Pagina 1 van 1

Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 11 okt 2016 11:47
door lindemans
Forummers,

Ik ga de deurreubbers van mn 911 vervangen. Het lijkt alsof de oude met een soort bisonkit vast zitten.
Ik liep met het idee de nieuwe met een dun laagje van een goede zwarte kit vast te zetten, zoals de betere kit van Bison (polymax).

Tips / suggesties / aanbevelingen ?

Re: Vastzetten deurrubbers ?

Geplaatst: 11 okt 2016 11:58
door Olaf
Jij bedoeld de rubbers die in de koets zitten :?:

... die zitten inderdaad met een soort van bison-tix lijm vast.

Ik zou er dan ook niets anders voor gebruiken :wink:

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 13 okt 2016 23:38
door lindemans
Ja die rubbers inderdaad.
Ga ik doen...

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 8:20
door Olaf
lindemans schreef:Ga ik doen...


:thumleft:

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 9:02
door bjft
Tip. Ontvet de nieuwe rubbers goed. Er zit vaak een of ander laagje op, dat er voor zorgt dat de lijm weer heel snel loslaat. En niks is zo frustrerend als dat de volgende dag de rubbers, die je er zo mooi in had geplakt er als een slappe vaatdoek bij hangen.

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 9:42
door Peter
Destijds heb ik ze gewoon in het profiel gedrukt zonder lijm, bleef prima zitten (was wel een 1972 911)

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 10:10
door Nicolò
Dat waren de echte deurrubbers dan waarschijnlijk, hier gaat het volgens mij over die "veegstripjes".

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 10:11
door Olaf
Nicolò schreef:.. hier gaat het volgens mij over die "veegstripjes".


Die zitten volgens mij met hele kleine schroefjes vast ....

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 10:19
door Neppert
Veegstripjes?
Zijn dat die wat dikkere blokken bovenaan de deuropening?
Die zitten idd met schroeven vast!

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 10:43
door Taxi Hans
als het om de deurrubbers gaat die heb ik niet vastgezet maar los er in gedrukt. ze blijven prima zitten en bij iedere wasbeurt haal ik ze er voorzichtig uit en maak het onder de rubbers ook weer droog. nooit geen vocht meer daar tussen. :thumleft:

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 11:10
door Nicolò
Neppert schreef:Veegstripjes?
Zijn dat die wat dikkere blokken bovenaan de deuropening?
Die zitten idd met schroeven vast!


:lol:

Nee joh, het gaat hier om die zwarte strips, op de dorpel geplakt, waar onhandige mensen hun poten opzetten en die tegenwoordig in glanzend alu of wat dan ook zijn uitgevoerd met het opschrift Porsje (alsof we dat nog niet wisten...).

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 11:11
door Taxi Hans
die heb ik met dubbelzijdig plakband (tape) vastgezet en wel rond om zodat ook daar geen water tussen kan komen.

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 14 okt 2016 11:34
door Neppert
Nicolò schreef:Nee joh, het gaat hier om die zwarte strips, op de dorpel geplakt, waar onhandige mensen hun poten opzetten en die tegenwoordig in glanzend alu of wat dan ook zijn uitgevoerd met het opschrift Porsje (alsof we dat nog niet wisten...).


Ow......ik denk ook weer wat te weten :(
De term "veeg" had me eigenlijk ook al aan het denken moeten zetten, maarja...daar gaat het vaak mis bij mij :mrgreen: :mrgreen:

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 17 okt 2016 22:38
door lindemans
Betreft de dikke deurrubbers die in de sponning zitten, ik ga wel eens puzzelen, als ze zonder lijm op hun plek blijven ook een optie !

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 18 okt 2016 23:24
door Rijn
goed bezig :res:

Re: Vastzetten deurrubbers Carrera 3.2 ??

Geplaatst: 20 okt 2016 18:27
door Sid86
Bison Tix werkt goed.