaatst: 22 maart 2008 17:25
door 994
Heb hetzelfde met mijn 993;
koppeling "pakt" ook vrij laat(dus als de pedaal bijna helemaal boven is);
duidt zulks op een versleten koppeling?

Geplaatst: 22 maart 2008 19:15
door Sander911
kan ook dat er lucht in de leidingen zit, olieverversen en klaar....

Geplaatst: 22 maart 2008 23:58
door free bee
heb ook hetzelfde probleem, terwijl ik net mijn koppeling en vliegwiel heb laten vervangen bij (Frank) Schmidt Oss.
Heb hem hierover gesproken.
Volgens hem is het een typische porsche kwaal en is het te verhelpen door een "updatesetje" te kopen.
Zou geloof ik zo'n 300 euro moeten kosten.

Geplaatst: 23 maart 2008 0:08
door Roi
Ik heb met de zoekfunctie (op "koppeling" geloof :roll: ik) op het forum vaak de referte gelezen naar de nemer cilinder (slave -cilinder op de bak). Maar ook een 993 rijder waarbij de vervanging van de "hele" pedalenset tot de oplossing leidde.

Ik had met mijn 964 C2 hetzelfde probleem:
1) nieuwe veer bij de pedalen, geen verbetering;
2) nieuwe slang; geen verbetering (aangeduid als modificatie, zeker geen € 300 voor alleen de slang incl. installatie) ;
3) nieuwe slave cilinder op de bak :arrow: :D opgelost..

Laatste ingreep -en de oplossing- koste me iets van € 150,-

Wat trouwens wel zo was in mijn geval dat het met "warme" motor al dan niet gecombineerd met pittige remacties duidelijk erger werd. Koude start eigenlijk geen probleem.