Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 13:04



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
porsche PCM wireless streaming en handsfree module 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht porsche PCM wireless streaming en handsfree module
ik heb voor mijn 996 met PCM 1 een upgrade uitgevoerd en wilde dit even delen aangezien het erg goed bevalt.
op de PCM module van porsche zit aan de achterkant de GSM module vast. (twee schroefles en twee stekkertjes)
ik heb online een module gekocht die met bluetooth de muziek van mijn telefoon streamt (en navi) en natuurlijk gewoon de telefoongesprekken.
na net 800 km testen (diverse gesprekken en non stop audio en navi) ben ik enorm onder de indruk.] het werkt gewoon! geen bugs, geen op en aanmerkingen, gewoon instappen en alles werkt!
dus mocht iemand interesse hebben in een origineel uiterlijk van zijn dashbord en instrumenten maar we met de modernste techniek..

http://www.ebay.de/itm/Porsche-PCM-1997 ... SwEetV8Cn3
_________________________________________
GT3, roots in racing... not posing!


28 aug 2016 19:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: porsche PCM wireless streaming en handsfree module
Iemand ervaring met deze module in combinatie met SIRI ? Album afspelen op voice commando, tekstbericht sturen op commando, navigeren via Maps.
Hoe snel komt de verbinding tot stand? en begrijp dat het telefoonboek iedere keer opnieuw geladen wordt, hoe lang duurt dat.
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


16 feb 2017 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: porsche PCM wireless streaming en handsfree module
Telefoonboek van de laatst gekoppelde telefoon blijft in het geheugen volgens mij, alleen de eerste keer duurde het wat langer (seconden) maar daarna is me dat niet opgevallen. Zoek ik op. EDIT: nee, wordt elke keer opgehaald. Maar het koppelen gaat al meteen na kontakt aan en doordat het de eerste keer altijd meteen na het koppelen (met code enzo) gebeurde, leek het langer te duren. Waarschijnlijk is het overladen al klaar voor je klaar bent met riem omdoen, zooi wegleggen en pcm aanzetten....

SIRI is een goeie, dat zal ik testen volgende week. Zeker handig als je de telefoon op een console hebt zitten (om de knop ingedrukt te houden en siri wakker te maken)

aangezien je kunt 'diallen' vanaf de PCM en/of van je telefoon, moet siri het ook kunnen. Alleen: wat als je FM zit te luisteren en dan Siri aan het werk wilt zetten.... Als je zit te luisteren naar streaming audio dan regelt Siri het wel met de iphone die dan overschakelt naar bellen en dus de PCM niet meer via de wisselaar maar via de telefoon binnenkomt. Ergo: je moet siri opdracht geven muziek te spelen en dan de PCM op CDC schakelen. Als je Siri laat bellen gaat de PCM wel meteen over op handsfree, want op dat signaal reageert de PCM.

Klein addertje: Siri moet je wel kunnen horen en dat doet ze mogelijk niet als ze in een cabrio onderaan de middenconsole in de houder zit. Want zij luistert alleen met de microfoon in de iphone, de externe - die van de auto - is dan nog niet aktief (alleen bij gesprek namelijk).

Maar goed, volgende week een 800km te rijden dus dan heb ik wel effe om wat te spelen met Siri.


27 maart 2017 21:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: porsche PCM wireless streaming en handsfree module
Weet iemands of er dergelijke oplossingen voor de PCM 2 zijn?


20 mei 2017 22:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Re: porsche PCM wireless streaming en handsfree module
Check deze even: viewtopic.php?f=9&t=49030


21 mei 2017 8:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.