Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 11:50

Hi forummers,

Wie heeft er goede ervaring met welk type/merk mobiele telefoon houder in een 993? Is voor zowel een Iphone 5 als een Huawei P8 lite.

Ik neig naar een luchtrooster houder vanwege niet te hoeven boren etc. maar is wellicht niet de meest sterke plaats.

Wie heeft raad?

Thanks!

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 11:56

Ik had zo'n brodit beugeltje dat rechts in het radiogat wordt gemonteerd. Beviel prima

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 12:58

Ik heb zo'n unit gekocht voor in t ventilatierooster, 5,- bij de action.
Werkt prima, en hoogte tbv lezen is ook prima.

Afbeelding

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 14:25

Michel Vaillant schreef: vanwege niet te hoeven boren etc.


Ik heb nog een pas-stuk voor aan de console - zwart.

Voorbeeld:
Afbeelding

Voor € 35,- mag je 'm overnemen.

Hoef je niet te boren :wink:

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 14:45

Ik gebruik een grippy pad op de hierbovengetoonde telefoonconsole. Werkt prima. Erg makkelijk.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 15:48

Ik gebruik ook die oplossing van Olaf. Met een bury take & talk houder/lader.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 16:08

Met passtuk bedoel ik dus de telefoon-console, die aan je bestaande console gemonteerd wordt ... door eenvoudig eerst dat luikje dat daar zit te verwijderen.

Ook kan je je voedings-kabels e.d. netje wegmofffelen :idea:

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

10 dec 2016 16:52

Thanks all, ik ga alle opties even onderzoeken!

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

11 dec 2016 10:33

Aha, dus dat ding kan er zonder schade vanaf! Ga ik ook eens proberen.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

11 dec 2016 14:05

Mis je wss alleen dat klepje in de zijkant van de console ...

... én dat luIlige kleine stukje is best aan de prijs :(

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

11 dec 2016 16:18

Er is vast wel groene duct tape :mrgreen:

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

12 dec 2016 23:32

Afbeelding

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

13 dec 2016 17:54

Ok, even een paar plaatjes t.a.v. de 964/993 telefoon-console :arrow:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:oops: .. volgens mij moet ik de lens eens oppoetsen ... :oops:


Staat nu ook op MP :popcorn:

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

14 dec 2016 10:31

@Ronaldo: hoe werkt dat precies bij jou dan? Ik heb die houder ook in mijn dd, werkt prima. Maar in een elfje hangt dan je telefoon helemaal naar beneden?

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

14 dec 2016 22:52

in een 981 en de DD heb ik ook zo'n goedkope iphone-houder uit China (€3,50incl verzendkosten :mrgreen: ). Zit er al 3,5jaar prima in.

deze week een siliconebeschermhoes voor 6S gekocht voor.... $0,75 (ook incl verzendkosten :mrgreen: ).

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

15 dec 2016 10:35

alfa male schreef:@Ronaldo: hoe werkt dat precies bij jou dan? Ik heb die houder ook in mijn dd, werkt prima. Maar in een elfje hangt dan je telefoon helemaal naar beneden?

Als je hem over de bovenste horizontale lamel (of is het toch lamelle in het NL :scratch:) schuift, blijft de telefoon aardig recht.

Afbeelding

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

15 dec 2016 11:47

Hangt er ook maar vanaf hoe stroef het mechanisme is om de lamellen te 'richten'. Als dat redelijk los zit werkt zo een simpele houder aan het ventilatierooster niet, want het kantelt dan onder het gewicht van de telefoon naar beneden. Zelfs wanneer aan de meest bovenste lamel bevestigd. Ook bij oneffenheden wipt de telefoon omhoog.

Ik heb de belkin universal car holder een keer uitgeprobeerd. Dat is equivalent aan zo een simpele klemhouder die in dit draadje vermeld wordt. Daarbij was het kleinste rubberen 'vorkje' dat je over de lamel heenschuift nog te groot. Dus het het houdertje wiebelt naar alle kanten. Zeker bij wat bochtenwerk. Ook hier kantelt de telefoon makkelijk naar beneden. De lamellen in de 911 (996) zijn blijkbaar erg dun.

Wat toen het beste werkte was een houder die aan de lamel vastgrijpt en die dan een steuntje heeft. Zoiets als
onderstaand. Het steuntje klap je zo dat het aangrijpt aan de onderkant van het ventilatierooster, waardoor de houer mooi rechtop blijft staan. Door de twee klemarmpjes zit de houder ook stevig op zijn plaats
Afbeelding

Nadeel is wel dat het moeilijker is om de houder snel even weg te halen. Is dus iets wat permanent blijft zitten. En het mechanisme om je telefoon er in vast te zetten is uiteindelijk wat fragieler dan zo een simpele houder. Na een jaartje dagelijks gebruik was de mijne al stuk.

Ik ben nu overgestapt op een telefoonhouder die je in de bekerhouder vastzet. Dat werk veel beter. Maar dat is dus geen optie in de 993.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

15 dec 2016 12:08

voor mij persoonlijk blijft dat zoiets als dit :



Afbeelding



:shock: :mrgreen: :wink:


.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

15 dec 2016 18:14

past prima in de 993 idd :mrgreen:

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

15 dec 2016 22:14

Ik zeg prima telefoonhouder. Zou ik zo in mijn auto willen. Zal totmbo wel niet goed vinden... :evil:

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

16 dec 2016 14:15

Heb sinds 2008 een Brodit. (foto is ook uit 2008):

Afbeelding

Zeer stabiel, heb hem laatst van nieuwe houder voor nieuwe foon voorzien. Kan zonder schade ge(de)monteerd worden.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

17 dec 2016 0:50

Snie mooi, zelfs lelik

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

17 dec 2016 7:16

ach, wel handig en op een goede plaats. Heb in de jag ook zo'n standaard Brodit ding dat wonderwel past op de plaats waar hij bedoeld is. Voor 29 euri ofzo. Vind het een prima oplossing.

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

21 dec 2016 11:01

Brodit is functioneel natuurlijk het beste. Maar wel permanent en nogal aanwezig, net als de PCAR Mount (zie hieronder). Het is jammer dat de lamellenoplossing, die in de dd werkelijk perfect werkt, voor mijn 993 compleet nutteloos is.

Afbeelding

Re: Wat is de perfecte telefoonhouder voor 993?

21 dec 2016 15:48

In mijn 964 gebruik ik een Kenu Airframe.

Afbeelding

Past perfect, is snel weg te halen en zit muurvast als je rijdt...ook als je hard rijdt :drive: Het geheim is om hem te plaatsen op de bovenste lamellen met de dike centrale steun tussen de twee roosters als steunpunt. Dus je hebt de linker twee kussentjes om de linkerste bovenste lamel en de regterste twee kussentjes om de rechter bovenste lamel. Hierdoor kan je de lammellen niet meer verstellen, maar dat vind ik niet zo'n problem

Hier monteren dus :salut:

69926


Ik het al meer dan twee jaar zo en werkt prima 8)
Plaats een reactie